مقاله تبلیغاتی

شبکه بیت کوین چگونه است؟

بیت کوین BTC نه تنها اولین ارز دیجیتال است، بلکه شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در بین بیش از 19000 ارز دیجیتال موجود امروزی است. رسانه‌های مالی مشتاقانه هر کاهش چشمگیر و شدید جدید را پوشش می‌دهند و بیت کوین را به بخشی اجتناب ناپذیر از چشم انداز تبدیل می‌کنند. در حالی که نوسانات شدید ممکن […]

بیت کوین BTC نه تنها اولین ارز دیجیتال است، بلکه شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری شده در بین بیش از 19000 ارز دیجیتال موجود امروزی است. رسانه‌های مالی مشتاقانه هر کاهش چشمگیر و شدید جدید را پوشش می‌دهند و بیت کوین را به بخشی اجتناب ناپذیر از چشم انداز تبدیل می‌کنند. در حالی که نوسانات شدید ممکن است عناوین خوبی ایجاد کند، به سختی بیت کوین را بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران تازه‌کار یا افرادی می‌کند که به دنبال یک ذخیره ارزش پایدار هستند. درک زیر و بم‌ها می‌تواند دشوار باشد؛ بیایید در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد بیت کوین بیندازیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از کلید عمومی رمزنگاری شده (آدرس عمومی) استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال در واقع یک شبکه‌ی همتا به همتا است که با الگوریتم اجماع اثبات کار انجام تراکنش‌ها را تأیید می‌کند. به زبان ساده‌تر این ارز از یک آدرس به آدرس دیگر ارسال می‌شود و در ازای این انتقال‌ها از کاربران کارمزد دریافت می‌شود. هر کاربر به طور بالقوه می‌تواند تعداد زیادی آدرس داشته باشد.

هر تراکنش بیت کوینی که تا به حال انجام شده است در یک دفتر کل عمومی وجود دارد که برای همه قابل دسترسی است و باعث می‌شود تراکنش‌ها به سختی معکوس شوند و جعل آنها دشوار باشد؛ به این دلیل که بیت کوین ها بر اساس ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها توسط دولت یا هیچ مؤسسه صادرکننده‌ای پشتیبانی نمی‌شوند، و به غیر از شواهدی که در قلب سیستم وجود دارد، چیزی برای تضمین ارزش آنها وجود ندارد.

آنتون موزگووی (Anton Mozgovoy)، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت خدمات مالی دیجیتال Holyheld، می‌گوید: «دلیل ارزش پول این است که ما به عنوان مردم، به این نتیجه رسیدیم که پول ارزش دارد – مانند طلا.» از زمان عرضه عمومی بیت کوین در سال 2009، ارزش آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه زمانی هر کوین زیر 150 دلار فروخته می‌شد، اما از 8 ژوئن 2021، 1 بیت کوین معادل 30200 دلار بود. از آنجایی که عرضه آن به 21 میلیون کوین محدود شده است، بسیاری انتظار دارند که قیمت آن با گذشت زمان همچنان در حال افزایش باشد، به خصوص که سرمایه گذاران نهادی بزرگتر شروع به برخورد با آن به عنوان نوعی طلای دیجیتال برای محافظت در برابر نوسانات بازار و تورم می‌کنند. در حال حاضر بیش از 19 میلیون کوین در گردش است.

بیت کوین چگونه کار می‌کند

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین بر روی یک رکورد دیجیتال توزیع شده به نام بلاکچین ساخته شده است. همانطور که از نام آن پیداست، بلاکچین مجموعه‌ای از داده‌های مرتبط است که از واحدهایی به نام بلوک‌ها تشکیل شده است که حاوی اطلاعات مربوط به هر تراکنش، از جمله تاریخ و زمان، ارزش کل، خریدار و فروشنده، و یک کد شناسایی منحصر به فرد برای هر صرافی است. ورودی‌ها به ترتیب زمانی در کنار هم قرار می‌گیرند و زنجیره دیجیتالی از بلوک‌ها را ایجاد می‌کنند.

استیسی هریس، مشاور Pelicoin، شبکه‌ای از خودپردازهای ارزهای دیجیتال، می‌گوید: «هنگامی که یک بلوک به بلاکچین اضافه می‌شود، برای هرکسی که می‌خواهد آن را مشاهده کند، در دسترس قرار می‌گیرد و به عنوان دفتر کل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال عمل می‌کند.

بلاکچین غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ سازمانی کنترل نمی‌شود. بوچی اوکورو (Buchi Okoro)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتوکارنسی آفریقایی Quidax می‌گوید: «این مانند یک Google Doc است که هر کسی می‌تواند روی آن کار کند. هیچ کس مالک آن نیست؛ اما هر کسی که به آن متصل باشد می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد و همانطور که افراد مختلف آن را به روز می‌کنند، نسخه شما نیز به روز می‌شود.”

برای اینکه یک بلوک تراکنش به بلاکچین بیت کوین اضافه شود، باید توسط اکثر دارندگان بیت کوین تأیید شود و کدهای منحصر به فرد مورد استفاده برای شناسایی کیف پول و تراکنش‌های کاربران باید با الگوی رمزگذاری درست مطابقت داشته باشد.

این کدها اعداد طولانی و تصادفی هستند که تولید آنها را به طور باور نکردنی دشوار می‌کند. سطح تصادفی بودن آماری در کدهای تأیید بلاکچین، که برای هر تراکنش مورد نیاز است، خطر انجام معاملات تقلبی بیت کوین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

استخراج بیت کوین فرآیند افزودن تراکنش‌های جدید به بلاکچین بیت کوین است. کار سختی است افرادی که استخراج بیت کوین را انتخاب می‌کنند از اثبات کار استفاده می‌کنند و رایانه‌ها را در مسابقه‌ای برای حل پازل‌های ریاضی که تراکنش‌ها را تأیید می‌کند، به کار می‌گیرند.

برای ترغیب ماینرها به رقابت برای حل معماها و پشتیبانی از سیستم کلی، کد بیت کوین به ازای هر بلوک جدید 6.25 بیت کوین به ماینرها پاداش می‌دهد.

نحوه خرید بیت کوین

اکثر مردم بیت کوین را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری می‌کنند. صرافی‌ها به شما امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌دهند. راه‌اندازی یک حساب، مشابه افتتاح حساب در یک بانک است شما باید احراز هویت کنید و حساب بانکی خود را ارائه دهید.

صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال عبارتند از کوین بیس، کراکن و والکس. صرف نظر از جایی که بیت کوین خود را خریداری می‌کنید، به یک کیف پول بیت کوین برای ذخیره آن نیاز دارید که ممکن است “کیف پول گرم” یا “کیف پول سرد” باشد.

چند نکته مهم در مورد خرید BTC

در حالی که قیمت بیت کوین بیش از 600 میلیون تومان است، می‌توانید بخشی از آن را خریداری کنید. همچنین باید مراقب کارمزدها باشید، که عموماً درصد کمی از مبلغ تراکنش‌های رمزنگاری شما هستند، اما می‌توانند به خریدهای با دلار کوچک اضافه شوند. در نهایت، خرید بیت کوین مانند بسیاری از خریدهای سهام دیگر آنی نیست. از آنجایی که ماینرها باید تراکنش‌های بیت کوین را تأیید کنند، ممکن است حداقل 10 تا 20 دقیقه طول بکشد تا خرید بیت کوین خود را در کیف پول خود مشاهده کنید.

جمع بندی

بیت کوین یک انقلاب فناوری در نوع خود است. این رمزارز که زیر نظر هیچ دولت یا شخص سومی کنترل نمی‌شود بیش از یک دهه است که از حالت‌های مختلف Price BTC به عوامل زیادی از جمله شرایط کلان، هزینه استخراج و عرضه و تقاضا بستگی دارد.

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.