چرا باید به برون سپاری پروژه بیاندیشید؟

دنیای دیجیتال همراه با تمام تغییراتی که تا کنون داشته است شغل‌های جدیدی همچون فریلنسری را به دنیای ما انسان‌ها معرفی کرده است. بنا به گفته‌های گیدنز اینترنت و دیجیتال با قدرتی تمام معنا، مفاهیم مکان و زمان را از همدیگر جدا کرد به گونه‌ای که ما اکنون هرگز درگیر مکان، جهت انجام کارهای روزمره […]

دنیای دیجیتال همراه با تمام تغییراتی که تا کنون داشته است شغل‌های جدیدی همچون فریلنسری را به دنیای ما انسان‌ها معرفی کرده است. بنا به گفته‌های گیدنز اینترنت و دیجیتال با قدرتی تمام معنا، مفاهیم مکان و زمان را از همدیگر جدا کرد به گونه‌ای که ما اکنون هرگز درگیر مکان، جهت انجام کارهای روزمره خود و حتی مشاغل نخواهیم بود. بسیارند شرکت‌ها و سازمان‌هایی که بنا به تخصصی شدن عصر کنونی، برای انجام با کیفیت تر پروژه‌هایشان نیاز به برون سپاری و Out source کردن دارند.

به گزارش واحد تبلیغات آژانس خبری تکنا، افرادی هستند که در منازل خود کار می‌کنند اما محل کارشان در کشورهای دیگر است و بنا به قوانین و مزایای آن کشورها دریافت حقوق دارند. در ایران نیز مباحثی حول محور برون سپاری پروژه و فریلنسری طی چند سال اخیر با رشد و توسعه دنیای تکنولوژی و وبسایت‌ها وفروش آنلاین، شکل گرفته است و جزء مشاغلی است که تا قبل از این زمان هرگز وجود نداشته اند. اگر شما مهارت‌هایی همچون برنامه نویسی، کانتنت مارکتیینگ، دیجیتال مارکتینگ، سئو، کار با نرم افزارهای گرافیکی و غیره را دارید و می‌خواهید از طریق آن ها کسب درآمدی داشته باشید حتماً به فریلنسر بودن فکر کنید. اگر هم به دنبال برون سپاری پروژه خود هستید باید بدانید که این مطلب برای شما آماده شده است و بهتر است تا انتها آن را به دقت مطالعه نمایید.

 برون سپاری پروژه به چه معنا است؟

آیا تاکنون به فکر استخدام فرد جدید برای سازمان و یا شرکت خود بوده‌اید؟ آیا به این سؤال اندیشیده‌اید که چه اندازه حضور فیزیکی یک کارمند در میان کسب و کار شما نیاز ضروری محسوب می‌شود؟ آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده‌اید که، واقعاً تمام پروژه‌ها و کارهایتان به صورتی است که به حضور متخصصین با میانگین 8 ساعت روزانه در محیط کارتان، نیازمند هستید؟ تا چه اندازه به هزینه‌های مالی و زمانی استخدام نیروی ثابت برای یک بخش اندیشیده‌اید؟ آیا واقعاً راه حلی برای این موضوع وجود ندارد که شما بدون نیاز به صرف هزینه‌های اضافه، از تخصص و مهارت متخصصیصن در حوزه مورد نظرتان بهره ببرید؟

اگر تا کنون به این سؤال‌ها فکر نکرده‌اید به این معنا است که با دانش و فناوری‌های جدید و تخصص‌هایی همانند فریلنسر آشنایی کافی ندارید. طبق اطلاعات به دست آمده از نظریه پردازان در حوزه جامعه شناسی سازمان‌ها، اگر میزان کار کارمندان با میزان کاری که قرار است ارائه دهند برابری و همسانی نداشته باشد، بنا به عدم اختیار و اجبار حضور در یک سازمان با یک تایم مشخص ورود و خروج، راندمان و کیفیت کاری بسیار پایین می‌آید و زمان کار مفید با وجود تخصص بسیار افت می‌کند.

از سوی دیگر هزینه‌های استخدام نیروی کار ثابت بسیار بالا بوده و در قبال کارمفید پایین، ضررهای بسیاری در طولانی مدت برای کارفرما و کسب و کار ایجاد می‌کند. جالب است بدانید اگر همین کارمند به صورت فریلنس کارکند چندین برابر تخصص خود می‌تواند از طریق پروژه‌ها برای کسب وکارها فایده داشته باشند. بر این اساس است که اغلب برون سپاری پروژه در دنیای پیشرفته بسیار متداول می‌باشد. اگر بخواهید معنای دقیق برون سپاری پروژه را دریابید باید در قدم اول آشنایی با شغل فریلنسرینگ داشته باشید.

دورکاری چیست؟

ممکن است نام فریلنسر به گوش شما هم خورده باشد اما دقیقا ندانید که چه حوزه کاریی را دارد و چرا با این نام معرفی شده است. freelancer یا آزاد کار درواقع از جمله شغل‌هایی است که پیرو دنیای تکنولوژی جدید به وجود آمده است. یعنی بستر اینترنت همان موجی است که فریلنسرها بر روی آن سوار می‌شوند و هرکدام بنا به توانایی، مهارت و قدرت خود بر روی امواج، موج سواری‌های متفاوت را خواهند داشت.

از اواخر قرن بیستم فریلنسرینگ به یک امر متداول و رایج در دنیای کشورهای پیشرفته تبدیل شد. نویسندگان، برنامه نویسان، گرافیست‌ها، سئوکاران و دیگر افرادی که می‌توانستند حوزه کاری خود را به وب متصل کنند، از جمله کسانی بودند که دنیای دورکاری را آغاز کردند. بنا به مزایا و هزینه‌های اندکی که فریلنسرها برای صاحبان کسب و کارها ایجاد می‌کردند هر روزه دنیای این شغل‌های جدید گسترش یافت و قوانین و حقوق آن‌ها مشخص شد تا حدی که امروزه هر فردی که در زمینه‌ای مهارت خاصی دارد و توانایی اتصال آن را به  دنیای وب دارد، می‌تواند به طریق اینترنت، از منزل خود برای هرجای دیگری در سراسر دنیا کار کند و درآمد داشته باشد. این گذر از محدودیت مکان را فریلنسینگ می‌نامند و فریلنسر کسی است که در در حرفه ای تبحر دارد و می‌تواند تخصص خود را بدون مراجعه حضوری در اختیار  سازمان‌ها و یا کارفرمایان قرار دهد.

چرا اغلب، برون سپاری پروژه پیشنهاد می‌شود؟

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها اصرار دارند که باید تمام پروژه‌ها را خود انجام دهند. این درحالی است که در دنیای وب و تکنولوژی امروزه آنچه حرف اول را برای گوگل و مخاطبان دنیای قرن 21 می‌زند، کیفیت است. در دنیای تخصصی شده امروزه ما برای رشد کسب و کارها و نشان دادن خود در میان بازار سخت رقبا نیاز به زبان گویایی همچون تبلیغات، محصول و تولیدات باکیفیت دارید. این امر به خوبی این پیام را می‌رساند که قرار نیست یک نفر در چندین امر متخصص باشد و حتی امکان پذیر هم نیست. براین اساس بهتر است نسبت به برون سپاری پروژه به متخصصان اقدام نماییم تا بتوانیم مسیر رشد و پیشرفت خود را تسهیل نمایید.

مزایای برون سپاری پروژه چیست؟

Out source کردن کارها مزایای برای کارفرمایان دارد که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کارفرمایان برای استخدام نیروی کاری تمام وقت نیازمند هزینه‌هایی هستند. از جمله فراهم کردن سخت افزارهایی همچون میز، صندلی، اتاق کار و غیره که هر کدام از آن‌ها به صورت دوره‌ای هزینه‌هایی برای شما خواهد داشت. این درحالی است که شما با عقد قرار داد با فریلنسر متخصص هیچ کدام از هزینه‌های مطرح شده را ندارید.
  • دورکارها بنا به اختیاری که در زمان، تایم بیداری، زمان کار، فرم کار و غیره دارند، آرامش خیال بیشتری بابت کار خود دارند و کمتر زمانشان بابت رفت و آمدها وحتی پوشیدن لباس‌های خاص و غیره تلف می‌شود. بر این اساس تمرکزشان بر روی تخصصی که دارند بیشتر است و این امر باعث شده که پروژه‌ها را با کیفیت بهتری تحویل دهند.
  • فریلنسرها اغلب بیمه نیستند و هزینه بیمه را برای کارفرمایان ندارند.
  • بنا به این امر که شما به عنوان کارفرما می‌توانید همزمان چند پروژه ضروری و مهم در سازمان را به چند فریلنسر بسپارید، در زمان کمتری می‌توانید به اهداف خود با دریافت چند پروژه هم‌زمان برسید. این امر زمان شما را به نسبت رقبایتان ذخیره خواهد کرد و می‌توانید از آن بیشترین بهره را ببرید.
  • فریلنسرها در دنیای رقباتی با همکارانشان قرار دارند. بر این اساس اغلب دانش آن‌ها به روز خواهد بود وسعی خواهند کرد خلاقیت در کار و تخصص را  داشته باشند. بر این اساس بنا به این امر که برای فریلنسرها رضایت کارفرمایان بسیار مهم است، شما می‌توانید با یک تیر چنیدن نشان را هم‌زمان هدف بگیرید.
  • اگر پروژه ای سنگین در دست دارید به راحتی می‌توانید بنا به تنوع شغل دور کاری در جوامع امروزی، بخشی از کار را به صورت برون سپاری پروژه درآورید و با خیالی راحت آن بخش را به دورکارها بسپارید و با کیفیت بالا تحویل بگیرید. از سوی دیگر با سبک شدن پروژه اصلی می‌توانید به راحتی و با آرامش خیال سطح کیفیت کاری خود را حفظ کنید و در انتها از کل پروژه‌ای که داشتید رضایت داشته باشید.

مدیریت برون سپاری پروژه چگونه است؟

اغلب کارفرمایان، صاحبان و مدیران کسب و کارها بابت مدیریت پروژه‌های برون سپاری شده نگران هستند. این نگرانی به این دلیل است که اغلب فکر می‌کنند مدیریت پروژه‌ها اگر خارج از محیط کار باشد کم خواهد بود و بر این اساس برای برون سپاری پروژه خود اقدام نمی‌کنند. این در حالی است که اگر دقت کنید و از طریق پلتفورم مطمئن و قابل اعتماد به فریلنسرها وصل شوید با متخصصین حوزه‌های مختلف همانند برنامه نویسی، سئو، گرافیگ، ویراستاری، تولید محتوا و غیره ارتباط خواهید گرفت و می‌توانید بنا به پلتفورم معرفی شده به دور کارها اعتماد کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید بنا به هویت و فلسفه کاری فریلنسرینگ نباید این انتظار را داشته باشید که هر زمان که بخواهید می‌توانید با فریلنسر ارتباط بگیرید. این افراد بنا به اختیار و علاقه ای که در تخصص و کار خود دارند بر روی کیفیت تولیداتشان در زمان‌های منتخب خود، تمرکز می‌کنند. شما از طریق گزارش‌هایی که به صورت منظم دریافت می‌کنید می‌توانید سنجشی برای عملکرد دورکاری پروژه خود تهیه کنید و بنا به آن با فریلنسر ارتباط داشته باشید.

از جمله موراد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این امر است که هر چه شما به عنوان کارفرما با برنامه ریزی پیش بروید، فریلنسری که با او کار خواهید کرد منظم خواهد بود. بنابراین این مورد را هرگز فراموش نکنید که رابطه شما و فریلنسرها ارتباطی دور طرفه و متقابل است.

چگونه می‌توانید به فریلنسرهای قوی وصل شوید؟

در دنیای شلوغ و ناشناس پست مدرن آنچه می‌تواند ارتباط را تسهیل کند اینترنت و دیجیتال است. وبسایت‌ها توانسته‌اند مسیر ارتباطی را بسیار کوتاه کنند. با وجود تکنولوژی‌ها و اینترنت باید به این امر بسیار توجه کنید  که وبسایت واسطی که برای برون سپاری پروژه  انتخاب می‌کنید باید معتبر و قابل اعتماد باشد.

 وبسایت پارس فریلنسر یکی از وبسیات‌های معتبر در زمینه معرفی کارفرمایان به فریلنسرها وعکس آن می‌باشد. شما از طریق آدرس وبسایت (parsfl.ir) می‌توانید با این مجموعه بزرگ آشنا شوید و برای انجام پروژه‌ها و کارهای خود به راحتی افراد متخصص را بیابید. تلاش مجموعه پارس فریلنسر یاری شما کارفرمایان و فریلنسرها جهت معرفی به هم و پیشرفت حوزه کاریتان است.


پایان رپورتاژ آگهی

لینک کوتاه :    bit.ly   tinyurl   is.gd   cutt.ly