ماموریت آرتمیس و سفر به ماه به تعویق افتاد

در حالی که پیش از این نیز بارها سفر انسان به ماه به دلایل مختلف عقب افتاده بود اکنون نیز بازرس کل آژانس فضایی ناسا از تعویق این ماموریت تا سال ۲۰۲۶ خبر داد. به گفته وی ماموریت آرتمیس با توجه به زمان مورد نیاز برای توسعه و آزمایش ورود اولین خدمه این آژانس بر […]

در حالی که پیش از این نیز بارها سفر انسان به ماه به دلایل مختلف عقب افتاده بود اکنون نیز بازرس کل آژانس فضایی ناسا از تعویق این ماموریت تا سال ۲۰۲۶ خبر داد. به گفته وی ماموریت آرتمیس با توجه به زمان مورد نیاز برای توسعه و آزمایش ورود اولین خدمه این آژانس بر ماه تا ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پل مارتین در جلسه ای از تاخیر اولین ماموریت برنامه آرتمیس خبر داد. وی با بیان اینکه به زمان بیشتری برای تولید نسل بعدی لباس‌های فضایی و یا توسعه و آزمایش سیستم فرود انسان نیاز هست، ورود اولین خدمه ناسا به ماه را در سال ۲۰۲۶ اعلام کرد.

از دلایل اصلی به تعویق افتادن این سفر می توان به تاخیرها و همچنین نیاز به بودجه اضافی در برخی مشکلات فنی اشاره کرد. همچنین شکایت شرکت بلواوریجین نسبت به ناسا نیز بخشی از دلایل به تعویق افتادن این سفر محسوب می شود. البته این اعتراضات تا نوامبر سال گذشته حل و فصل شدند و پس از آن نیز قرارداد این ماموریت به اسپیس ایکس واگذار شد.

این آژانس فضایی در حالی زمان بندی جدیدی برای سفر به ماه اعلام می کند که به دلیل حجم زیاد داده ها و تجزیه و تحلیل آن و سایر کارهای مربوط به آزمایش های کلیدی این زمان بندی نیز مورد تردید است. به گفته مارتین زمان سال ۲۰۲۵ برای این ماموریت چندان عملی نخواهد بود. با توجه به چالش های موجود و دریافت تاییدیه برای فرود انسان بر ماه که نشان دهنده نیاز به زمان و توسعه بیشتر هستند انجام این ماموریت در سال ۲۰۲۵ تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال