کسب و کارها

مزایای خرید و فروش بیت کوین

با توجه به حجم اخبار مرتبط با نوسانات بیت کوین (bitcoin) خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازارهای مالی به سمت معامله بیت کوین آمده‌اند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران (https://ok-ex.io/buy-and-sell/BTC) امکان پذیر است؟ اصلا چرا بیت کوین این مقدار محبوبیت پیدا کرده […]

با توجه به حجم اخبار مرتبط با نوسانات بیت کوین (bitcoin) خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازارهای مالی به سمت معامله بیت کوین آمده‌اند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا خرید و فروش بیت کوین در ایران (https://ok-ex.io/buy-and-sell/BTC) امکان پذیر است؟ اصلا چرا بیت کوین این مقدار محبوبیت پیدا کرده است؟ مگر چه مزایایی دارد؟

بیت کوین را می‌توان در بین رمزارز‌های دیگر، به عنوان مشهورترین رمزارز (Cryptocurrency) جهان معرفی نمود. از آنجایی که سن ظهور این ارز دیجیتال در بازار سرمایه‌گذاری آنلاین به بیش از یک دهه می‌رسد، اما هنوز هستند افرادی که اطلاعات زیادی از این رمزارز ندارند.

برای دریافتن پاسخ سوالاتی که مطرح کردیم و ابهاماتی که دارید در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که نیازی به مقامات مرکزی مانند بانک ها یا دولت ها ندارد و به اصطلاح غیرمتمرکز است. در واقع بیت کوین از یک شبکه اینترنتی همتا به همتا با نام بلاک چین (blockchain) برای تایید تراکنش‌های شبکه و خرید مستقیم بین کاربران استفاده می کند.

پس این رمزارز غیرقابل تحریم شدن است و در هر کشوری چه آمریکا باشد و چه ایران قابل معامله است.

مزایای بیت کوین

اگرچه بیت کوین در سال 2009 ایجاد شد، اما همچنان نوعی ارز نسبتاً جدید در نظر گرفته می شود که اطلاعات زیادی از آن موجود نیست. کسب اطلاع از مزایای بیت کوین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا خرید بیت کوین فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است یا خیر؟

  1. قابلیت دسترسی و نقدینگی

یکی از بزرگترین مزیت های رمزارزها این است که اغلب هیچ مرزی و تمرکزی ندارند؛ همانطور که گفتیم بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع می‌توان اینطور بیان کرد که یکی از مزایای اصلی بیت کوین این است که ارزی در دسترس و همه کاره است. از آنجایی که انتقال بیت کوین به کاربری دیگر تنها چند دقیقه طول می کشد، می توان از آن برای خرید کالاها و خدمات از مکان هایی که آن را می پذیرند استفاده کرد. این امر خرج کردن پول در کشور دیگر و مبادله با ارزهای دیگر را آسان‌تر می‌کند و با کارمزد کم یا حتی بدون کارمزد اعمال می‌شود.

  1. ناشناس بودن و شفافیت کاربر

در شبکه بلاک چین تراکنش ها با کاملا قابل مشاهده هستند البته بدون مشخص شدن هویت کاربران و این موضوع برای ایجاد شفافیت است.

البته علیرغم اینکه تراکنش ها به طور دائم قابل مشاهده هستند و به شما شفافیت می دهند، به دلیل فناوری بلاک چین تقلب و اطلاعات نادرست در این دنیا غیر ممکن است. علاوه بر این، تنها شما به عنوان صاحب کیف پول می توانید بدانید که چند بیت کوین دارید.

برای امنیت بیشتر و ناشناس بودن، حتی اگر آدرس کیف پول شما لو برود، می توانید یک آدرس کیف پول جدید ایجاد کنید تا اطلاعات خود را ایمن نگه دارید.

  1. استقلال از مقام مرکزی

بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط یک دولت یا بانک مرکزی تنظیم نمی شود. این بدان معنی است که مقامات کوین های شما را نمی‌توانند مسدود کنند به شرطی که در کیف پول غیرمتمرکز یا کیف پول سخت افزاری دارایی های خود را نگهداری کنید. همچنین هیچ راه قابل قبولی برای اعمال مالیات برای بیت کوین وجود ندارد. از نظر تئوری، این موضوع به کاربران استقلال و کنترل بر پولشان را می دهد. به طور کلی، کاربران ارزهای دیجیتال این را یکی از مزایای اصلی بیت کوین می دانند.

  1. پتانسیل بازدهی بالا

قیمت بیت کوین می تواند به شدت نوسان داشته باشد و به صورت ماهانه و حتی روزانه به شدت تغییر کند. به عنوان مثال، در مارس 2017، بیت کوین 975.70 دلار قیمت داشت و تنها در عرض چند ماه به 20089 دلار در دسامبر رسید. چند سال بعد، قیمت بیت کوین در آوریل 2021 به بالاترین حد خود یعنی 64000 دلار رسید.

این نشان می دهد که اگرچه نوسانات زیادی در قیمت ها وجود دارد، کاربران ارزهای دیجیتال ممکن است این را به عنوان یکی از مزایای بیت کوین بدانند زیرا می تواند منجر به پتانسیل بازدهی بالا شود. و با افزایش تعداد کاربرانی که معتقدند بیت کوین یک ارز جهانی امیدوارکننده است، بسیاری از سرمایه گذاران و کسب و کارها تصمیم به پذیرش آن گرفته اند. این به افزایش پتانسیل بازدهی بالاتر کمک می کند، به خصوص برای کسانی که آن را با قیمت پایین تر خریداری کرده اند.

علاوه بر این، برخی از سرمایه گذاران معتقدند بیت کوین همچنان در درازمدت ارزش پیدا می کند، با احتمال رسیدن به قیمت های نزدیک به 500000 دلار تا سال 2025. این پیش بینی‌ها به دلیل سقف عرضه BTC تا 21 میلیون عدد سکه است. این سقف عرضه احتمالا در یک بازه زمانی مشخص اتفاق می افتد، که بسیاری معتقدند ارزش بیت کوین را در دراز مدت افزایش می دهد.

خرید بیت کوین از اوکی اکسچنج

با توضیحات و تعاریفی که برای شما عزیزان ارائه دادیم شاید علاقه مند شده باشید تا به خرید و فروش بیت کوین در یک فضای امن بپردازید، به همین منظور تصمیم گرفتیم تا به عنوان جملات پایانی این صرافی ارز دیجیتال قدیمی را به شما معرفی کنیم. پلتفرمی کاربردی برای کاربران ایرانی که به راحتی با چندتا کلیک در آن یا با استفاده از نرم افزار اندروید و IOS آن می توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به صرافی رمزارز اوکی اکسچنج رجوع کنید:

https://ok-ex.io/