محصول جدید ARM پردازنده‌های 64 بیتی را به ساعت‌های هوشمند می‌آورد؛ کورتکس A35

پس از معرفی پردازنده گرافیکی Mali-T470 که به بحران نبود پردازنده‌های گرافیکی مخصوص گجت‌های پوشیدنی پایان داد، حالا ARM از یک هسته جدید مخصوص گجت‌های پوشیدنی موسوم به کورتکس A35 رونمایی کرده است. این هسته جدید به نحوی مخصوص گجت‌ها و دستگاه‌هایی طراحی شده که نیازمند توان پردازشی بسیار بالایی نیستند. از سوی دیگر کورتکس […]

پس از معرفی پردازنده گرافیکی Mali-T470 که به بحران نبود پردازنده‌های گرافیکی مخصوص گجت‌های پوشیدنی پایان داد، حالا ARM از یک هسته جدید مخصوص گجت‌های پوشیدنی موسوم به کورتکس A35 رونمایی کرده است. این هسته جدید به نحوی مخصوص گجت‌ها و دستگاه‌هایی طراحی شده که نیازمند توان پردازشی بسیار بالایی نیستند. از سوی دیگر کورتکس A35 را می‌توان در ردیف هسته‌های کم‌مصرف دانست که ARM از آن به‌عنوان ” کارایی فوق‌العاده بالا” یاد می‌کند.

ARM-introduces-Cortex-A35-core

این محصول جدید ARM حدود 25 درصد کوچک‌تر از کورتکس A53 بوده و 32 درصد کمتر از آن نیز قدرت دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت حدود 25 درصد کارایی این چیپ نسبت به سایر چیپ‌ها نظیر کورتکس A53، کورتکس A5 و کورتکس A7 بیشتر شده و همین امر می‌تواند دلیلی برای استفاده از A35 به‌جای به چیپ‌های یاد شده باشد.

ARM-introduces-Cortex-A35-core (2)

در مقایسه با کورتکس A7، این هسته جدید 10 درصد از قدرت کمتری استفاده کرده و یک بهبود عملکردی از 6 به 40 درصد را به همراه آورده است. گفتنی است کورتکس A35 تازه‌نفس را می‌توان در ترکیب با کورتکس A72، کورتکس A57 یا کورتکس A53 استفاده کرد.

ARM-introduces-Cortex-A35-core (1)

شایان ذکر است بخش‌هایی از کورتکس A35 جدیدتر از کورتکس A72 بوده که به همین خاطر هسته جدید قدرت کارآمدتری را به ارمغان خواهد آورد. باید گفت که اولین دستگاه‌هایی که کورتکس A35 را به‌کار گیرند، چه گوشی‌هوشمند باشند یا ساعت‌هوشمند، در سال 2016 وارد بازار خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال