کسب و کارها

ترکیه و آنچه درباره اش نمی دانید!

ترکیه یکی از کشور های مهم از نظر جغرافیایی ، اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری در قاره ی آسیاست. ایران، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان، کشور های همسایه ی ترکیه هستند. وسعت این کشور۷۸۳٬۳۵۶ کیلومتر مربع است. از جمله شهر های معروف ترکیه استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، آنتالیا و قونیه را می توان نام […]

ترکیه یکی از کشور های مهم از نظر جغرافیایی ، اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری در قاره ی آسیاست. ایران، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان، کشور های همسایه ی ترکیه هستند. وسعت این کشور۷۸۳٬۳۵۶ کیلومتر مربع است. از جمله شهر های معروف ترکیه استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، آنتالیا و قونیه را می توان نام برد. ترکیه از سه طرف به دریا محصور می شود (دریای سیاه، دریای مرمره ، دریای مدیترانه) این کشور به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی متنوع و زیبا، سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند

5 جاذبه برتر گردشگری ترکیه

 ترکیه مقاصد تفریحی و گردشگری متنوعی را به گردشگران ارائه می دهد، از گنبد و مناره های مسجد های شهر استانبول و ویرانه های باستانی رومی تا سواحل آنتالیا و استراحتگاه های مدیترانه ای،  همه و همه از مقصد های مهم گردشگران در سراسر دنیا محسوب می شوند. اگر شماهم قصد مسافرت به ترکیه را دارید معطل نکنید و بعد از خواندن این مطلب یک بلیط تهران استانبول بخرید. پنج مکان زیر جزو مقاصد برتر گردشگری در کشور ترکیه هستند.

روستای اولودنیزروستای اولودنیز

اولودنیز روستای کوچکی است که در ساحل جنوب غربی دریای اژه واقع شده است.این روستا دارای یک خلیج شنی است که به یک تالاب آبی محدود می شود. این ساحل به خاطر سایه‌های فیروزه‌ای خود معروف است و یکی از سواحل مدیترانه‌ای است که عکس های بی شماری از آن گرفته شده است. این روستا همچنین به دلیل مناظر منحصربه فردش به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای پاراگلایدر در نظر گرفته می شود.

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی استانبول با شش مناره و معماری خاص و دلفریبش، همه ی گردشگران را از همان نمای بیرون تحت تاثیر قرار می دهد. مردم هنوز هم در مسجد آبی نماز می گذارند، این مسجد به این دلیل که بنایی منحصر به فرد از نظر مذهبی است و معماری بی نظیری دارد، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول محسوب می شود. این بنا بین سالهای 1609 تا 1616 ساخته شده است و مانند بسیاری از مساجد دیگر، مقبره موسسش را در خود جای داده است. سقف بلند مسجد  با 20000 کاشی آبی با نقش‌های مختلف پوشانده شده است و نام مسجد به همین دلیل مسجد آبی نام گذاری شده است.

سفر به ترکیه استانبولکتابخانه سلسوس

کتابخانه و ویرانه های شهر افسس، جاذبه ای گردشگری در ساحل غربی ترکیه است. شهر افسس زمانی به خاطر معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، شهرت زیادی داشت. این کتابخانه توسط گروهی به رهبری اسقف اعظم قسطنطنیه در سال 401 پس از میلاد ویران شد.

با این حال، برخی از ساختارها از جمله تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس هنوز هم برای گردشگران قابل بازدید هستند. این کتابخانه در حدود سال 125 پس از میلاد به عنوان مقبره یادبود سلسوس، فرماندار آسیا ساخته شد. نمای این کتابخانه، در دهه 1970 به دقت بازسازی و مرمت شد و ازشکل ویرانه به حالت باشکوه کنونی رسید.

طبیعت استانبولکاپادوکیه

کاپادوکیه در مرکز آناتولی قرار دارد. این مکان به دلیل صخره‌های طبیعی عجیب و میراث تاریخی منحصربه ‌فردش شهرت زیادی دارد . کاپادوکیه یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن سازه‌های عجیب است، این سازه های عجیب در شهر گورمه واقع شده است، که در میان تعداد زیادی مخروط توف (نوعی خاکستر آتشفشانی) به نام دودکش‌های پری (جن) قرار دارد. دودکش های پری در نتیجه فرسایش بادی و آبی تشکیل شده اند. به دلیل سهولت حکاکی بر خاکسترهای آتشفشان، روی بسیاری از دودکش‌های پری در کاپادوکیا برای ایجاد خانه‌، کلیسا و انبار حکاکی های زیبایی انجام شده است.

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه عبادتگاهی است که در استانبول واقع شده است، در ابتدا این عبادتگاه، کلیسایی بود که برای امپراتور روم شرقی، (ژوستینیان اول) در قرن ششم ساخته شد. این بنا شاهکار معماری رومیان است. گنبد عظیم مسجد ایا صوفیه (با مساحت 31 متر) برای بیش از 1000 سال ، بزرگترین گنبد در جهان بود. این کلیسا توسط  چهارمین پادشاه سلسله ی صلیبیون در سال 1204 غارت شد و در قرن پانزدهم زمانی که عثمانی ها شهر را فتح کردند به مسجد تبدیل شد. ناگفته نماند که مسجد ایاصوفیه در سال 1935 به موزه تبدیل شد و اکنون یکی از برترین جاذبه های گردشگری در ترکیه است.

این مقاله اطلاعاتی را درباره پنج مکان توریستی جذاب (روستای اولدونیز، مسجد آبی، مسجد ایا صوفیه، کاپادوکیا، کتابخانه سلسوس) دراختیار شما قرار داد. امیدوارم بتوانید از مطالبی که گفته شد، نهایت استفاده را ببرید .اگر روزی خواستید که به ترکیه سفر کنید، یک بلیط تهران استانبول از سایت ما خریداری کنید و اگر توانستید از این پنج مکان جذاب هم دیدن کنید. سپاس از توجه و وقت شما.