خدمات زیبایی سارا کلینیک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی دائما شاهد اختراع روش های جدید جوان سازی پوست مانند تزریق بوتاکس  هستیم. از آن جایی که زیبایی صورت و جوان ماندن آن جذابیت و اعتماد به نفسمان را افزایش می دهد، همه ما استفاده از روش های مناسب برای این کار را دوست داریم. جوانسازی پوست صورت […]

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی دائما شاهد اختراع روش های جدید جوان سازی پوست مانند تزریق بوتاکس  هستیم. از آن جایی که زیبایی صورت و جوان ماندن آن جذابیت و اعتماد به نفسمان را افزایش می دهد، همه ما استفاده از روش های مناسب برای این کار را دوست داریم. جوانسازی پوست صورت با تزریق بوتاکس نیز یکی از این روش هاست که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

تاریخچه جوانسازی پوست صورت با تزریق بوتاکس

اولین بار جراحان زیبایی، سم بوتولینوم که تزریق آن امروزه به بوتاکس معروف است را در سال 1978 بر روی انسان آزمایش کردند. در این زمان آلن بی اسکات، از FDA سازمان بین المللی دارو مجوز اثر مثبت این دارو بر جوانسازی پوست را دریافت کرد. ده سال بعد، آلرگان حق توزیع داروی بوتاکس را به دست آورد که در  ابتدا با نام Oculinum به بازار عرضه شد و آزمایشات دیگری را برای علائم آن از جمله بلفارواسپاسم ضروری و دیستونی دهانه رحم انجام دادند. با این حال هنوز به طور کامل عوارض طولانی مدت این روش مشخص نشده است و نیاز به مطالعات بیشتری است ولی در کل مشخص شده است که اگر در دوز مناسب مصرف شود بی خطر خواهد بود.

نحوه تزریق بوتاکسبوتاکس چیست؟

بوتاکس یک روش جوانسازی پوست با استفاده از شکل تصفیه شده و بی خطر سم بوتولینوم است که از یک نوع باکتری خوب تولید می شود. تزریق بوتاکس یک روش عالی برای کاهش سریع چین و چروک صورت و بدون انجام عمل جراحی می باشد. سم بوتولینوم یک ماده شیمیایی خاص غیر مضر برای فلج کردن موقت ماهیچه های کوچک صورت است که در ایجاد چین و چروک نقش دارند.این ماده سمی تنها زمانی برای شما خطرناک است که بیش از اندازه استفاده شود. به همین دلیل حتما مقدار مورد نیاز شما باید توسط متخصص زیبایی و پوست یا جراح پلاستیک مشخص شود.

بوتاکس برای چه مناطقی از پوست صورت مناسب است؟

از بوتاکس برای از بین بردن خطوط چین و چروک مناطق مختلف صورت استفاده می شود که بیشتر در موارد زیر کاربرد دارد:

  • خطوط بین ابروها که به خط اخم معروف هستند.
  • خطوط پیشانی
  • چروک های اطراف چشم که عمیق هستند و به عنوان چروک های پنجه کلاغی شناخته می شوند.
  • خطوط خنده
  • خطوط بینی
  • حجیم کردن لب
  • روش انجام تزریق بوتاکس

برای تزریق بوتاکس از سوزن بسیار ریزی استفاده می شود تا مواد بوتاکس را در ناحیه مورد نظر تزریق نماید. این روش چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و به بیهوشی نیاز ندارد. تنها ممکن است قبل از تزریق از یک بی حسی موضعی استفاده شود تا دردی در هنگام تزریق ایجاد نشود. بنابراین برای انجام بوتاکس تنها به متخصصین زیبایی و یا جراحان پلاستیک که در این کار تجربه دارند مراجعه کنید.

اثر مواد بوتاکس چقدر دوام دارد؟

بیشتر افرادی که بوتاکس انجام می دهند دوست دارند بدانند تا چه مدت می توانند از نتایج آن لذت ببرند. بسته به نوع واکنش بدن و پوست شما نسبت به سم بوتولینوم، دوام بوتاکس متفاوت خواهد بود. گزارشی که از بیشتر موارد تزریق شده دریافت شده، نشان می دهد پایداری نتایج تا سه ماه می باشد.

جوانسازی پوست صورت با تزریق فیلر

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و کشف داروهای جدید، روش های زیادی برای جوانسازی پوست صورت به وجود آمده است. یکی از این روش ها تزریق فیلر یا پرکننده های پوستی است که از سال 1981 توسط سازمان جهانی دارو تایید شده اند؛ نتایج سریعی ایجاد می کنند و ماندگاری نسبتا خوبی هم دارند.

تزریق بوتاکس به لبفیلر یا پرکننده های صورت چیست؟

پرکننده های صورت موادی هستند که از ترکیباتی مانند کلاژن (پروتئین پوست)، )اسید هیالورونیک (ماده ای که باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ساخته می شوند. این مواد برای کاهش یا از بین بردن کامل چین و چروک ها، فرورفتگی های اسکار یا همان جای جوش های معروف، حجیم کردن لب ها و جایگزینی کاهش حجم بافت نرم از طریق تزریق فیلر در صورت (مثلا برای ایجاد گونه استفاده می شوند. با افزایش سن، پوست ما بیشتر در معرض چین و چروک و افتادگی قرار می گیرد. زیرا هرچه سن بیشتر می شود، به طور طبیعی میزان کلاژنی که پوست تولید می کند کمتر خواهد شد و همین امر خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته پوست را کاهش می دهد. در نتیجه باید با مواد کلاژن ساز و رطوبت رسان مانند انواع فیلرها یا محصولات دارای کلاژن و مواد غذایی مناسب این کمبود را جبران کنیم.

تزریق فیلر برای جوانسازی پوست چگونه عمل می کند؟

فیلرها محلول های موقت و طولانی مدت هستند که از طریق چند تزریق کوچک در نواحی خاصی از صورت که طبق تشخیص متخصص نیاز باشد، تزریق می شوند. انواع مختلفی از فیلر صورت موجود است. متخصص زیبایی می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام یک از انواع فیلرها برای شما مناسب است.

انواع فیلرهای پوستی

فیلرها یا مواد پرکننده پوستی بسته به نتیجه ای که از آن ها انتظار داریم متفاوت می باشند. متداول ترین انواع فیلرها عبارتند از:

کلسیم هیدروکسی لپاتیت : هیدروکسی لپاتیت کلسیم به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی است. این نوع فیلر اغلب در موارد زیر استفاده می شود:

چین های متوسط ​​تا شدید مانند چین های بینی، خطوط ماریوت و خطوط اخم

تزریق گونه : برای افرادی که به دلیل مصرف برخی از داروها در جاهایی از صورت بافت های پوستی را از دست داده اند.

دستگاه بوتاکسانواع دستگاه تاتو

دستگاه های تاتو جدید مجهز به الکترو مغناطیس هستند. بیست روز پس از ثبت دستگاه روتاری توسط اورایلی، توماس رایلی اولین ماشین تک کویل را به ثبت رساند. دستگاه های دو کویل مدرن توسط آلفرد چارلز اختراع شد. وزن قابل توجه این دستگاه به گونه ای بود که تاتو کار برای تعادل و کاهش وزن دستگاه از نوعی فنر برای نگه داشتن دستگاه استفاده می کردند.

اغلب دستگاه های تاتو مدرن قادر به کنترل عمق، سوزن و فشار وارده به سوزن هستند. این امر موجب افزایش دقت تاتو کاران شده است. پیشرفت دستگاه تاتو و افزایش دقت این دستگاه ها موقعیت مناسبی برای ظهور سبک نوین تاتوکاری بر روی صورت شد. این سبک از تاتو با نام های “تاتو صورت”، درماپیگمنتیشن” و “آرایش دائمی” شناخته می شود و به منظور حذف یا اضافه کردن لک، خال و زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

مهمترین عوامل در انتخاب دستگاه تاتو مناسب

برای انتخاب بهترین دستگاه تاتو باید به عواملی چون کاربرد مورد نظر، وزن، سرعت، سیستم سوزن، قابلیت کنترل و … توجه کرد. هزینه نیز از عوامل بسیار مهم در انتخاب دستگاه تاتو است. با این حال، پیش از تعیین بودجه مورد نظر بهتر است موارد پیشین را در نظر بگیرید تا دستگاه تاتو مناسب برای بودجه خود را پیدا کنید.