مزایا و معایب استفاده از سرور مجازی!

وقتی که صحبت از میزبانی وب، هاست و سرور می‌شود، بحث سرور مجازی یا VPS نیز مطرح می‌شود. اگر شما هم برای میزبانی سایت خود به دنبال هاست یا سرور بوده باشید، احتمالاً این جمله را در مرورگر سرچ کرده‌اید؛ “سرور مجازی چیست؟” در این مطلب به معرفی VPS و کاربردهای آن می‌پردازیم. مزایا و معایب سرور مجازی گنجه هاست را معرفی می‌کنیم و به شما در خرید […]

وقتی که صحبت از میزبانی وب، هاست و سرور می‌شود، بحث سرور مجازی یا VPS نیز مطرح می‌شود. اگر شما هم برای میزبانی سایت خود به دنبال هاست یا سرور بوده باشید، احتمالاً این جمله را در مرورگر سرچ کرده‌اید؛ “سرور مجازی چیست؟” در این مطلب به معرفی VPS و کاربردهای آن می‌پردازیم. مزایا و معایب سرور مجازی گنجه هاست را معرفی می‌کنیم و به شما در خرید سرور مجازی کمک می‌کنیم.

سرور مجازی (Virtual Private Server) چیست؟

سرور مجازی (VPS) یا وی پی اس مخفف عبارت Virtual Private Server است. این عبارت به معنی سرور مجازی خصوصی است. این نوع سرور به نوعی بخشی از سرور اختصاصی به حساب می‌آید. در حقیقت شرکت هاستینگ با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی، منابع سرور اختصاصی را به چندین قسمت تقسیم می‌کند. در این حالت سرور مجازی کاملا برای شما خصوصی می‌شود و مانند هاست اشتراکی منابع را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارید.

به گزارش سرویس تبلیغات تکنا به نقل از گنجه هاست، این هاستیگ از  تکنولوژی VMWare برای مجازی سازی سرور استفاده می‌کند. از ویژگی‌های سرور مجازی گنجه هاست می‌توان به سرعت، کیفیت و امنیت فوق‌العاده بالای سرورها اشاره کرد. همچنین سرورهای مجازی گنجه شامل یک سرویس بک آپ رایگان به میزان فضای دیسک همان پلن می‌باشند.

سرور مجازی (VPS) چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، کل فلسفه سرویس سرور مجازی بر پایه مجازی سازی سرور فیزیکی است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان سرورها را تقسیم کرد و به کاربران مختلف اختصاص داد. منبع همه سرورهای مجازی یک سرور اختصاصی است اما منابع به گونه‌ای تقسیم شده که گویی کاملا متعلق به کاربر است. به عنوان مثال، اگر سرور 128 گیگابایت RAM داشته باشد، می‌توان آن را به دو قسمت یا بیش‌تر تقسیم کرد. سپس به هر کاربر مقدار رمی که نیاز دارد اختصاص می‌یابد. منابع اختصاص یافته به هرکس فقط مختص به خود اوست و مانند هاست اشتراکی بین افراد تقسیم نمی‌شود.

مزایا و معایب سرور مجازی (VPS) چیست؟

در حقیقت، خوب یا بد بودن سرور مجازی به کسب و کار شما مربوط است. VPS می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافی در امان نگه دارد یا برعکس؛ هزینه‌ی اضافی بر دوش شما باشد. برای این که بدانید آیا سایت شما به VPS نیاز دارد یا خیر، بهتر است از مزایا و معایب این سرویس اطلاع داشته باشید.

ویژگی‌های سرور مجازی گنجه هاست:

سایت شما با استفاده از سرور مجازی گنجه هاست می‌تواند از مزایای زیادی برخوردار شود. معمولا همیشه بحث هزینه و قیمت میزبانی درمیان است. اما مزیت‌هایی فراتر از پول نیز هست. در ادامه چند مورد از ویژگی‌های سرور مجازی گنجه هاست را به شما معرفی می‌کنیم.

هزینه، قیمت و خرید سرور مجازی

هنگام صحبت درباره هزینه و قیمت VPS یک مسئله مهم وجود دارد. به زبان ساده، هنگامی که ترافیک سایت شما افزایش یابد و به منابع بیش‌تری نیاز داشته باشید، هاست اشتراکی دیگر نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد. در این میان دو انتخاب برای شما وجود خواهد داشت. خرید سرور اختصاصی یا خرید سرور مجازی! اگر بودجه شما محدود است و نمی‌توانید پول زیادی برای منابع میزبان هزینه کنید، سرور مجازی گنجه هاست انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

بک آپ گیری از اطلاعات

تهیه بک آپ همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه های مدیران سایت‌ها است. گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم وب‌سایت در زمان‌های حساس به شدت به یاری شما خواهد آمد. جدا از این که تهیه بک‌آپ از سرورهای مجازی نسبت به سرورهای اختصاصی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر است؛ گنجه هاست در تهیه بک‌آپ یکی از بهترین شرکت‌های ایران است.

معمولاً شرکت‌های میزبان در ایران هر ‌چند روز یک بار از اطلاعات سرور خود بکآپ تهیه می‌کنند. حتی بعضی از شرکت‌ها تهیه نسخه پشتیبان را به صورت هفتگی انجام می‌دهند. اما در سرورهای مجازی گنجه هاست، بک‌آپ گیری هر 12 ساعت یک بار انجام می‌شود. به این ترتیب اصلاً نگران از دست رفتن اطلاعات سایت خود نباشید.

سرورهای مجازی گنجه هاست با آپتایم 100 درصد

یکی از هدف‌های اصلی بخش فنی هر شرکتی، کاهش خرابی است. سرورهای مجازی به طور چشم گیری در بحث خرابی بهتر از هاست عمل می‌کنند. همچنین به دلیل استفاده گنجه هاست از تکنولوژی  RAIDدر سرورهای خود، در صورت خرابی، اطلاعات سرور به خوبی قابل بازگردانی خواهند بود. به عنوان بهترین شرکت میزبانی وب در کشور، این اطمینان را به شما می‌دهد که سرورهای مجازی به هیچ عنوان خراب نخواهند شد. همچنین با سرور مجازی گنجه شما از مزیت آپ‌تایم تقریبا 100 درصد بهره‌مند خواهید شد. این به این معنی است که سایت شما تقریبا همیشه آنلاین است.

امنیت سرور مجازی گنجه چگونه است؟

VPS برخلاف هاست اشتراکی، به دلیل این که منابع جداگانه دارد، از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. سرور مجازی گنجه هاست به طور معمول بین سرور های ایرانی از امنیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است، شعار میزبانی گنجه را فراموش نکنید؛”گنجه هاست، میزبان امن اطلاعات شما خواهد بود” .

تفاوت سرور مجازی ایران با خارج

یکی از مواردی که احتمالا هنگام خرید سرور مجازی با آن مواجه خواهید شد، انتخاب سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج است. در ادامه، به شما در این مورد راهنمایی‌های لازم را خواهیم داد.

ویژگی‌های سرور مجازی ایران!

سرور مجازی ایران، برای عموم خریداران این سرویس، بهترین گزینه است. زیرا هزینه‌های استفاده از این سرویس را به شدت کاهش می‌دهد. طوری که فرض کنید قیمت سرور مجازی در ایران به صورت ماهیانه حدود 200 هزار تومان است ولی همین سرویس با لوکیشن خارج از ایران را باید با قیمت 300 هزار تومان خریداری کنید! همچنین مدیریت و پیگیری موارد فنی در دیتاسنترهای ایرانی راحت‌تر است. اما متاسفانه دیتاسنترهای ایرانی، قدرت دیتاسنترهای خارجی را ندارند. اما به این معنی نیست که سرور مجازی ایران ضعیف تر از سرور مجازی خارج از ایران باشد! همچنین برای سئو سایت، استفاده از سرویس‌های داخلی را بهتر از خارج است. زیرا سرعت و زمان انتقال اطلاعات کاربران از دیتاسنتر تا محل کاربر، بهتر خواهد شد.

ویژگی‌های سرور مجازی خارج!

سرور مجازی خارج، بهترین گزینه برای افرادی است که قیمت سرویس برایشان اهمیت ندارد. سرور مجازی خارج گنجه هاست، در مکان‌هایی مثل آلمان، فنلاند و فرانسه به فروش می‌رسد. اما این سرویس، پهنای باند و قدرت بسیار زیادی دارد که اگر اپلیکیشن یا ویسایت خاصی دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

قیمت VPS (سرور مجازی) چقدر است؟

قیمت سرور مجازی به سرویسی خریداری می‌کنید بستگی دارد. سرویس‌های سرور مجازی گنجه هاست به صورت سرور مجازی ایران، سرور مجازی خارج و سرور مجازی UltraVPS در دسترس هستند. هرکدام از این سرویس‌ها در پلن‌های مختلف موجود هستند. برای اطلاع از قیمت سرور مجازی می‌توانید به صفحه خرید سرور مجازی ( ganje.host/vps ) در وبسایت گنجه هاست مراجعه کنید و قیمت سرور مجازی را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، در صورتی که بودجه کافی برای خرید سرور اختصاصی ندارید، اما منابع بیش‌تری نسبت به هاست اشتراکی نیاز دارید، خرید سرور مجازی برای شما یک گزینه عالی است. هزینه سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی برای شما بسیار مقرون به صرفه‌تر است. در این مطلب با مزایا و معایب VPS آشنا شدیم. گنجه هاست با بیش از 9 سال سابقه در زمینه میزبانی وب، به عنوان بهترین شرکت فروش هاست و سرور دارای سرویس سرور مجازی ایران و سرور مجازی خارج است. برای خرید هاست یا سرور، می‌توانید به نشانی  Ganje.hostمراجعه کنید.