تراشه های مبتنی بر ARM می توانند انقلابی در کامپیوترهای شخصی ایجاد کنند

طبق گزارش های منتشر شده استفاده از تراشه های مبتنی بر معماری ARM در رایانه های شخصی در حال افزایش است و احتمالا به زودی شاهد انقلابی در کامپیوترهای شخصی خواهیم بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر کلیه کامپیوترهای مک که دارای تراشه های مبتنی بر ARM هستند از فروش […]

طبق گزارش های منتشر شده استفاده از تراشه های مبتنی بر معماری ARM در رایانه های شخصی در حال افزایش است و احتمالا به زودی شاهد انقلابی در کامپیوترهای شخصی خواهیم بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر کلیه کامپیوترهای مک که دارای تراشه های مبتنی بر ARM هستند از فروش خوبی برخوردارند. به همین دلیل تحلیلگران معتقدند کامپیوترهای شخصی مجهز به این تراشه نیز طی ماه های آینده رو به افزایش خواهند بود. بطوری که پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد از کامپیوترها را طی ۴ سال آینده از آن خود می کنند.

از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون اپل از تراشه های اختصاصی خود استفاده کرده است. اما انتقال از پردازنده های اینتل به سیستم روی چیپ های مبتنی بر ARM بطور کامل پایان نیافته است.

استیو برازیر، مدیرعامل شرکت Canalys که بر روی شرکت های بازار تحقیق می کند می گوید: طی ۴ سال آینده پردازنده های مبتنی بر ARM نیمی از تراشه های ابری و حدود ۳۰ درصد از رایانه های شخصی را به خود اختصاص می دهد.

مک های دارای تراشه مبتنی بر معماریARM در حال حاضر از جذاب ترین و محبوب ترین رایانه شخصی از نظر قدرت پردازشی محسوب میشود. کروم بوک های اپل نیز با همین تراشه عرضه شدند اما مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

موسسات تحقیقاتی بازار اعلام کردند تا پایان سال میلادی سهم این رایانه ها از بازار تا ۱۵ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش سهم آن در بازار و در بین سایر محصولات دارد. این در حالیست که سهم رایانه ها چی مبتنی بر تراشه های ARM در سه ماهه دوم تنها ۹.۴ درصد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال