آشنایی با شماره شبا بانک صادرات + نحوه محاسبه

بانک صادرات ایران در سال 1331 فعالیت خود را آغاز کرد که توسط دو خانواده بلورفروشان و مفرح با چندین کارمند اداره می شده اما بعد از انقلاب سال 57 مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد. در سال 1396 میزان سرمایه این بانک 1/9 میلیارد دلار تخمین زده شده بود و نخستین شعبه این […]

بانک صادرات ایران در سال 1331 فعالیت خود را آغاز کرد که توسط دو خانواده بلورفروشان و مفرح با چندین کارمند اداره می شده اما بعد از انقلاب سال 57 مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد.

در سال 1396 میزان سرمایه این بانک 1/9 میلیارد دلار تخمین زده شده بود و نخستین شعبه این بانک در آلمان راه اندازی شد و هم اکنون 3248 شعبه در سراسر ایران و 28 شعبه در 12 کشور در جهان در حال فعالیت می باشند.

بانک صادرات ایران از همان ابتدای تاسیس همواره سعی بر ارئه خدمات بانکی نوین داشته و همواره احترام به مشتریانش را به عنوان اصلی ترین هدف خود قرار داده است و شعار بانک صادران این است که همیشه در خدمت مردم است و حق با مشتری است.

با این نگاه توانست در مدت کوتاهی حجم زیادی از نقدینگی کشور را جذب کند و مردم را با نظام بانکی آشنا سازد و با این دید مثبت توانستند شعبه های خود را یکی پس از دیگری افتتاح کنند. از سال 1379 شروع به ارائه دادن خدمات الکترونیکی کرد و هم اکنون جایگاه ممتازی در زمینه خدمات online در کشور دارد.

یکی از خدمات آنلاین ارائه شده توسط بانک صادرات انتقال وجه به صورت آنلاین می باشد که شما به راحتی می توانید تا سقف ده میلیون تومان انتقال وجه را به راحتی بدون نیاز به مراجعه بانک کارت به کارت کنید. یکی دیگر از روش ها برای انجام نقل و انتقالات مالی بالای ده میلیون تومان تا سقف پنجاه میلیون تومان استفاده از شماره شبا بانک صادرات می باشد.

شماره شبا چیست؟

برای یکپارچه سازی بانک ها شماره حساب بانکی طراحی شده است و بانک های ایران نیز از همین استاندارد استفاده می کند که در هر حساب بانکی یک شناسه واحد با نام شماره شبا وجود دارد.

شماره شبا از 24 عدد تشکیل شده است و با IR شروع می شود در بعضی از بانک ها این شماره روی کارت گذاشته شده است اما در برخی دیگر این شماره نیست، برای بدست آوردن شماره شبا می توان به صورت حضوری از طریق بانک و یا غیر حضوری به صورت آنلاین به کمک سامانه استعلام شبا تهران شارژ محاسبه کنید. لازم است بدانید که شماره کارت انقضا دارد اما شماره شبا منقضی نمی شود و نقل و انتقالات با امنیت بیشتری انجام می گیرد و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد.

چه زمانی از شماره شبا استفاده می شود؟

برای نقل و انتقالات مالی از (پایا) و (سانتا) به شماره شبا نیاز احتیاج خواهید داشت و یا اگر قصد خرید دستگاه کارتخوان (POS) برای بیزینس شخصی خود دارید باید شماره شبا داشته باشید. تا بتوانید انتقال وجه بین بانکی و یا داخل بانکی خود را بدون نیاز به مراجعه به بانک تا سقف پنجاه میلیون تومان انجام دهید.

نحوه محاسبه شماره شبا بانک صادرات از شماره حساب

سامانه تهران شارژ دارنده نماد اعتماد دو ستاره همواره سعی نموده با ارائه خدمات الکترونیکی نیازات کاربران خود را برطرف نماید. از این رو با ارائه سیستم محاسبه شماره شبا از طریق شماره حساب و یا شماره کارت به کاربران خود فرصت جدیدی برای انجام نقل و انتقالات مالی را داده است. برای محاسبه شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت از سامانه تهران شارژ می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا شما باید به وب سایت تهران شارژ به آدرس tehranchrge.com مراجعه کنید.
  • روی دکمه محاسبه شماره شبا کلیک کنید.
  • در زیر لوگوی بانک صادرات دو گزینه را خواهید دید
  1. شماره حساب به شماره شبا
  2. شماره کارت ب شماره شبا
  • پس از انتخاب نوع تبدیل خود، می بایست شماره حساب یا شماره کارت صادرات خود را به درستی وارد نمایید و پس از اینکه از صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمودید دکمه محاسبه شبا کلیک کنید.

تهران شارژ پس از محاسبات دقیق شماره شبا را با نام صاحب حساب در اختیار شما قرار می دهد.

محاسبه شماره شبا بانک صادرات از طریق شماره کارت

سامانه تهران شارژ به تازگی بر اساس خواسته کاربرانش این امر را ممکن کرده است و شما به راحتی می توانید با وارد کردن شماره کارت، شماره شبا خود را محاسبه کنید.

  1. برای انجام این کار باید وارد سایت تهران شارژ شوید.
  2. سپس محاسبه شماره شبا را کلیک کنید.
  3. پس از آنکه صفحه مورد نظر برای شما باز شد باید روی بانک صادرات کلیک کنید.
  4. زیر لوگوی بانک صادرات دو گزینه را خواهید دید
  5. محاسبه شماره شبا با شماره کارت را انتخاب کنید و شماره کارت خود را به درستی وارد کنید و دکمه محاسبه شبا و بررسی صاحب حساب را کلیک کنید.

سامانه تهران شارژ پس از محاسبه دقیق شماره شبا را در اختیار شما قرار می دهد سپس می توانید به راحتی انتقال وجه را انجام دهید.

شماره شبا بدست آمده فعال می باشد؟

یکی از نگرانی های کاربران این است که آیا با وارد کردن شماره حساب و یا شماره کارت، شماره شبا بدست آمده صحیح و یا فعال می باشد؟ اگر شما در وارد کردن شماره حساب و یا شماره کارت خود دقت کافی را به خرج دهید و صاحب شماره حساب را به درستی بررسی کنید اشتباهی رخ نخواهد داد. ولی به طور کلی تهران شارژ به کمک سرویس های واسط بانکی اطلاعات صاحب حساب رو به شما نمایش خواهد داد تا با اطمینان بیشتر پول خود را منتقل کنید.

چرخه انتقال پایا به چه صورت است؟

مزیت مهم انتقال وجه از طریق شماره شبا این است که شما با کمترین کارمزد پول خود را با حجم بالا به حساب دلخواهتان منتقل می کنید ولی نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که زمان رسیدن پول به حساب مقصد در زمان های خاص انجام می شود که ساعت کاری مشخصی دارد و صرفا تسویه نهایی در آن زمان صورت میگیرد.

پول انتقالی شما صرفا در روزهای کاری در ساعات زیر تسویه خواهد شد:

  1. 3:45 بامداد
  2. 10:45 صبح
  3. 14:30 بعد از ظهر

در صورتی که شما پول خود را در هر زمانی منتقل کنید تسویه آن در اولین بازه زمانی بعدی خواهد بود که از طریق لیست بالا می توانید جزئیات آن را متوجه شوید.