نکات مهم درباره خدمات تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در محل

ماشین ظرفشویی این روزها در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شود. دستگاهی که کار شستن ظرف‌ها را بسیار آسان کرده است. و خیال شما را بابت شستن ظرف‌های زیاد پس از یک مهمانی و یا پس از صرف غذا در وعده‌های روزانه راحت کرده است. اگر شما هم خیلی وقت است که به استفاده از آن […]

ماشین ظرفشویی این روزها در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شود. دستگاهی که کار شستن ظرف‌ها را بسیار آسان کرده است. و خیال شما را بابت شستن ظرف‌های زیاد پس از یک مهمانی و یا پس از صرف غذا در وعده‌های روزانه راحت کرده است.

اگر شما هم خیلی وقت است که به استفاده از آن عادت کرده‌اید، در صورتی که این وسیله دچار مشکل شود، حتما خلأ نبود ماشین ظرفشویی را در خانه خود حس خواهید کرد. خیلی وقت‌ها هم ممکن است مشکل ماشین ظرفشویی، دستگاه شما را به طور کامل بلااستفاده نکند، بلکه کیفیت شستشوی آن پایین بیاید و شما دیگر مانند قبل از تمیزی ظروف خود پس از شستشو با ماشین ظرفشویی رضایت نداشته باشید.

هیچ‌گاه اجازه ندهید ماشین ظرفشویی شما به مدت زیاد بدون استفاده بماند یا کارکرد آن دچار نقص باشد. این مسئله باعث می‌شود ماشین ظرفشویی شما با مشکلات متعددی دیگری در آینده روبرو شود و هزینه‌های بیشتری روی دست شما بگذارد. اما در تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی نکاتی وجود دارد که قبل از اقدام به تعمیر دستگاه خود باید به آنها توجه کنید.

تعمیرکار خوب ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در محل

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

تعمیرکار خوب ماشین ظرفشویی باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا شما بتوانید با خیال راحت به او اعتماد کنید.

منصف باشد: این روزها که قیمت‌ها زود به زود تغییر می‌کند، پیدا کردن یک تعمیرکار و تکنسین که هزینه کار را منصفانه و بر اساس قیمت‌های واقعی دریافت کند، ضروری به نظر می‌رسد. مقایسه قیمت تکنسین‌ها یکی از فاکتورها در انتخاب تکنسین است، اما نباید تنها فاکتور باشد. گاهی افراد بی تجربه با گرفتن قیمت‌های پایین‌تر، از قطعات غیراصل استفاده می‌کنند و به دستگاه شما آسیب می‌زنند.

قابل اعتماد باشد: قطعا سرویسکاری که برای تعمیر لوازم خانگی به منزل شما می‌آید، باید رزومه کاری ثابت شده داشته باشد و خوشنام باشد. اما شاید اثبات سابقه کاری برای شما ممکن نباشد. از این رو مجموعه‌ای که سرویس‌کاران را خود استخدام می‌کند و آنها را از لحاظ فنی و همینطور حسن رفتار مورد ارزیابی قرار می‌دهد، کار مشتریان در اعتماد به سرویسکار را آسان می‌کنند.

خدماتش ضمانت داشته باشد: وقتی شما از خدمات تعمیر و سرویس لوازم خانگی استفاده می‌کنید، باید این خدمات ضمانت داشته باشند. یعنی در صورتی که همان ایراد قبلی در مدت زمان کوتاه برای شما پیش آید، سرویسکار باید پاسخگو باشد.

قابل پیگیری باشد: بسیار اهمیت دارد پس از اینکه تکنسین کارش را انجام داد، اگر از خدمات ناراضی بودید، بتوانید شکایت و نارضایتی خود را از خدمات اعلام کنید و درخواست تعمیرات دوباره بدهید.

با تجربه باشد: داشتن تجربه در کار تعمیرات یکی از مهم‌ترین ملزومات است. تعمیرکار بی تجربه می‌تواند باعث بروز دردسرهایی در آینده شود.

به موقع در محل حاضر شود: یکی از اولین شرایطی که یک تعمیرکار باید داشته باشد این است که به منزل شما بیاید و کار تعمیرات را تا جایی که امکان دارد در محل انجام دهد.

از قطعات اصلی استفاده کند: اگر در تعمیر ماشین ظرفشویی تعمیرکار مجبور شود قطعه‌ای را تعویض کند،‌ حتما باید از قطعات اصل استفاده کند. استفاده از قطعات تقلبی می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کند. برای همین حتما از تکنسین بخواهید که از قطعات اصل در تعمیر ماشین ظرفشویی شما استفاده کند.

خدمات کاردون سرویس برای ماشین ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی

متخصصان کاردون سرویس با تجربه بالایی که در تعمیرات ماشین ظرفشویی دارند، کار تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل شما را به صورت تخصصی انجام می‌دهند. کیفیت تعمیر ماشین ظرفشویی در کاردون تضمین شده است. قطعاتی که در دستگاه شما به کار می‌رود، اصلی هستند و تا ۶ ماه ضمانت دارند. هزینه‌های تعمیرات در کاردون شفاف، منصفانه و رقابتی تعیین شده‌اند.

نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی جدیدی خریداری کرده‌اید و یا به دلیل جابه‌جایی نیاز به راه‌اندازی مجدد دستگاه دارید کافیست درخواست نصب ماشین ظرفشویی خود را در سایت ثبت کنید یا به صورت تلفنی از کاردون سرویس بخواهید تا کار نصب و راه‌اندازی مجدد دستگاه شما را به وسیله متخصصان حرفه‌ای انجام دهد.

 در صورتی که دستگاه شما گارانتی ندارد نیز می‌توانید از خدمات کاردون گارانتی استفاده کنید. شما با پرداخت هزینه‌ی مناسب به صورت سالیانه از دستگاه‌تان در برابر مشکلات و خرابی‌های احتمالی در آینده حفاظت می‌کنید.

سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی

سرویس جاپودری و تمیز کردن فیلتر و قسمت‌های اصلی ماشین ظرفشویی عمر دستگاه شما را بالا می‌برد. با گرفتن خدمات سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی از کاردون مطمئن می‌شوید که آن به درستی کار می‌کند.

در تعمیر ماشین ظرفشویی چه کارهایی انجام می‌شود؟

در تعمیر ماشین ظرفشویی چه کارهایی انجام می‌شود؟

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

در تعمیر ماشین ظرفشویی اقدامات متعددی انجام می‌شود. تعمیر موتور، تعمیر المنت، تعویض شیر برقی، تعویض موتور، تعویض پمپ تخلیه، تعویض برد، تعویض سنسور، جرم‌گیری و نظافت و سرویس دوره‌ای از جمله اقداماتی است که در سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی توسط سرویسکار انجام می‌شود.

مشکلات متداول ماشین ظرفشویی

مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران با ماشین ظرفشویی خود پیدا می‌کنند، عبارتند از روشن نشدن ماشین ظرفشویی،

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی، عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی و باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی، ارور دادن ماشین ظرفشویی و خشک نشدن ظرف‌ها پس از شستشو در ماشین ظرفشویی.

ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

یکی از شایع‌ترین ایراداتی که ماشین ظرفشویی‌ها با آن مواجه می‌شوند،‌ روشن نشدن است. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود ممکن است ایراد از منبع تغذیه باشد.  پریز برق، دوشاخه و سیم برق از عوامل احتمالی نرسیدن به برق به دستگاه هستند. علاوه بر این در صورتی که برد الکتریکی دستگاه ایراد داشته باشد،‌ ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود.

همینطور اگر آب دستگاه نرسد، ماشین ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند. پس شیلنگ ورودی آب و همینطور شیربرقی از عوامی می‌توانند باشند که ماشین ظرفشویی شروع به کار نکند.

ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

مورد دیگر در ماشین ظرفشویی که ممکن است مانع کار کردن ماشین ظرفشویی شود، میکروسوئیچ درب دستگاه است. میکروسوئیچ یا همان قفل درب ماشین ظرفشویی اگر بسته نشود،‌ ماشین ظرفشویی آغاز به کار نمی‌کند. خراب بودن پنل جلوی دستگاه یا دکمه‌های ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند باعث عدم آغاز به کار ماشین ظرفشویی شود. 

ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی‌کند

اگر ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نمی‌کند، احتمالا مسیر خروجی آب از ماشین ظرفشویی مسدود شده است، یا پمپ تخلیه آن خراب شده است. ابتدا مسیر خروجی آب را بررسی کنید تا ببینید که مسیر آن مسدود نشده باشد. در غیر این‌صورت باید برای بررسی تخصصی‌تر از تکنسین‌ بخواهید تا برای بازدید دستگاه شما مراجعه کند.

ظرف‌ها تمیز نمی‌شوند

اگر ظرف‌های شما در ماشین ظرفشویی تمیز نمی‌شوند، یا شوینده شما نامناسب است یا ظرف‌ها را به درستی داخل ماشین ظرفشویی نمی‌گذارید و یا اینکه یک ایراد فنی در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد. ایرادات فنی که منجر به تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌شود، عبارتند از خرابی المنت و در نتیجه گرم نکردن آب، خرابی جاپودری، انسداد بازوی آب پاش و خراب بودن آن و … در این موارد فنی حتما باید از یک متخصص بخواهید تا مشکل ماشین ظرفشویی شما را بررسی کند.

مهم‌ترین نکات در استفاده از ماشین ظرفشویی

تمام مواردی که در بالا نام بردیم نکاتی بود که هنگام خراب شدن ماشین ظرفشویی و در زمان درخواست تعمیر و هنگام تعمیر ماشین ظرفشویی باید به آنها توجه کنید.

چه کار کنیم که کمتر به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز پیدا کنیم؟

برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید

اما چه کار کنیم که کمتر به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز پیدا کنیم؟

به طور مرتب از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

هیچ گاه به مدت طولانی ماشین ظرفشویی خود را بلااستفاده نگذارید. آبی که درون دستگاه می‌ماند باعث زنگ زدگی و آسیب به دستگاه می‌شود. اگر می‌خواهید مدتی از دستگاه استفاده نکنید،‌ حتما آب درون دستگاه را تخلیه کنید.

از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید

به هیچ وجه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید. ماشین ظرفشویی پس از اتمام کار با نمک رزین را شستشو می‌دهد. رزین وظیفه گرفتن سختی آب را بر عهده دارد.

داخل آن را نظافت کنید

حتما به طور مرتب فیلتر کف ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

از جرمگیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

به طور دوره‌ای ماشین ظرفشویی خود را جرمگیری کنید. در جرمگیری ماشین ظرفشویی از قرص یا پودر جرمگیری با یک برنامه پرقدرت شتشو استفاده می‌شود. به این ترتیب جرم‌های داخل ماشین ظرفشویی گرفته برطرف می‌شود.

چگونه ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟

همان طور که می دانید همیشه خرید لوازم خانگی با بهترین کیفیت ملاک نیست نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه هم حائز اهمیت می باشد در صورت استفاده نادرست و عدم رسیدگی به دستگاه ممکن است ظرف مدت کوتاهی مجبور به خرید مجدد دستگاه شوید. شاید لازم است بدانید چگونه می توان با کمترین هزینه ای ماشین ظرفشویی را جرم گیری نمود همیشه یکی از مهم ترین کارهایی که برای ماشین ظرفشویی لازم است انجام شود نگهداری و تمیز کردن آن است. برای جرم گیری کردن ماشین ظرفشویی سوالات زیادی مطرح می شود که ابتدا باید برای آن ها به دنبال پاسخ مناسبی باشید.

به هیچ وجه از قرص تقلبی و تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

متاسفانه برخی از قرص‌هایی که با برندهای شناخته شده در بازار وجود دارد، تقلبی هستند. هنگام خرید قرص، نمک و مایع جلادهنده،‌ حتما از اصل بودن آنها مطمئن شوید. قرص‌های ۳ کاره،‌ کیفیت خوبی دارند.

از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

مایع جلادهنده در مراحل آخر شستشوی ظروف باعث ایجاد درخشندگی در ظروف می‌شود. فقط دقت کنید، بیش از اندازه مایع استفاده نکنید. استفاده بیش از اندازه از مایع جلادهنده  باعث خش افتادن ظروف می‌شود.

سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید

سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی شامل نظافت و جرمگیری جاپودری،‌ فیلترها و داخل ماشین ظرفشویی می‌شود. با سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی عمر دستگاه شما بالا می‌رود و بهتر کار می‌کند.

تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی با کاردون

اگر برای سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی خود به خدمات نیاز دارید، می‌توانید در سایت کاردون درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی  kardoon.ir)) خود را ثبت کنید یا با شماره 47100-021 تماس بگیرید.

مشکل خود را با کارشناسان کاردون در ارتباط بگذارید و به رایگان مشاوره بگیرید. در صورت نیاز متخصصان کاردون برای برطرف کردن مشکل ماشین ظرفشویی شما در محل شما حاضر می‌شوند. خدمات تعمیر لوازم خانگی کاردون ضمانت دارد، در صورت تعویض قطعه از قطعات اصل استفاده می‌شود و قیمت‌ها نیز به صورت منصفانه تعیین شده است.