کسب و کارها

هیلتی چگونه کار می کند

هیلتی برندی است که در صنایع عمرانی و ساختمانی به ساخت و تولید ابزارآلات در زمینه های مختلفی چون تخریب، سوراخ کاری، سیستم های مقابله با حریق، ابزار اندازه گیری، تولید اتصالات و … می پردازد.  این برند از سال 1941 در کشور لیختن اشتاین کار خود را شروع کرده و امروزه در ایران به […]

هیلتی برندی است که در صنایع عمرانی و ساختمانی به ساخت و تولید ابزارآلات در زمینه های مختلفی چون تخریب، سوراخ کاری، سیستم های مقابله با حریق، ابزار اندازه گیری، تولید اتصالات و … می پردازد.

 این برند از سال 1941 در کشور لیختن اشتاین کار خود را شروع کرده و امروزه در ایران به عنوان ابزاری برای تخریب سطوح با مقاومت های متفاوت مشهور است. با توجه به کیفیت و قیمت بالای ابزارآلات این برند معتبر به منظور صرفه جویی در هزینه ها و دیگر مسائل کارفرمایان و عوامل اجرایی اجاره هیلتی را بر خرید آن ترجیح می دهند.

با توجه به گسترش ساختمان سازی در تهران به ویژه غرب آن اجاره هیلتی در غرب تهران توسعه  و رواج بیشتری پیدا کرده است. کارفرمایان به منظور اجاره هیلتی غرب تهران لازم است تا با اجاره دهنده هیلتی قراردادی عقد کنند و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و خبرگان مفادی را در قرارداد ذکر نمایند تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری کنند.

چگونگی راه‌اندازی و کار با هیلتی اجاره‌ای در غرب تهران

 باتوجه‌به زمینه‌های کاری مختلف برند هیلتی اگر زمینه تخریب و سوراخ‌کاری این ابزار را در نظر بگیریم لازم است تا با نحوه کار این ابزار آشنا شویم. هیلتی ابزاری مکانیکی است که با استفاده از نیروی برق با ایجاد ضربات کوبشی درجات مختلفی از نیرو را بر روی سطوح مختلف به‌منظور تخریب وارد می‌کند.

 برای مثال هیلتی 30 کیلوگرمی که برای تخریب سازه‌های بتنی با مقاومت بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد در هر بار ضربه نیرویی برابر با 7 کیلوگرم بر سطوح مختلف وارد می‌کند. ابزار هیلتی نیروی برق را به نیروی مکانیکی تبدیل و با ایجاد ضربه سبب تخریب سطوح خواهد شد.

 لازم است تا برای تخریب سطوح با مقاومت‌های مختلف از هیلتی مناسب استفاده شود.

اغلب هیلتی موجود در بازار با اوزان مختلف یافت شده و هرکدام قابلیت‌های مختلف خود را دارند برای مثال هیلتی 7 کیلویی برای تخریب کاشی و هیلتی 10 کیلویی برای تخریب بتن سبک و هیلتی 16 کیلویی و 30 کیلویی برای تخریب سازه‌های بتنی با مقاومت بالاتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

به‌منظور اجاره هیلتی غرب تهران لازم است باتوجه‌ به نیاز از هیلتی موردنظر استفاده شود. برای استفاده هیلتی در اولین گام می‌بایست ایمنی لازم را رعایت کنیم. لازم است تا قلم هیلتی به طور مورب با سطح زمین قرار گیرد تا عملیات تخریب با سرعت و دقت بالاتری انجام شود.

اپراتور می‌بایست فشاری را بر دستگاه هیلتی وارد کند تا هیلتی شروع به کار کند و اگر کاربر نیرویی بر هیلتی وارد نکند سر مته از روی سطوح سرخورده و کار تخریب صورت نخواهد گرفت؛ لذا به‌منظور اجاره هیلتی غرب تهران لازم است تا نیروی انسانی ماهر همراه با قدرت بدنی با قدرت اختیار داشته باشیم و به کار بگیریم.

نکات ایمنی کار با هیلتی

استفاده از تجهیزات ایمنی چون کلاه، عینک و کفش جزو ملزومات کار با دستگاه هیلتی است. اپراتورها هرگز نباید به تغییر تنظیمات دستگاه اقدام کنند و برای این کار حتماً می‌بایست از نفر فنی مربوطه استفاده شود زیرا تغییر تنظیمات به‌صورت ناآگاهانه سبب مختل شدن ایمنی و کارکرد دستگاه هیلتی خواهد شد.

استفاده از دستگاه هیلتی مناسب متناسب با سطوح مورد نیاز به تسریع انجام کار و کیفیت کار خواهد انجامید. لازم است تا در زمان تخریب در هر مقطعی نفرات اضافی در محل حضور نداشته باشند.

حتماً باید توجه شود که دستگاه هیلتی در معرض رطوبت و آب و باران قرار نگیرد زیرا قطعات الکترونیک دستگاه مختل شده و دستگاه هیلتی از کار می‌افتد. بهتر است سیم برق دستگاه هیلتی را از حرارت، لبه‌های تیز و … دور نگه داریم زیرا سیم برق آسیب دیده و معیوب خطرات جدی در پی خواهد داشت.

به‌منظور اجاره هیلتی در غرب تهران و استفاده از این دستگاه برای تخریب و سوراخ‌کاری از نفرات ماهر و مجرب استفاده شود.

چگونگی انتخاب دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در اجاره هیلتی غرب تهران انتخاب دستگاه مناسب است.

هیلتی انواع مختلفی داشته و متناسب با سطح مورد نیاز برای تخریب لازم است از هیلتی با اوزان و قدرت‌های مختلفی استفاده شود. انتخاب نادرست دستگاه هیلتی سبب آسیب به دستگاه، اپراتور، کیفیت نامناسب و تطویل مدت‌زمان تخریب خواهد شد.

متناسب با وسعت پروژه و نوع کار می‌بایست از دستگاه هیلتی مناسب با قدرت و ژول بیشتر استفاده کنید. ژول همان قدرت دستگاه در هر بار استفاده است که برای دستگاه‌های مختلف از 10 تا 30 متغیر است.

مجهز بودن دستگاه هیلتی به سیستم AVR یکی از مزایایی است که می‌بایست به آن توجه شود. دستگاه هیلتی در زمان کار لرزش فراوانی ایجاد کرده که علاوه بر صدمات بدنی بر اپراتور سبب می‌شود تا اپراتور در بازه زمانی کوتاهی قادر به استفاده از دستگاه هیلتی باشد. این معضل با سیستم AVR مرتفع شده و حدود 70 درصد از لرزش در خود چکش تخریب باقیمانده و به اپراتور منتقل نخواهد شد.