کسب و کارها

8+1 ایده آسان برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

کسانی که زمان زیادی از روز خود را با کامپیوتر شخصی در خانه مشغول کار هستند ارتباط بیشتری با محیط خانه دارند. زیبایی محیط خانه انگیزه افراد را بالا می­برد و برای کسانی که دائم در خانه هستند این محیط باید بتواند آینه ای از محیط خارج نیز باشد. در واقع با استفاده از المان […]

کسانی که زمان زیادی از روز خود را با کامپیوتر شخصی در خانه مشغول کار هستند ارتباط بیشتری با محیط خانه دارند. زیبایی محیط خانه انگیزه افراد را بالا می­برد و برای کسانی که دائم در خانه هستند این محیط باید بتواند آینه ای از محیط خارج نیز باشد. در واقع با استفاده از المان های طبیعی محیط خانه آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در اینجا چند ایده ساده و مقرون به صرفه برای دکوراسیون خانه و بازسازی فضا آورده شده است تا محیط منزل شما دلنشین تر باشد.

  1. رنگ

اجازه دهید شخصیت شما از طریق رنگ هایی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می­کنید منعکس شود. اگر نمی­دانید ترکیب رنگ مورد علاقه شما به چه صورت در خواهد آمد، کافی است یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید و گزینه های متعددی را برای انتخاب پالت رنگ مورد نظر خود مشاهده کنید. پس از انتخاب رنگ ها نقاشی ساختمان یا منزل را به یک نقاش بسپارید تا رنگ های مورد علاقه شما به بهترین شکل روی دیوار نقش ببندند. برای نقاشی سقف و انتخاب رنگ آن دقت بیشتری به خرج دهید. رنگ انتخابی شما برای سقف بهتر است از میان رنگ های روشن انتخاب شود. استفاده از رنگ تیره، سقف خانه شما را کوتا و خانه شما را دلگیر نشان می­دهد.

  1. پارکینگ و راه پله ها

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون دارید، راه پله ها و پارکینگ را هم در نظر بگیرید. اولین قسمتی که مهمان ها مشاهده می­کنند راه پله و پارکینگ است. نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان یکی از نکات اساسی و مهمی است که باید در هنگام تغییر دکوراسیون در نظر داشته باشید. رنگ نرده راه پله با بهترین رنگ و تعمیر چراغ های سوخته را نیز در اولویت قرار دهید.

  1. آینه

یکی از چیزهایی که دکوراسیون منزل را زیباتر می­کند آینه ها هستند. برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک، اضافه کردن آینه های بزرگ بسیار موثر است. این واقعاً می­تواند خانه شما را باز و روشن کند. اگر بتوانید یک آینه بزرگ با قاب منحصربه‌فرد پیدا کنید، نه تنها فضای بزرگ‌تری را به شما القا می‌کند، بلکه به زیبایی‌شناسی خانه شما نیز می‌افزاید. آینه ها را رو به نور بگذارید تا نور را به همه جا پخش کنند و فضا را باز و گسترده نشان دهند.

  1. ایده برای دکور خانه

    چیدمان مبلمان

سریعترین و راحترین راه برای ایجاد یک دکوراسیون جدید تغییر چیدمان مبل ها است. هنگام قرار دادن مبلمان خود از فضا استفاده بهینه کنید. چیدمانی ایجاد کنید که خانه شما بزرگتر نشان دهد. قواعد فنکشویی را در نظر داشته باشید و مبل ها را در محلی قرار دهید که جلوی تبادل انرژی گرفته نشود. سعی کنید تا جلوی پنجره ها را نگیرید و از پرده های بلند برای پنجره ها استفاده کنید.

  1. کوسن و پرده ها را تغییر دهید

پارچه های جدیدی برای تغییر روکش کوسن ها و پرده ها تهیه کنید. قرار نیست هزینه چندانی کنید. مطمئن شوید رنگ انتخابی برای کوسن ها و پرده ها متناسب با مبلمان و فرش است. با تغییر پارچه می­توانید ظاهر خانه را تغییر دهید. روکش کوسن ها، فرش ها و پرده های خود را تغییر دهید تا به فضای خود ظاهری جدید و تازه ببخشید. دکوراسیون منزل برای اتاق نشیمن شما نیاز به لایه بندی مختلفی از پارچه ها دارد.

  1. نورپردازی

نورپردازی می­تواند فضای منزل شما را به میزان چشمگیری زیباتر کند. شما به نور طبیعی زیادی نیاز دارید بنابراین در انتخاب خانه نهایت دقت را به خرج دهید تا خانه تاریک و بدون پنجره نباشد. برای اینکه خانه خود را به محیطی دنج در شب تبدیل کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فانوس یا شمع به قسمت های مختلف اضافه کنید. هالوژن ها کوچک سقفی برای نور پردازی کاربردی هستند و مصرف برق زیادی ندارند. به جای یک لامپ از چندین هالوژن استفاده کنید.

  1. یک کتابخانه جدید

یک تغییر مثب تعمیر یا خرید کتابخانه جدید است. در هر صورت هزینه زیادی نخواهید داشت اما این تغییر خانه شما را مدرن و زیبا خواهد کرد. کتابخانه های دکوراتیو را امتحان کنید و رنگ کتابخانه را با میز جلو مبلی هماهنگ کنید. می­توانید چند وسیله دکوری جدید تهیه کنید و فراموش نکنید، استفاده بیش از اندازه لوازم دکوری زیبایی خانه را از بین خواهد برد.

  1. گیاه آپارتمانی و دکوراسیون

    گیاهان سبز

ساده ترین، آسان ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای افزودن زیبایی به خانه شما، افزودن گیاهان سبز است. گیاهان حس زندگی بیشتری به خانه شما می­دهند. همانطور که گفتیم افزودن المان های طبیعی می­تواند حس زندگی بیشتری به محل زندگی ببخشد. انواع مختلف گیاهان آپارتمانی هستند که می­توانید از آنها برای زیبا سازی فضای منزل استفاده کنید که در این مطلب به آنها اشاره شده است. پتوس یک گیاه با تنوع بالا است. این گیاه رونده را در مقابل نور و کنار آینه قرار دهید. اگر به گیاهان شیک و خاص علاقه دارید، سانسوریا را برای کنج خانه خود انتخاب کنید.

  1. تابلوهای هنری

آثار هنری متفاوت را با توجه به رنگ بندی فضای منزل خود می­توانید استفاده کنید. تابلوهای نقاشی مینیمال عالی هستند. برای دکور کردن فضا می­توانید با یک نقاش مشورت کنید و با استفاده از پالت رنگی خانه یک کار خاص سفارش دهید. نقاشی های انتزاعی از پرطرفدارترین هنرهای عصر حاضر است.

می­توانید از سبک های مختلف دکوراسیون استفاده کنید و المان های زیبایی را با هم ترکیب کنید. استفاده از بشقاب های دیوار کوب، کاغذ دیواری و دکوری های خاص را امتحان کنید و بیش از هرچیز برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، ببینید. دیدن مهمترین منبع الهام شما خواهد شد.

نویسنده: سارااقبالی