فروشگاه اینترنتی مکمل‌های بدنسازی

یکی از دغدغه‌های همیشگی ورزشکاران تهیه مکمل‌ ورزشی اصل و مرغوب است، فروشگاه اینترنتی محصولات ورزشی سبز اسپرت برای همه ورزشکاران عزیز این مشکل را برطرف کرده است، ورزشکاران به راحتی می‌توانند به وبسایت سبز اسپرت مراجعه نموده و پس از بررسی انواع مکمل بدنسازی در طعم‌ها و برندهای مختلف و در نهایت اطمینان از اورجینال بودن محصول، خرید […]

یکی از دغدغه‌های همیشگی ورزشکاران تهیه مکمل‌ ورزشی اصل و مرغوب است، فروشگاه اینترنتی محصولات ورزشی سبز اسپرت برای همه ورزشکاران عزیز این مشکل را برطرف کرده است، ورزشکاران به راحتی می‌توانند به وبسایت سبز اسپرت مراجعه نموده و پس از بررسی انواع مکمل بدنسازی در طعم‌ها و برندهای مختلف و در نهایت اطمینان از اورجینال بودن محصول، خرید آسان و مطمئنی داشته باشند. در این مطلب سعی کرده ایم به یکی از پرکاربرد ترین مکمل های مصرفی بین ورزشکاران بپردازیم.

کراتین چیست  ؟

به گزارش واحد تبلیغات تکنا ، کراتین مکمل نهایی بدن سازی است که بطورعمده در طی دو هفته باعث افزایش توده ماهیچه ایی می شود. همچنین کراتین مسئول بهبود کارایی در تمرینات سخت، افزایش سطح انرژی و سرعت بخشیدن بر میزان ریکاوری می باشد. خیلی تعجب آور نیست ورزشکارانی که از کراتین استفاده می کنند قدرت و توانمندی بیشتری نسبت به کسانی که استفاده نمی‌کنند دارند.

 کراتین برای افزایش ذخیره انرژی در ماهیچه ها از عمل سنتز پروتئین ماهیچه ها هنگامی که ذرات پروتئین را می شکند استفاده می کند. کراتین سبب افزایش رشد، بزرگتر و قوی شدن ماهیچه ها می شود. مطالعات بر روی کراتین در چند سال گذشته ثابت کرده است که باعث افزایش سطح انرژی شده و در نتیجه موجب افزایش قدرت، میزان استقامت و سرعت بازیافت می شود. از دیگر مزیت های غیرمنتظره کشف شده کراتین سرعت بخشیدن به لاغر شدن و از دست دادن چربی ها می باشد.

نحوه مصرف کراتین چگونه است؟

مصرف کراتین با نوشیدنی‌های شیرین به منظور افزایش سطح انسولین در بدن صورت می‌گیرد، اما وزنه برداران و بدنسازانی که رژیم بدون قند و شکر دارند، بهتر است کراتین را با آب و یا شیر ترکیب کرده و مصرف نمایند. مقدار 5 گرم کراتین را با 200 تا 250 میلی گرم آب مخلوط کرده و این مقدار را 4 مرتبه در روز به مدت 4 تا 5 روز ادامه دهید و پس از آن می‌توانید دوز مصرف را به 2 تا 3 بار در روز کاهش دهید.

درجه حرارت آب موضوعی است که اکثرا بر این باورند که آب گرم باعث افزایش جذب کراتین می شود که کاملا اشتباه است و گرما فقط کراتین را کمی بیشتر در آب حل می کند و تاثیری در جذب آن در بدن ندارد. طی صحبت با اشخاصی که کراتین را با شیر مصرف می کنند به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود لاکتوز موجود در شیر ممکن است ترکیب کراتین با شیر، با افزایش میزان جذب در بدن همراه باشد.

عضله سازی و حجم سازی عضلات در بدن مستلزم تمرینات ورزشی منظم و استفاده از مکمل های غذایی با ارزش است به همین دلیل متخصصین حوزه تغذیه استفاده از مکمل های غذایی دارای پروتئین برای دریافت انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی توصیه می کنند.

توصیه های مهم هنگام مصرف کراتین:

اگر در مرحله نگهدارنده وقفه ای ۵ روزه یا بیشتر ایجاد شود، باید مراحل بارگیری و نگهداری را مجدداً از اول شروع کنید برای کسب نتیجه ایده آل بهتر است حداقل ۶ ماه کراتین را مصرف کنید. کراتین زمانی بهترین اثر را دارد که همراه مواده قندی مصرف شود. هنگام استفاده از کراتین آب و مایعات به مقدار زیاد بنوشید در کنار مصرف کراتین می توانید از ویتامینهای B6 و B12 نیز استفاده نمایید.

آیا همه ورزشکاران به کراتین پاسخ مثبت می‌دهند؟

پاسخ این سوال منفی است. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که حدود 30 درصد از افرادی که کراتین مصرف می‌کنند به آن پاسخ مناسب نمی‌دهند، این دسته از افراد معمولا علائمی مثل سردرد، گرفتگی عضلانی و سفتی عضلانی دارند و پس از مصرف کراتین تفاوت چندانی هم در عملکرد آن‌ها ایجاد نمی‌شود. بهتر است این دسته از افراد از بارگیری کراتین استفاده نکنند یا از بارگیری آهسته (به معنای 3 گرم کراتین در روز به مدت 28 روز) استفاده کنند تا عوارض کمتری در آن‌ها دیده شود.


پایان رپرتاژ اسپانسری

لینک کوتاه مقاله : bit.ly    tinyurl    is.gd    cutt.ly