راهنمای خرید کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک دارای کیفیت، رنگ، شکل و طرح های متنوعی است. این خصوصیات، باعث هارمونی درب و نمای ساختمان می شوند؛ اما آنچه در هنگام خرید کرکره برقی اهمیت دارد، موتور و جنس تیغه آن است. تعادل بین تیغه و موتور اولین چیزی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. این تعادل […]

کرکره اتوماتیک دارای کیفیت، رنگ، شکل و طرح های متنوعی است. این خصوصیات، باعث هارمونی درب و نمای ساختمان می شوند؛ اما آنچه در هنگام خرید کرکره برقی اهمیت دارد، موتور و جنس تیغه آن است. تعادل بین تیغه و موتور اولین چیزی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. این تعادل عملکرد کرکره برقی را بالا می برد. موتور کرکره برقی به سه دسته سانترال، توبولار و ساید تقسیم می شود. تیغه ها نیز می توانند از جنس فوم دار گالوانیزه، آلومینیوم، پانچ دار یا رول گیتر باشند. در این مقاله قرار است بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

آشنایی با انواع تیغه کرکره اتوماتیک

همان طور که در مقدمه نیز اشاره شد، تیغه کرکره اتوماتیک دارای جنس های متفاوتی است. این تیغه ها می توانند از جنس آلومینیوم، گالوانیزه و پلی کربنات باشند.

تیغه کرکره برقی اتوماتیک آلومینیومی

تیغه های آلومینیومی یکی از رایج ترین نوع کرکره برقی هستند که مقاومت بالایی نیز دارند. رنگ کوره ای الکترواستاتیکی این نوع کرکره بسیار باکیفیت بوده و جنس کرکره نیز از آلومینیوم خالص ساخته می شود نه از ضایعات آن؛ اما همین مسئله یعنی میزان خلوص آلومینیوم به کار رفته در تیغه ها بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد. هر چقدر درصد آلومینیوم آن بیشتر باشد وزن آن بیشتر می شود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کرکره اتوماتیک می تواند به ضخامت آن اشاره کرد. کرکره هایی که از شمش 6063 استاندارد ساخته می شوند کیفیت بسیار بالایی داشته و سال ها بدون گیر کردن در ریل کار کرده و تغییر شکل نمی یابند.

تیغه کرکره برقی گالوانیزه

تیغه کرکره اتوماتیک گالوانیزه را دوجداره می سازند؛ به این معنی که ورق گالوانیزه در دستگاهی به نام نورد به حالت دو جداره در آمده و بین آن فوم پلی اورتان تزریق می شود که فومی مقاوم در برابر حرارت و صدا است. این مهمترین مزیت کرکره برقی گالوانیزه است؛ اما در حالت کلی، این نوع کرکره به دلیل نازکی ورق های گالوانیزه، ارزان تر از دو نوع دیگرند.

تیغه کرکره اتوماتیک پلی کربنات

این نوع کرکره برقی را در مغازه ها، پارکینگ ها و پنجره ها بسیار دیده ایم؛ اما چرا کرکره اتوماتیک پلی کربنات طرفدار بیشتری دارد؟ مواد اولیه در ساخت این نوع کرکره کامپوزیت بسیار مستحکم و مقاوم نانو پلی کربنات است که نسبت به آلومینیوم و گالوانیزه استحکام بیشتری دارد؛ به همین دلیل است که پلیس پیشگیری این محصول را تایید کرده است. قیمت تیغه کرکره اتوماتیک پلی کربنات، از دو نوع قبلی بیشتر است اما خاصیت ضد سرقت و ضد حریق آن را نمی توان نادیده گرفت.

موتور کرکره اتوماتیک

دومین موضوع مهمی که در هنگام خرید کرکره اتوماتیک باید به آن توجه کنید، موتور محصول است. موتور کرکره برقی را می توان به سه دسته تقسیم کرد. موتور ساید، توبولار و سانترال. موتورهای ساید برای بیش از 9 متر یعنی پارکینگ های بزرگ مناسب اند اما برای کمتر از 9 متر بیشتر از موتورهای تولار استفاده می شود. برای مثال اغلب خانه ها یا مغازه ها از موتور توبولار استفاده می کنند. در این میان موتور سانترال از نظر حرکت بسیار روان تر و سریع تر از نوع توبولار است اما به دلیل سختی نصب، طرفدار کمتری دارد. چنانچه هزینه نصب برایتان اهمیتی ندارد، پیشنهاد می کنیم از موتور سانترال استفاده نمایید.

دیگر نکاتی که در هنگام خرید کرکره اتوماتیک باید به آن توجه کرد

گفتیم که کرکره های برقی انواع مختلفی دارند. این کرکره ها ز نظر رنگ، قیمت، شکل و کاربری با یکدیگر متفاوتند. اگر جنس و موتور مورد نظرتان را انتخاب کرده اید، حال نوبت رنگ آن است.

در هنگام خرید کرکره اتوماتیک بهتر است به هارمونی رنگ آن و رنگ نمای ساختمان توجه کنید. اغلب کرکره برقی ها را با رنگ های الکترواستاتیک رنگ آمیزی می کنند. این رنگ، همان رنگی است که برای نقاشی خودرو و لوازم خانگی نیز به کار می رود. ظاهرا رنگ سفید به دلیل هماهنگی با هر نوع نمایی طرفدار بیشتری دارد اما جالب است بدانید که قیمت رنگ سفید از دیگر رنگ ها کمتر است. اگر نمای ساختمان شما تراورتن یا آجر سه سانت باشد، رنگ کرمی کرکره اتوماتیک نیز می تواند بسیار شیک و زیبا باشد. تیغه های عسلی نیز از دیگر رنگ های بسیار جذاب در کرکره اتوماتیک ها محسوب می شوند که استفاده از این رنگ برای کرکره پنجره های ساختمان می تواند بسیار خاص باشد. در هنگام خرید کرکره برقی می توانید در مورد رنگ و جنس کرکره ها با کارشناسان شرکت فروشنده مشورت کنید. اگر به دنبال بهترین شرکت فروشنده کرکره اتوماتیک هستید، ما دیاکو را به شما پیشنهاد می دهیم.

جمع بندی

قبل از خرید کرکره اتوماتیک، بهتر است به چند مورد اساسی توجه نمایید. جنس تیغه ها و موتور دو موضوع اصلی در انتخاب کرکره برقی است. جنس تیغه می تواند از آلومینیوم، گالوانیزه یا پلی کربنات باشد اگر به دنبال کرکره ضد سرقت و بسیار مقاوم می گردید، بهتر است از تیغه های پلی کربنات استفاده کنید. این تیغه ها قدری گرانتر از دو نوع دیگر اند اما از نظر استحکام بی نظیراند. تیغه های آلومینیومی، در رده دوم و تیغه های گالوانیزه در رده سوم قرار دارند. موتور کرکره برقی می تواند از نوع ساید، توبولار و سانترال باشد. درست است که موتور سانترال بسیار روان و با سرعت است اما قیمت نصب آن بیش از دو نوع دیگر است به همین دلیل است که اغلب از موتورهای توبولار استفاده می کنند. اگر برای خرید درب اتوماتیک به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت diakodoor.com مراجعه نمایید. در این سایت شما می توانید انواع درب های اتوماتیک، درب های صنعتی و پارکینگ، نما و دکوراسیون و درب و پنجره دستی را ملاحظه نمایید.