کسب و کارها

راهنمای جامع استفاده از صرافی کوکوین: مزایا، معایب و راه‌های کسب سود

در میان تمام صرافی‌هایی که در بازار نوین ارزهای دیجیتال قد علم کرده‌اند، کوکوین ثابت کرده است که جایگاه ویژه‌ای در میان آن‌ها دارد. این صرافی با قرارگیری در میان 10 صرافی برتر جهان روزبه‌روز خدمات خود را بهبود می‌بخشد و تجربه بهتری برای کاربران خود رقم می‌زند. ضمن این‌که آموزش کار با صرافی کوکوین […]

در میان تمام صرافی‌هایی که در بازار نوین ارزهای دیجیتال قد علم کرده‌اند، کوکوین ثابت کرده است که جایگاه ویژه‌ای در میان آن‌ها دارد. این صرافی با قرارگیری در میان 10 صرافی برتر جهان روزبه‌روز خدمات خود را بهبود می‌بخشد و تجربه بهتری برای کاربران خود رقم می‌زند.

ضمن این‌که آموزش کار با صرافی کوکوین بسیار ساده است، زیرا سایت و همچنین اپلیکیشن آن طراحی کاربرپسندی دارند. البته در بخشی تحت عنوان «آموزش صرافی کوکوین» تمام موارد ضروری در هنگام استفاده از این صرافی را نیز برای مبتدیان ذکر کرده‌اند.

در این مقاله می‌خواهیم به آموزش ترید در کوکوین بپردازیم و مختصری از تاریخچه، مزایا، معایب و راه‌های کسب سود بیشتر از آن را به شما یاد بدهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی صرافی کوکوین

صرافی KuCoin به نوعی شخص ثالثی است که امکان خرید، فروش و ترید انواع مختلف ارزهای دیجیتال را برای شما فراهم می‌آورد. این صرافی در سال 2017 با همکاری تیمی از متخصصان باتجربه در حوزه کسب و کار به وجود آمد که در پروژه‌هایی مانند Ant Financial و iBox PAY کار کرده بودند.

بنابراین کوکوین به نسبت جزو صرافی‌های جدید در این صنعت محصوب می‌شود. با این حال پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کرد و در حال حاضر در فهرست بهترین صرافی‌های دنیا قرار دارد.

هدف اصلی بنیان‌گذاران آن این بود که پلتفرم ساده و امنی برای مردم سرتاسر جهان ایجاد کنند تا معاملات ارزهای دیجیتال خود را در آن به‌راحتی انجام دهند. آرزوی آن‌ها قرارگیری در میان 10 صرافی برتر دنیا بود که در سال گذشته این آرزو به تحقق پیوست.

آن‌ها از زمانی که کوکوین را معرفی کرده‌اند با مشکلات جدی مانند هک و حمله سایبری مواجه نشده است و همچنان امنیت کاربران خود را محفوظ نگه می‌دارد. در سال 2018 کوکوین طی اعلامیه‌ای افزایش یک میلیونی کاربرانش را خبر داد و پیشرفت چشمگیر یکساله خود را جشن گرفت.

این صرافی حتی توکن مخصوص خود را نیز توسعه داده است و به نام Kucoin Shares یا KCS در دسترس عموم قرار داده‌اند.

تنوع ارزهای دیجیتال در کوکوین

این صرافی جفت معاملاتی فراوانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. جفت معاملاتی یعنی برای مثال با انتخاب جفت BTC/ETH می‌توانید بیت کوین را با اتریوم معامله کنید. علاوه بر این صرافی مورد نظر از معامله بیش از 500 رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند.

بعضی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال این صرافی شامل موارد زیر هستند:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • لایت کوین (LTC)
  • سولانا (SOL)
  • پولکادات (DOT)
  • چین لینک (LINK)
  • ماتیک (MATIC)
  • کازماس اتم (ATOM)
  • مانا (MANA)
  • بیت کوین کش (BCH)

این صرافی با توجه به سال‌های کوتاه فعالیت پیشرفت‌های فراوانی داشته است و همین موضوع نشان می‌دهد که انتخاب بسیار خوبی برای خرید و فروش کریپتوکارنسی خواهد بود.

اگر به‌تازگی می‌خواهید به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید، کوکوین برای رقم زدن اولین معاملات شما مناسب خواهد بود. اما پیش از این‌که عجله کنید، بهتر است از مزایا و معایب این صرافی نیز آگاه شوید.

مزایا و معایب صرافی کوکوین

شیوه‌ای که مدیران به آموزش کار با صرافی کوکوین پرداخته‌اند یکی از بزرگترین مزایای آن است. با مراجعه به وب‌سایت می‌بینید که برای هر بخش آن راهنما گذاشته‌اند و به ‌شکلی کار با آن را توضیح داده‌اند که تمام کاربران از حرفه‌ای گرفته تا مبتدی بتوانند از صرافی استفاده کنند.

از دیگر مزایای KuCoin می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت چند زبانه
  • دارای کیف پول دیجیتال اختصاصی
  • امکان معاملات لحظه‌ای
  • دارای انواع رمز ارزهای محبوب بازار
  • امکان مدیریت و جلوگیری از ضرر
  • امکان معاملات مارجین و فیوچرز
  • دارای اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید
  • امکان استفاده از صرافی بدون نیاز به احراز هویت

البته با این‌که این صرافی چند زبانه است اما آموزش صرافی کوکوین تنها به زبان انگلیسی در سایت آن موجود است. بنابراین کاربرانی که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند باید آشنایی نسبی با زبان انگلیسی داشته باشند.

بعضی از معایب این صرافی (مانند هر صرافی دیگر) موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • احتمال هک شدن و حمله‌های سایبری
  • تغییر مبلغ کارمزد به ازای هر تراکنش
  • عملکرد ضعیف با افزایش ترافیک
  • امکان لیکویید شدن سرمایه در انجام معاملات خرد

خدمات‌دهی صرافی کوکوین به ایرانیان

خوشبختانه این صرافی برخلاف دیگر رقبای خود مانند بایننس که ایرانیان را تحریم کرده است، با کاربران ایرانی خود مشکلی ندارد و استفاده از خدماتش را برای تمام کاربران، فارغ از ملیت، آزاد گذاشته است.

البته این امر در حال حاضر صادق است و شاید در آینده تغییراتی در قوانین صرافی‌های ارز دیجیتال صورت گیرد. بهترین کار این است که احتیاط کنید و در صورت لزوم با آی پی کشورهای دیگر وارد این صرافی شوید.

در این صورت اگر روزی قوانین کوکوین تغییر کرد و استفاده از صرافی خود را برای ایرانیان تحریم کرد، سرمایه شما حفظ خواهد شد و می‌توانید بدون نگرانی رمز ارزهای خود را از صرافی خارج کنید.

به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از فیلتر شکن حتما هر بار با IP یکسان وارد سایت و اپلیکیشن صرافی بشوید و آن را تغییر ندهید.

آموزش کار با صرافی کوکوین

هر صرافی ویژگی‌های خاص خودش را دارد و معمولا ظاهر سایت یا اپلیکیشن هر کدام با دیگری متفاوت است. از طرفی تجربه‌ای که از کار با یک صرافی دارید، از جمله نحوه خرید و فروش و استفاده از خدمات، تغییری نخواهد کرد و تنها جایگاه قرارگیری ابزارها عوض می‌شود.

بنابراین اگر در گذشته با صرافی‌های دیگر کار کرده باشید، در هنگام استفاده از این صرافی با مشکلی مواجه نخواهید شد. ضمن این‌که آموزش صرافی کوکوین را در سایت اصلی آن قرار داده‌اند و به کمک تصاویر درک آن را برای تمام کاربران خود آسان کرده‌اند.

اما اگر اولین بار است که از صرافی استفاده می‌کنید و می‌خواهید اصول معامله را یاد بگیرید، در ادامه به آموزش ترید در کوکوین می‌پردازیم.

چگونه در کوکوین معامله کنیم؟

  1. ابتدا با دادن ایمیل و تعریف رمز شخصی در کوکوین ثبت نام کنید.
  2. قوانین و مقررات آن را بخوانید و با آن موافقت کنید.
  3. حال در بالای صفحه گزینه Market یا بازار را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  4. در گوشه سمت راست صفحه می‌توانید از ابزار جستجو برای پیدا کردن ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده کنید.
  5. پس از پیدا کردن رمز ارز روی آن بزنید. در این حالت کوکوین تمام جفت‌های معاملاتی را برای شما به نمایش در می‌آورد. جفت مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.
  6. حال به صفحه اصلی معاملات منتقل می‌شوید. در پایین سمت راست صفحه به دنبال قسمت Buy/Sell بگردید.
  7. در این بخش تنها کافی است در قسمت Amount مقدار ارزهای دیجیتالی را که می‌خواهید بخرید یا بفروشید، وارد کنید و گزینه best price را بزنید.
  8. در این حالت بالاترین مبلغ بازار را برای شما نمایش می‌دهد. با زدن گزینه سبز Buy یا قرمز Sell معامله شما تکمیل می‌شود.

همان‌طور که در بخش آموزش ترید در کوکوین مشاهده کردید، طراحی کاربرپسند این صرافی کار با آن را بسیار ساده کرده است. بنابراین حتی اگر در این حوزه مبتدی هستید، نگران نباشید و با رعایت مراحل بالا معاملات خود را شروع کنید.

فراموش نکنید که در ابتدا بهتر است سرمایه کمی را وارد بازار ارزهای دیجیتال کنید تا اصول اولیه آن را یاد بگیرید. سپس با کسب اطلاعات بیشتر و حرفه‌ای‌تر می‌توانید معاملات بزرگتر و سودآورتر داشته باشید.

کارمزد معامله ارزهای دیجیتال

اگر بخواهید به این صرافی ارز دیجیتال انتقال دهید، هیچ کارمزدی از شما نمی‌گیرد و فقط باید کارمزد انتقال از شبکه بلاکچین را بپردازید. مبلغ این کارمزد نیز به رمز ارزی که انتقال می‌دهید بستگی دارد. برای مثال اتریوم شبکه بلاکچین اختصاصی خودش را دارد و برای انتقال کارمزد نسبتا بالایی در مقایسه با سایر ارزها می‌گیرد.

در هنگام خرید و فروش کریپتوکارنسی شما باید 0.1 درصد از رمز ارزی را که می‌خرید به صرافی بدهید. برای مثال اگر می‌خواهید هزار دلار لایت کوین بخرید، باید یک دلار به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید.

اما اگر بخواهید رمز ارزهای خود را از صرافی خارج کنید، کارمزد آن به ازای هر ارز دیجیتال متفاوت است که برای اطلاع از آن می‌توانید به وب‌سایت اصلی کوکوین مراجعه کنید.

چگونه در هنگام معامله در کوکوین سود بیشتری کسب کنیم؟

در هنگام انتخاب صرافی علاوه بر حجم معاملات و امنیت آن، باید به کارمزدهایی که به ازای هر معامله از شما می‌گیرد، توجه کنید. بعضی از صرافی‌ها کارمزدهای بسیار زیادی به ازای حجم هر معامله می‌گیرند، به‌ صورتی که اگر معامله کوچکی انجام دهید، ناچارا باید بخش قابل توجهی از سود خود را به صرافی تقدیم کنید.

صرافی کوکوین در این رابطه مستثنا نیست اما فقط برای رمز ارزهای خاصی کارمزهای بسیار بالایی می‌گیرد. حال اگر می‌خواهید از این صرافی استفاده کنید و با کارمزدهای آن مشکل دارید، راه‌حل آن پیش ما است.

می‌توانید با مراجعه سایت امید فدوی و جستجوی مقاله‌ای که در ادامه تصویر آن را قرار داده‌ایم، از کدهای تخفیف صرافی کوکوین استفاده کنید. این تخفیف‌ها روی کارمزدهای معاملات اعمال می‌شوند و سود بیشتری را نصیب شما می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به مباحث این چنینی هستید، در آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره ماهیت و نحوه معامله رمز ارزها کسب کنید و صفر تا صد انواع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید.