کسب و کارها

چه افرادی لازم است مراحل طلاق را طی نمایند و طلاق برای چه افرادی مناسب نیست؟

بر کسی پوشیده نیست که زمان، استرس و هزینه های زیادی در رابطه با طلاق وجود دارد. با این حال، اگر شما و همسرتان بتوانید طلاق را به‌عنوان مشکلی که باید حل شود به‌جای جنگی که باید پیروز شود، در نظر بگیرید، ممکن است دریابید که طلاق خودتان گزینه‌ای مناسب برای پایان دادن به ازدواجتان […]

بر کسی پوشیده نیست که زمان، استرس و هزینه های زیادی در رابطه با طلاق وجود دارد. با این حال، اگر شما و همسرتان بتوانید طلاق را به‌عنوان مشکلی که باید حل شود به‌جای جنگی که باید پیروز شود، در نظر بگیرید، ممکن است دریابید که طلاق خودتان گزینه‌ای مناسب برای پایان دادن به ازدواجتان است که باید در پی آن به دنبال بهترین وکیل تهران برای پرونده خود باشید.

در ادامه به شما نکاتی در این خصوص و در رابطه با انتخاب بهترین وکیل تهران گفته می شود.

آیا طلاق برای شما مناسب است؟

طلاق برای همه مناسب نیست. در واقع، اگر سعی کنید به تنهایی این کار را انجام دهید، ممکن است اشتباه بزرگی مرتکب شوید و فقط وضعیت بدتری برای خود ایجاد کنید.

شما کاندیدای خوبی برای طلاق هستید اگر:

شما و همسرتان راه ارتباطی باز دارید.

بین شما و همسرتان اعتماد معقولی وجود دارد. البته، سطح اعتماد شما 100٪ نخواهد بود یا احتمالاً هنوز ازدواج کرده اید و به طلاق فکر نمی کنید.

هر دوی شما موافق مصالحه هستید.

 این بدان معنی است که شما باید بدانید که چه چیزی برای شما مهم است و چه چیزی را می خواهید در این فرآیند قبول کنید.

می خواهید پول پس انداز کنید.

این ممکن است به این دلیل باشد که شما آن را ندارید یا نمی خواهید آن را در هزینه های مربوط به طلاق مانند استخدام  بهترین وکیل تهران برای نمایندگی هدر دهید.

شما خلق و خوی مناسبی دارید که می توانید به تنهایی یک کار را پشت سر بگذارید. برخی افراد می توانند آرام بمانند. دیگران به راحتی سر و صدا می شوند. درک کنید که چقدر اضطراب و درگیری می توانید تحمل کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا مسیر برای شما مناسب است یا خیر. برای برخی افراد وکلای طلاق یک سرمایه گذاری عالی هستند.

شما می توانید در مورد نحوه ارائه بیمه درمانی در آینده به توافق برسد.

شما نمی خواهید به دادگاه بروید.

در بسیاری از مواقع، در یک طلاق شما یا اصلاً لازم نیست ظاهر شوید یا فقط باید در یک جلسه تاییدیه کوتاه شرکت کنید. در مواقع دیگر، ممکن است تنها یکی از همسران نیاز به حضور داشته باشد. می توانید وکیل خود که بهترین وکیل تهران است را برای جلسه حاضر کنید.

شما با برخی از فرآیندهای قانونی راحت هستید، یا کسی را می شناسید که اگر مطمئن نیستید پیامدهای آن چیست، دست شما را می گیرد.

شما می توانید از طریق مسائل معمولاً بحث برانگیز مانند حضانت و حمایت از کودک، تقسیم دارایی ها و سایر مسائل مربوط به دکمه داغ کار کنید.

شما دارایی های محدودی دارید که باید تقسیم شوند. مقادیر زیاد و پیچیده دارایی ها می تواند منجر به اختلافات بزرگ و پیچیده شود.

ارزش دارایی هایی که دارید را بدانید. این ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشد تا به درستی مشخص شود که دارایی شما چقدر ارزش دارد. این امر می تواند به ویژه در مورد حساب های صندوق بازنشستگی، سهام و اوراق قرضه، املاک و مستغلات و سایر موارد بزرگ بلیت صادق باشد.

شما و همسرتان شفاف هستید. اگر مشکوک هستید که همسرتان پول یا سایر دارایی‌ها را مخفی می‌کند، یا در مورد چیزی دروغ می‌گوید که می‌دانید می‌توانید خلاف آن را ثابت کنید، اقدامات لازم را برای محافظت از منافع خود انجام دهید.

شما می خواهید سریعتر طلاق خود را پیش ببرید. وقتی موانع تعارض را از بین می برید، چه با مشاجره و چه با حفظ وکیل، روند را به میزان قابل توجهی کند می کنید.

همسرتان هیچ خطر فیزیکی برای شما ندارد. اگر سابقه آزار خانگی وجود دارد، به استخدام شخصی برای محافظت از حقوق قانونی و سلامت جسمانی خود فکر کنید.

شما انعطاف‌پذیر هستید، به این معنی که اگر تلاش‌های شما به نتیجه نرسید، با میانجیگری، طلاق مشارکتی یا طلاق کاملاً اعتراضی مشکلی ندارید.

چه زمانی باید از انجام طلاق خود اجتناب کنید؟

به سادگی برخی از طلاق ها نیاز به حمایت و تخصص بیشتری دارند که وکلا، میانجی ها، متخصصان مالی و دیگران می توانند ارائه دهند.

طلاق را در نظر نگیرید اگر:

اعتماد شما و همسرتان بین یکدیگر صفر است.

شما و همسرتان عصبانی هستید و به دنبال تنبیه یکدیگر از طریق فرآیند طلاق هستید.

شما نمی توانید حقایق را از خشم خود یا نحوه عملکرد قانون جدا کنید.

شما در مورد حضانت فرزند اختلاف نظر شدید دارید. این موضوع برای اکثر زوج هایی که کودکان خردسال درگیر هستند، تفرقه انگیزترین موضوع است. این بخشی از یک مسئله بزرگتر در مورد توانایی انجام یک برنامه فرزندپروری قابل قبول است.

شما نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام همسر باید مالکیت خود را حفظ کند یا در خانه خانواده زندگی کند.

شما دارایی های بزرگ و متنوعی دارید. بسیاری از این دارایی‌ها احتمالاً دارای ارزش‌های نوسانی هستند، و الصاق ارزش منصفانه می‌تواند کاری دلهره‌آور و پیچیده باشد. اغلب، یک متخصص برنامه ریزی مالی طلاق، وکیل طلاق، یا یک میانجی طلاق باید به شما کمک کند.

شما صاحب کسب و کار هستید و ممکن است همسرتان از دارایی های کسب و کار برخوردار باشد یا نباشد.

همسر شما پتانسیل خشونت یا آزار فیزیکی را دارد.

شما به طور کامل پیامدهای مالیاتی طلاق خود را درک نمی کنید. ممکن است لازم باشد متخصصی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند تا مسائل مالیاتی و مالی خود را به بهترین نحو انجام دهید.

همسرتان قرار است در مورد اینکه آیا شما مستحق نفقه هستید یا نه، از جمله اینکه چقدر و برای چه مدت، با شما دعوا خواهد کرد.