باستان شناسان یک ردپای دوازده هزار ساله با قابلیت مشاهده در شرایط آب و هوایی خاص کشف کردند

رد پای کشف شده توسط باستان شناسان به ۱۲ هزار سال پیش تعلق دارد و تنها در شرایط آب و هوایی مرطوب قابل مشاهده خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باستان شناسان مجموعه ای از رد پای انسانی در منطقه یوتا آمریکا کشف کرده‌اند که قدمتی ۱۲ هزار ساله دارد و […]

رد پای کشف شده توسط باستان شناسان به ۱۲ هزار سال پیش تعلق دارد و تنها در شرایط آب و هوایی مرطوب قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، باستان شناسان مجموعه ای از رد پای انسانی در منطقه یوتا آمریکا کشف کرده‌اند که قدمتی ۱۲ هزار ساله دارد و با توجه به اینکه تنها در صورت وجود رطوبت هوا قابل رویت است آن را رد پای شبح نامیده اند. دارون دوک از گروه تحقیقات مردم شناسی موسسه Far Western و توماس اوربان از دانشگاه کرنل موفق به کشف این رد پا شدند.

 پیش از این نیز در این منطقه اقلامی مانند آتشفشان ساخته شده از استخوان های پرندگان و ابزار سنگی با قدمتی ۱۲۳۰۰ ساله کشف شده بود. زمانی که برای اولین بار رد پای شبح کشف شد شرایط رطوبت آن منطقه باعث پدیدار شدن آن شده بود. سپس محققان با کمک رادار زمین نفوذ ردپای مخفی را شناسایی کردند.

 مجموعه رد پای کشف شده در این منطقه به ۸۸ عدد می رسد که علاوه بر بزرگسالان شامل کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال نیز می شود. دوک در مورد وجود این رد پاها روی زمین می گوید: این ردپاها نشان می‌دهد مردم در حال راه رفتن در آب کم عمق در این منطقه بودند و شن و ماسه باعث ثبت اثر پای آنها شده است. وجود لایه ای از گل در زیر ماسه نیز باعث دست نخورده ماندن ردپا شده است. وجود چنین ردپایی در ایالات متحده و کشف آن برای باستان‌شناسان بسیار مهم خواهد بود.