کسب و کارها

واردات گوشی‌های بالای 600 دلار متوقف میشود! افزایش قیمت موبایل در بازار

ظاهرا تنها عامل افزایش قیمت گوشی‌های موبایل، نرخ دلار نیست! تصمیم گیری‌های کلان تاثیر زیادی در کل بازار به خصوص بازار موبایل دارند. اکنون نوبت به توقف واردات گوشی‌های بالای 600 دلار رسیده است. در سال پیش، کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری اعلام کرد ارز تخصیص یافته برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار از […]

ظاهرا تنها عامل افزایش قیمت گوشی‌های موبایل، نرخ دلار نیست! تصمیم گیری‌های کلان تاثیر زیادی در کل بازار به خصوص بازار موبایل دارند. اکنون نوبت به توقف واردات گوشی‌های بالای 600 دلار رسیده است.

در سال پیش، کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری اعلام کرد ارز تخصیص یافته برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار از صادرات خشکبار تامین شود.

این قانون مشخص میکند که واردکنندگان گوشی های به اصطلاح لوکس، باید منتظر صادرات خشکبار باشند؛ اما ظاهرا این ارز تامین نشده و اختلال در واردات گوشی های بالای 600 دلار بوجود آمده است. همین موضوع میتواند مهمترین عامل برای بالا رفتن گوشی‌های بالای 600 دلار مانند گوشی‌های آیفون و حتی گوشی‌های سامسونگ پرچمدار باشد.

مهدی محبی در گفتگو با خبرگزاریها بیان کرد: توقف واردات گوشی‌های بالای 600 دلار باعث افزایش 5 تا 6 میلیونی قیمت این گوشی‌ها در بازار شده است. این موضوع منجر به توقف واردات گوشی های سری Z و S سامسونگ و کلیه گوشی‌های اپل شده است.

مهدی محبی در ادامه این موضوع اعلام کرد به علت عرضه کمتر گوشی‌های آیفون توسط واردکنندگان، فروشندگان اقدام به افزایش 10 تا 15 درصدی این گوشی‌ها کرده اند.

اطلاع داشته باشید که متوسط قیمت گوشی آیفون 13 پرو مکس در اسفند ماه 1400 برابر 39 میلیون تومان بوده است اما اکنون که در ابتدای اردیبهشت ماه 1401 هستیم، این قیمت برابر حدود 44 تا 45 میلیون تومان میباشد.

اما آیا تنها گوشی‌های بالای 600 دلار افزایش قیمت داشته‌اند؟ طبق بررسی های انجام شده، گوشی‌های موبایل زیر 600 دلار هم مانند گوشی سامسونگ A52s و A32 که از پرفروش ترین گوشی های بازار هستند هم دستخوش تغییر شده‌اند.

قبل از این موضوع، ارز تخصیص یافته برای محاسبه عوارض کمرکی گوشی موبایل از دلار 4200 تومان به نرخ ای تی اس، بر قیمت این محصولات مصرفی مردم تاثیر گذاشته بود و موجب افزایش چشمگیر قیمت آن شد.

البته این نکته را فراموش نکنید: واردکنندگانی که گوشی‌های موبایل با قیمت میانگین 40 میلیون را پخش میکنند، مشکل اقتصادی نداشته و در نهایت قیمت این گوشی‌ها هرچقدر بالا برود، به واردات خود ادامه میدهند؛ نکته این است که بالا رفتن قیمت گوشی تاثیر منفی بر قدرت خرید مصرف کننده می‌گذارد.

چگونه گوشی‌های خود را با قیمت پایین‌تری بخریم؟

فروشگاه موبایل آسیاتل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های موبایل در مشهد، اقدام به فروش گوشی موبایل با قیمت همکار (بنک داری) به مصرف کنندگان گرده است. به این صورت که هر فرد تنها میتواند تنها یک عدد گوشی موبایل خریداری کند.

برای استعلام از قیمت و موجودی گوشی‌های موبایل و یا خرید از این فروشگاه، میتوانید به وبسایت آسیاتل به آدرس زیر مراجعه کنید و یا نام این فروشگاه را در گوگل جستجو کنید: Asiatelmobile.com

برندهای تحت پوشش فروش آسیاتل

در این وبسایت میتوانید گوشی های موبایل مختلفی از جمله اپل (آیفون)، سامسونگ، شیائومی و هوآوی را مشاهده و خرید کنید. همچنین لوازم جانبی اورجینال در این فروشگاه قابل تهیه است.

نحوه دریافت سفارشات

نهایت پس از 24 ساعت کاری، سفارش شما توسط پست پیشتاز ارسال خواهد شد. پس از تحویل سفارش شما به پست پیشتاز، کد مرسوله پستی برای شما ارسال خواهد شد تا بتوانید از ط تا ریق سامانه رهگیری مرسوله پستی، از وضعیت ارسال سفارش خود مطلع شوید. سفارشات شما معمولا پس از 48 تا 72 ساعت به دست شما خواهد رسید.

البته برای مشتریانی که آدرس دریافت کالای خود را در شهر مشهد ثبت کنند، سفارشات حداکثر 24 ساعت پس از ثبت سفارش توسط پیک فروشگاه ارسال میشود.