مقاله تبلیغاتی

۱۰ ارز دیجیتال در حوزه متاورس که باید در سال ۲۰۲۳ بر روی آنها سرمایه گذاری کنید

در سال ۲۰۲۳ بر روی این ۱۰ ارز دیجیتال برتر حوزه متاورس سرمایه گذاری کنید و سودهای کلان کسب کنید. متاورس با فناوری جدید خود، شکاف بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد. بسیاری از افراد، ارز دیجیتال و متاورس را مرتبط به هم می‌دانند‌. اما سوالی که بوجود می‌آید این است که […]

در سال ۲۰۲۳ بر روی این ۱۰ ارز دیجیتال برتر حوزه متاورس سرمایه گذاری کنید و سودهای کلان کسب کنید. متاورس با فناوری جدید خود، شکاف بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد. بسیاری از افراد، ارز دیجیتال و متاورس را مرتبط به هم می‌دانند‌. اما سوالی که بوجود می‌آید این است که آیا واقعا این دو بهم مرتبط هستند یا خیر؟ مارکت ارز دیجیتال و متاورس دو حوزه متفاوت هستند، اما اشتراک آن‌ها در امید داشتن به ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز است، یعنی به جای این که توسط شرکت‌های بزرگ کنترل شود، کاربران شخصی بتوانند آن را کنترل کنند‌. کوین‌های متاورسی، بعنوان کوین‌های آینده شناخته می‌شوند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده با سرعتی بالا رشد کنند.

معرفی ۱۰ ارز برتر متاورس در سال ۲۰۲۳

1- دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند یکی از بهترین کوین‌های حوزه متاورس است که بر روی سفارش‌سازی بدون محدودیت تمرکز کرده است. این ارز بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. توکن این ارز، ارز مانا می‌باشد که یک توکن قابل استفاده است‌.

2- اتریوم (Ethereum)

همه پروژه‌های ارز دیجیتال برتر حوزه متاورس، در یک نقطه مشترک هستند؛ آن هم این است که همه این پروژه‌ها بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند. پس اگر می‌خواهید بر روی یک اکوسیستم گسترده‌تری در حوزه کریپتو سرمایه گذاری کنید، اتریوم باید اولین گزینه شما باشد‌.

اتریوم 2.0 وعده بازدهی پایداری را می‌دهد. این موضوع به دلیل ارتقاء این ارز دیجیتال می‌باشد که منجر به افزایش سرعت تراکنش‌ها و مقیاس پذیری به میزان قابل توجهی شده است و در عین حال کارمزد تراکنش‌ها را نزدیک به صفر می‌کند. در حال حاضر قیمت اتریوم در محدوده 1200 دلار خرید و فروش می‌شود.

3- اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یکی دیگر از بهترین کوین‌های حوزه متاورس برای «بازی برای کسب درآمد (play-to-earn)» است. بازی برای کسب درآمد روشی است که کاربران با انجام بازی‌های خاصی، توکن کسب می‌کنند. پس از به دست آوردن توکن‌ها، می‌توان آن‌ها را در قالب یک NFT در بازار NFTها به فروش گذاشت. توکن بومی اکسی اینفینیتی با AXS شناخته می‌شود، این توکن در نوامبر ۲۰۲۱، (آذر ۱۳۹۹) چیزی حدود ۱۱۰۰۰۰٪ رشد را تجربه کرد.

4- انجین کوین (Enjin coin)

اگر می‌خواهید بر روی یک ارز متاورس ارزان سرمایه گذاری کنید، انجین کوین انتخاب خوبی است. این ارز تجربه یک خرید و فروش NFT یکپارچه و کاربرپسند را ارائه می‌دهد. انجین کوین در سال ۲۰۲۱ سفر متاورسی خود را شروع کرد و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. در حال حاضر، این کوین، با قیمت بسیار کمی به فروش می‌رسد.

5- سندباکس (Sandbox)

پس از دیسنترالند، ارز سندباکس بهترین ارز حوزه متاورس است که باید برای سال ۲۰۲۳ روی آن سرمایه گذاری کنید. قبل از راه‌اندازی دیسنترالند، سندباکس اولین بازی خود را در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) منتشر کرد. با گذر زمان، سندباکس وسعت و رشد بیشتری در حوزه متاورس داشت. قابل به ذکر است که تنها در سال ۲۰۲۱ (۱۳۹۹)، توکن سندباکس بیش از ۱۶۰۰۰٪ افزایش قیمت داشته است.

6- رندر توکن (Render Token)

رندر توکن یکی دیگر از ارزهای حوزه متاورس است که بیشتر به خاطر ارائه فضای GPU برای پروژه‌های متاورس شناخته می‌شود‌. این نکته را بخاطر داشته باشید که پلتفرم‌های حوزه متاورس به مقدار قابل توجهی فضای GPU نیاز دارند‌. در سال ۲۰۲۰ (۱۴۰۰) این توکن با قیمت ۰.۰۵ دلار راه‌اندازی شد و از آن زمان قیمت آن به ۸.۷۶ دلار رسیده است.

7- سوشی سواپ (SushiSwap)

از دیگر پروژه‌های حوزه متاورس، ارز سوشی سواپ است که برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ باید آن را زیر نظر داشت. سوشی سوآپ یک صرافی غیرمتمرکز در حوزه ارز دیجیتال است که یک بازار NFT را از طریق متاورس ارائه می‌دهد‌.

8- آنتولوژی (Ontology)

آنتولوژی یک پروژه بلاک چینی متعلق به کشور چین می‌باشد که در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) راه‌اندازی شد. بلاکچین این پروژه قادر به انجام ۴۰۰۰ تراکنش در ثانیه و همچنین انجام ۱۲۰۰۰ تراکنش در محیط‌های آزمایشی خاص است. توکن این پروژه از نظر عملکرد، در ۱۲ ماه گذشته اصلاحات سنگینی داشته است و از سقف قیمتی خودش در ۲.۹۴ دلار به ۰.۴ دلار رسیده است. برای اطلاع از آخرین قیمت ها به صفحه قیمت ارزهای دیجیتال مراجعه نمایید.

9- وایلدر ورلد (Wilder World)

وایلدر، از بهترین کوین‌های با مارکت کپ کوچک در حوزه متاورس برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ است. این پروژه به عنوان یک متاورس ۵ بعدی توصیف شده است که بر روی اتریوم ساخته شده است. این پروژه به کاربران خود امکان ساخت و خرید انواع آیتم‌های سفارشی درون بازی را می‌دهد که شامل هرچیزی از جمله، زمین، آپارتمان، مجسمه و غیره می‌شود.

10- بلاکتوپبا (Bloktopia)

بلاکتوپبا، از پروژه‌های جذاب متاورس است که قابلیت واقعیت مجازی (VR) دارد. این پلتفرم مجازی سه بعدی، به شکل یک ساختمان ۲۱ طبقه است که به کاربران اجازه می‌دهد فضای این طبقه‌ها را خریداری کنند‌. در این پلتفرم، کاربران می‌توانند تجارت کنند، با هم دیگر تعامل داشته باشند، بازی کنند و همچنین در آن در مورد مفاهیم ارز دیجیتال و بلاکچین به زبانی ساده آموزش ببینند. برای اطلاع از آخرین اخبار و بهترین قیمت ارزهای دیجیتال به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه نمایید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.