تقدیر دانشگاه تهران از سرآمدان «مدیریت کار در عصر کرونا»

دکتر مهدی شامی زنجانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی ارزیابی ملی تحول دیجیتال : این روزها شیوع ویروس کرونا تقریباً تمامی جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و کسب‌وکارها و سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از سازمان‌ها در سالی که گذشت  به سمت استفاده بیش از پیش […]

دکتر مهدی شامی زنجانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی ارزیابی ملی تحول دیجیتال : این روزها شیوع ویروس کرونا تقریباً تمامی جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و کسب‌وکارها و سازمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از سازمان‌ها در سالی که گذشت  به سمت استفاده بیش از پیش از فناوری‌های دیجیتال روی ‌آوردند تا از این طریق هزینه‌های ناشی از این بحران را کاهش دهند و ابتکارات جدیدی همچون سیستم‌های کار دیجیتال و دورکاری را برای مدیریت بهتر امور بکار گیرند. به زعم بسیاری از محققان و فعالان صنعت، شیوع ویروس کرونا شتاب دیجیتالی شدن سازمان‌ها را بیشتر نمود و اهمیت این موضوع را بیش از پیش به مدیران گوشزد کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع، «مدیریت کار در عصر کرونا» به‌عنوان محور ویژه در پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب هریک از سازمان‌های حاضر در ارزیابی، امکان شرکت در این محور ویژه را نیز خواهند داشت و طی آن می‌توانند بسته ابتکارات خود برای مدیریت کار در ایام کرونا (شامل فرایندها، سازوکارها، فناوری‎ها و اقدامات فرهنگی) را کاندید نمایند تا توسط تیم ارزیابی، مورد ممیزی قرار گیرد. از برگزیدگان این بخش نیز در اختتامیه پنجمین رویداد تقدیر به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهمترین رویداد حرفه‎ای تحول دیجیتال در کشور است که با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و درنهایت معرفی سازمان‌های پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است. یکی از اهداف عمده این ارزیابی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان‌ها، رهبران و متخصصین این سازمان‌ها می‌باشد. در چهار دوره پیشین این رویداد، بیش از ۵۰ سازمان ایرانی ارزیابی شده‌اند و از برگزیدگان آخرین دوره آن نیز، ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ تقدیر به عمل آمده است.

پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مانند سال های گذشته در محورهای زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال، سازمان‎ها و شرکت‎های ایرانی را مورد ارزیابی قرار می‎دهد و نتایج آن در مراسم اختتامیه همزمان با کنفرانس بین المللی تحول دیجیتال در روزهای 15و16 شهریورماه 1400 اعلام خواهد گردید. سازمان‎ها تا 15 اسفندماه امسال فرصت دارند تا از طریق وب سایت www.dtconf.ir در این ارزیابی ملی ثبت‎نام کنند.