جنرال کنترل عرضه کننده ترانکینگ و داکت |خرید عمده

به هم ریختگی کابل و سیم ها از مواردی است که باعث بی نظمی محیط اطراف می شود، ضمن اینکه این سیم ها به شکل مداوم در معرض فشار قرار می گیرند و احتمال آسیب به آن ها وجود دارد. نامرتب بودن و تعدد سیم ها در محیط کاری یا منزل باعث بروز خطا و […]

به هم ریختگی کابل و سیم ها از مواردی است که باعث بی نظمی محیط اطراف می شود، ضمن اینکه این سیم ها به شکل مداوم در معرض فشار قرار می گیرند و احتمال آسیب به آن ها وجود دارد. نامرتب بودن و تعدد سیم ها در محیط کاری یا منزل باعث بروز خطا و اشتباه در نصب تجهیزات، راه اندازی شبکه و… می شود. این موضوع می تواند تلفات مالی و حتی جانی به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکلات و نظم بخشی خرید ترانکینگ و داکت مورد نیاز است.

در بسیاری از موارد، برای استفاده از کابل کشی و ایجاد ایمنی و حفاظت از کابل های موجود، از وسیله ای به نام ترانکینگ سوپیتا استفاده می شود. کاربرد ترانکینگ بسیار اهمیت دارد ، زیرا کابل هایی که در یک مجموعه قرار دارد حاوی اطلاعات با ارزشی هستند، و استفاده از ترانکینگ بسیار حائز اهمیت است. زیرا یک محیط و مسیری را مهیا میکند تا کابل ها از آن عبور کنند.

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ یکی از تجهیزات تکمیل کننده در پروسه سیم کشی و کابل کشی می باشد. در واقع تمام افرادی که سیم کشی و کابل کشی را به شکل جزئی یا کلی انجام داده اند، با این نوع تجهیزات آشنایی دارند.

ترانکینگ محیط کار، منزل، اطراف میز کار شما و… را زیبا و مرتب می کند. زمانی که از این نوع داکت ها برای کابل کشی استفاده می کنید، تمام کابل ها در یک مسیر واحد به شکل پنهانی عبور داده می شوند و هیچ گونه مزاحمت برای شما ایجاد نمی کنند.

همان طور که متوجه شدید ترانکینگ برای عبور دادن و انتقال کابل و سیم ها استفاده می شود. در واقع ترانک ها فضای لازم برای عبور دادن کابل ها را در نظر می گیرند و بدین شکل از به هم ریختگی محیطی جلوگیری می کنند.

ترانک ها جزء تجهیزات کمک کننده برای کابل کشی و سیم کشی هستند. در واقع آن ها به عنوان استاندارد و اصول کابل کشی اهمیت دارند و باید به کار گرفته شوند. این ترانک ها شرایط برای عبور راحت و بدون فشار سیم و کابل ها را فراهم می کنند. بسیاری از افراد زمانی که در مورد ترانک می شنوند، به یاد داکت ها می افتند. با وجود اینکه داکت و ترانکینگ هر دو برای عبور دادن و مسیردهی به سیم کشی ها استفاده می شوند اما ترانک ها علاوه بر این موضوع، اجازه نصب پریز و … را نیز می دهند.

ترانکینگ برای اهداف مختلفی استفاده می شود. یکی از مهم ترین موارد استفاده ترانک ها، نظم بخشی به محیط است. در موارد دیگر نیز این نوع تجهیزات از خراب شدن و تحمیل فشار به کابل و سیم کشی های عبوری جلوگیری می کنند. اگر ایمنی و نظم محیطی برای شما اهمیت دارد، حتماً این تجهیزات را در محیط استفاده کنید.

ضرورت استفاده از ترانک

زمانی که تعداد کابل و سیم های برق به کار رفته در شبکه بیشتر شود، نیاز به ترانکینگ و داکت به خوبی احساس می شود. تعداد بالای سیم ها، به هم ریختگی زیادی را در فضا ایجاد می کند، البته این به هم ریختگی رفت و آمد کابل ها را نیز با خطر مواجه می کند. در این حالت بهتر است برای عبور دادن سیم و کابل از ترانک ها استفاده کنید و بدین شکل ایمنی کار را بالا ببرید.

کاربرد ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ در درجه اول برای کابل کشی اصولی یک ساختمان و… کاربرد دارد. در واقع مهم ترین کاربرد ترانک ها، انجام سیم کشی بدون نقص می باشد.

مزایای بهره مندی از ترانکینگ

مزیت استفاده از ترانکینگ این است که به کمک پارتیشن و محفظه ای که دارد، نویز ایجاد شده بر روی کابل ها را به حداقل می رساند. در واقع زمانی که کابل و سیم ها از کنار هم عبور می کنند، ممکن است سرعت یا کیفیت ارتباطات تحت تاثیر نویزهای به وجود آمده قرار بگیرد. محفظه های درونی ترانک از به وجود آمدن این نویزها جلوگیری می کنند.

مزیت دیگر بهره مندی از ترانکینگ این است که شما می توانید در سیستم ساختار یافته، تجهیزاتی مانند شبکه، پریز و… را اضافه کنید. در ساختمان های قدیمی، اضافه کردن یک پریز به مجموعه نیاز به تخریب قسمتی از ساختمان داشت. این در حالی است که ترانک ها به خوبی این مشکل را حل کرده اند.

در محیط های صنعتی و فضاهایی که تحت فشار و ضربه هستند، مراقبت از کابل و سیم ها اهمیت زیادی دارد. ترانکینگ می تواند در هر شرایطی ایده مناسبی برای محافظت کردن از کابل و سیم ها باشد. این تجهیزات به عمر مفید کابل و سیم ها نیز کمک می کنند.

ترانک ها می توانند در برابر آب و آتش مقاوم باشند. در این حالت شما در برابر حوادث پیش بینی نشده نیز به خوبی ایمن می شوید.

انعطاف پذیری یکی دیگر از قابلیت های ترانک می باشد. با توجه به این ویژگی، شما می توانید پریزها را بر روی ترانک جابه‌جا کنید.

ترانک ها از چه قسمت هایی تشکیل شده اند؟

  • قطعه اتصال
  • بدنه
  • درب
  • زاویه خارجی
  • زاویه داخلی
  • بست انتهایی و مسدود کننده
  • پارتیشن
  • زاویه تخت
  • کادر ماژول
  • سه راهی

معرفی انواع ترانک

ترانکینگ ستونی: این نوع ترانک ها حالت خاصی دارند و به همین خاطر در فضاهایی مثل همایش، کنفرانس، سمینار و… استفاده می شوند.

ترانک دفنی: این ترانک به شکل مخفی و توکار استفاده می شود و برای سیستم های تلفن، شبکه و برق فشار ضعیف و قوی بسیار کاربرد دارد.

ترانک دیواری: این ترانک، متداول ترین نوع ترانک بوده و برای محیط های اداری و مسکونی بسیار مناسب است. چنین مدل هایی همواره در معرض دید هستند.

تفاوت ترانکینگ و داکت

داکت از جمله تجهیزاتی است که برای شبکه و سیستم های مختلف کاربرد دارد. داکت و ترانکینگ از نظر کاربرد شباهت زیادی به هم دارند و هر دو برای ممانعت از خرابی کابل ها، نظم بخشی به کابل و سیم ها و عبور دادن آن ها استفاده می شوند. با این حال آن ها تفاوت ها زیادی نیز با هم دارند.

  • داکت ها از ترانک ها کوچک تر هستند. طوری که تنها می توان یک نوع کابل را از آن ها عبور داد. این در حالی است که در ترانک ها می توان کابل تلفن، شبکه، برق و… را به راحتی با هم عبور داد.
  • داکت ها نسبت به ترانک ها قیمت مناسب تری دارند.
  • دوام و طول عمر ترانکینگ با توجه به ساختار و ماهیتی که دارد، بیشتر است. البته این موضوع به برند و شرکت سازنده آن مربوط می شود. جنرال کنترل شرکت تولید کننده داکت و ترانک است. این شرکت اعتبار زیادی در زمینه تولید این قطعات دارد و آن ها را در نهایت کیفیت، اصول استاندارد و قیمت بهینه عرضه می کند.
  • نصب داکت نسبت به ترانک راحت تر است.
  • قابلیت نصب پریز بر روی ترانک ها وجود دارد. در حالی که این قابلیت در داکت نیست.

خرید عمده ترانکینگ از جنرال کنترل

خرید عمده ترانکینگ از شرکت عرضه کننده آن یعنی جنرال کنترل سود بسیاری نصیب مشتری می کند. مشتری در این حالت می تواند تعداد کثیری از اقلام سفارش را با قیمت کمتر خریداری کند. کلیه محصولات این شرکت به شکل اورجینال در اختیار مشتری قرار می گیرند.

مسئله مهم دیگر در مورد خرید عمده ترانک و داکت این است که این محصولات نیاز به تضمین کیفیت دارند. ارائه ضمانت از سمت تولید کنندگان برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. این ضمانت در مورد قطعات و تجهیزات الکترونیکی با توجه به نقشی که دارند، بسیار مهم می باشد. تضمین این تجهیزات توسط جنرال کنترل نشان می دهد که این شرکت تمام کیفیت و اصول استاندارد لازم را در تولید محصولات در نظر گرفته است. این در حالی است تمامی این محصولات ضمانت شده با قیمت مناسب و بهینه به مشتری عرضه می شوند.