خرید انواع قفل برقی حیاطی و مدیریتی با ضمانت و گارانتی معتبر از آسیا دُر

قفل برقی همان‌طور که از نامش پیدا است، با انرژی الکتریکی کار می‌کند و سیستم آن به نحوی طراحی‌شده که می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد؛ کنترل عملکرد قفل برقی نیز با جریان الکتریکی انجام می‌شود. قیمت قفل برقی نسبت به قفل‌های معمولی اندکی بالاتر است؛ این اختلاف قیمت به دلیل کارکرد قفل […]

قفل برقی همان‌طور که از نامش پیدا است، با انرژی الکتریکی کار می‌کند و سیستم آن به نحوی طراحی‌شده که می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد؛ کنترل عملکرد قفل برقی نیز با جریان الکتریکی انجام می‌شود. قیمت قفل برقی نسبت به قفل‌های معمولی اندکی بالاتر است؛ این اختلاف قیمت به دلیل کارکرد قفل و امنیت بیشتری است که به ساختمان شما می‌بخشد. اصلی‌ترین استفاده قفل برقی در اماکنی مانند صرافی‌ها، بانک، طلافروشی، مراکز امنیتی و پارکینگ‌ها است.

امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که انسان در تمام طول زندگی به آن نیاز دارد. در گذشته برای حفظ امنیت اقدامات مختلفی انجام می‌شد، اما امروزه پیشرفت تکنولوژی شامل حال مسائل امنیتی هم شده است و روش‌های حفظ امنیت تغییرات بسیاری کرده‌اند و قفل و زنجیرهای قدیمی جای خود را به لوازمی مانند قفل برقی داده‌اند.

قفل برقی همان‌طور که از نامش پیدا است، با انرژی الکتریکی کار می‌کند و سیستم آن به نحوی طراحی‌شده که می‌توان از راه دور آن را کنترل کرد؛ کنترل عملکرد قفل برقی نیز با جریان الکتریکی انجام می‌شود. قیمت قفل برقی نسبت به قفل‌های معمولی اندکی بالاتر است؛ این اختلاف قیمت به دلیل کارکرد قفل و امنیت بیشتری است که به ساختمان شما می‌بخشد. اصلی‌ترین استفاده قفل برقی در اماکنی مانند صرافی‌ها، بانک، طلافروشی، مراکز امنیتی و پارکینگ‌ها است.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی کاربردهای قفل برقی و انواع آن بپردازیم.

انواع قفل برقی

در ابتدا لازم است بدانید که قفل برقی نسبت به قفل‌های زنجیری عمر بیشتری دارد. اگرچه قیمت قفل برقی تقریباً بالا است، اما با توجه به عمر و دوام آن می‌توان گفت که بسیار به‌صرفه‌تر از قفل‌های زنجیری است. قفل‌های قدیمی با مشکلات زیادی در قسمت زنجیر روبه‌رو می‌شدند؛ برای رفع مشکلات قفل‌های قدیمی، انواع قفل برقی تولید و روانه بازار شدند. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع قفل برقی به شرح زیر است:

  1. قفل برقی کله گاوی

  2. قفل کله ‌گاوی یا قفل برقی سیزا که به آن قفل لاک‌پشتی هم گفته می‌شود، از طریق یک کابل، به مدار فرمان دستگاه متصل می‌شود و توسط ریموت، کنترل می‌شود. از قفل برقی کله‌ گاوی برای قفل‌کردن اتوماتیک در استفاده می‌شود؛ ازاین‌رو، به‌عنوان قفل برقی درب حیاط استفاده می‌شود. قفل برقی درب ورودی ساختمان باید مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی داشته باشد که قفل برقی کله ‌گاوی این ویژگی را دارد؛ همچنین برخی از مدل‌های این قفل قابلیت اتصال به آیفون‌های تصویری را هم دارند. قفل برقی یوتاب و قفل برقی سیزا از قفل‌های معروفی هستند که برای کنترل درب حیاط استفاده می‌شود.

  3. قفل زبانه‌دار

    قفل زبانه‌دار همان‌طور که از نامش پیدا است، دارای یک زبانه است که در غلاف فرو می‌رود و باعث بسته ماندن در می‌شود، از این قفل برای قسمت میانی در استفاده می‌شود. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت قفل زبانه‌دار این است که بر روی انواع درها، به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود. کیفیت بسیار بالا و عدم وجود محدودیت و پیچیدگی برای نصب باعث‌ شده که تقاضا برای این قفل بالا باشد؛ به همین جهت قیمت قفل برقی زبانه‌دار تفاوت چندانی با قیمت قفل‌های معمولی و قدیمی ندارد.

  4. قفل مقابل برقی

    قفل مقابل برقی ریموت دار، قفل برقی مدیریتی و قفل برقی منشی، به‌نوعی قفل برقی گفته می‌شود که قابلیت نصب بر روی درب‌های ضد سرقت را دارد. قفل برقی منشی توسط رسیوری که کنار در نصب می‌شود و یک ریموت کنترل می‌شود. رایج‌ترین استفاده از قفل برقی منشی در طلافروشی است که باعث می‌شود، رفت‌وآمد افراد به‌صورت کامل کنترل شود؛ با استفاده از این قفل می‌توان از ورود افراد نامطمئن و مشکوک جلوگیری کرد.

  5. قفل برقی کلونی

    برای بزرگنمایی کلیک کنید

    قفل برقی کلونی

  6. قفل برقی کلونی یکی از ابتدایی‌ترین انواع قفل برقی است که استقبال زیادی از آن شده بود، اما امروزه به دلیل نصب سختی که نسبت به دیگر انواع قفل‌ها دارد، استفاده از آن کاهش‌یافته است. مشکل اساسی قفل کلونی این است که روی درب و چارچوب‌های قدیمی نصب نمی‌شود. جنس بدنه قفل کلونی از گالوانیزه است که استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد؛ امکان باز کردن این قفل با فشار وجود ندارد و امنیت شما را کاملاً تأمین می‌کند. قیمت قفل برقی کلونی، به دلیل وارداتی بودن آن، اندکی بیشتر از قفل‌های دیگر است.
  7. قفل مغناطیسی برقی

    قفل مغناطیسی یکی دیگر از انواع قفل‌های برقی است که بر روی درب شیشه‌ای نصب می‌شود. این قفل از جریان الکتریکی برای تولید نیروی مغناطیسی استفاده می‌کند. قفل مغناطیسی قابلیت اتصال به سنسورهای حرکتی و باتری‌هایی را دارد که باعث می‌شود مناسب‌ترین انتخاب برای درب شیشه‌ای باشد. این قفل‌ها کاربردی در امنیت ندارند و با قطع برق ساختمان از کار می‌افتند. از این نوع قفل برای درب هتل‌ها و ادارات و برخی واحدهای مسکونی پررفت‌وآمد استفاده می‌شود.

مزایا و معایب خرید قفل برقی

استفاده از هر وسیله‌ای، مزایا و معایبی را به همراه دارد؛ قفل برقی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مزایای قفل برقی

قفل‌های برقی، خصوصاً قفل برقی ریموتی مزایای بسیاری دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

1-امنیت بالا:

مهم‌ترین مزیت قفل برقی، امنیت بالای آن است. این قفل‌ها با ضربه‌های بسیار سنگین، مانند تصادف، باز نمی‌شوند و امکان نفوذ به آن از هر طریقی وجود ندارد.

2-سه قفله شدن:

قفل‌های برقی قابلیت سه قفله شدن را دارند؛ یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های قفل برقی این است که در صورت اتصال به آیفون، می‌توانید با فشردن دکمه آیفون، دربی که سه قفله شده است را بازکنید.

3-امکان اتصال به آیفون تصویری و سیستم‌های امنیتی:

خرید قفل برقی برای اماکنی که نیاز به کنترل ورود و خروج افراد دارند بسیار مهم است. با اتصال قفل به سیستم امنیتی، می‌توان آن را با استفاده از کارت‌های مخصوص یا اطلاعات هویتی یک فرد (اثرانگشت یا چشم) باز کرد.

4-دسترسی و کنترل از راه دور:

امکان اتصال به آیفون یا ریموت باعث می‌شود که احتیاجی به دسترسی مستقیم نداشته باشید. رایج‌ترین کاربردی که از قفل‌های برقی وجود دارد، باز و بسته کردن اتوماتیک درب پارکینگ است که نیازی به پیاده شدن راننده ندارد. کنترل از راه دور باعث می‌شود که شما استفاده راحتی از قفل داشته باشید.

5-هشدار امنیتی:

در برخی از مدل‌ها هشدارهای امنیتی به کاربر یا همان صاحب ساختمان داده می‌شود که او را از وضعیت امنیت آگاه می‌کند.

6-نصب ساده:

قفل‌های برقی سیستم پیچیده‌ای ندارد و احتیاجی به برنامه خاصی هم ندارد؛ ازاین‌رو، برخلاف تصور عامه، نصب بسیار راحتی دارند.

7-بروز خطای بسیار کم:

ابتدا باید گفت که احتمال بروز مشکل در این قفل بسیار پایین است و مانند قفل‌های زنجیری نیازی به سرویس مجدد نخواهد داشت. در صورت بروز خطا و ارور در عملکرد این قفل، هیچ‌گونه خللی در امنیت ساختمان وارد نخواهد شد. جالب است بدانید که در صورت نوسانات جریان برق، قفل برقی دچار مشکل خواهد شد، اما هیچ خللی در امنیت شما به وجود نمی‌آید.

معایب قفل برقی

شاید تنها عیبی که می‌توان برای قفل‌های برقی لحاظ کرد، قیمت آن باشد. قیمت قفل برقی نسبتاً بالاست و افرادی که از مزایای این قفل آگاه نیستند، حاضر نمی‌شوند برای خرید آن هزینه کنند، اما باید توجه کنید که قفل برقی امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که دسترسی به آن‌ها از طریق قفل‌های معمولی امکان‌پذیر نیست. یکی از مهم‌ترین معضلاتی که پس از خرید قفل برقی با آن روبه‌رو خواهید شد، نصب آن است! همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برخی از قفل‌ها قابلیت نصب روی هر دری را ندارند. معمولاً درهای سبک و توخالی برای نصب قفل برقی مناسب نیستند.

راهنمای خرید قفل برقی

نکات مهمی وجود دارند که قبل از خرید قفل برقی باید به آن توجه کنید. برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

قیمت قفل برقی

در ابتدا بهتر است بودجه خود را مشخص کنید. همان‌طور که اشاره‌کردیم، قیمت قفل برقی از قیمت قفل‌های معمولی بیشتر است، اما باید توجه داشته باشید که سالیان درازی می‌توانید بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تعمیر، از این قفل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که قفل بازکن این نوع قفل‌ها درون آن قرار دارد که باعث می‌شود به فضای کمتری نیاز داشته باشد و ظاهر درب شما مرتب باشد؛ بنابراین اگر ظاهر قفل برای شما مهم است، به قیمت قفل برقی توجه نکنید و از هزینه کردن برای آن دریغ نکنید.

نوع قفل برقی

همان‌طور که گفته شد، قفل برقی انواع مختلفی دارد. قبل از هر اقدامی باید نیاز خود را به‌صورت دقیق مشخص کنید و قفلی متناسب با نیاز خود پیدا کنید. در انتخاب نوع قفل برقی دقت بالایی به خرج دهید و در صورت امکان از یک متخصص راهنمایی بگیرید. هیچ‌گاه به خاطر بالا بودن قیمت قفل برقی موردنظرتان، از قفل دیگری استفاده نکنید؛ زیرا در این صورت مجدداً نیازمند تهیه قفل برقی و هزینه مجدد خواهید شد.

جنس و کیفیت قفل

میزان استفاده از قفل‌ها بسیار زیاد است؛ در طول روز حتماً چندین و چند بار از قفل استفاده می‌شود. بهتر است هنگام خرید قفل برقی، بهترین جنس آن را انتخاب کنید. بالا بودن قیمت قفل برقی، به معنای بالا بودن کیفیت و جنس آن است. بررسی کیفیت زبانه و مغزی را فراموش نکنید؛ همچنین لازم است بدانید که مغزی‌هایی با دو کلید شیار امنیت بالاتری نسبت به مغزی‌های تک شیار دارند.

انتخاب یک فروشگاه معتبر و دریافت گارانتی

مهم‌ترین گام برای خرید امن، یافتن یک فروشگاه معتبر مثل آسیا دُر است. در فروشگاهی که اعتبار بالایی دارد شما از کیفیت محصولات مطمئن هستید و نسبت به مبلغی که به‌عنوان قیمت قفل برقی ارائه می‌شود، اطمینان دارید. همان‌طور که قطعاً متوجه شده‌اید، قیمت قفل برقی نسبتاً بالاست؛ بنابراین باید نسبت به دریافت ضمانت از فروشنده اقدام نمایید تا در صورت بروز مشکل، مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر یا خرید مجدد نشوید. برندهای معتبر و فروشگاه‌هایی که از کیفیت محصولات خود اطمینان دارند، در اغلب مواقع به شما مهلت تست می‌دهند تا در صورت وجود مشکل، دچار خسارت نشوید.