مقاله تبلیغاتی

علت تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی

برند «ال جی» یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که طی سالیان طولانی امتحان خود را پس داده و کیفیت محصولاتش در سراسر جهان تضمین شده است. از یخچال و لباسشویی تا تلفن همراه و لپ‌تاپ ال جی، همگی از بالاترین سطح کیفیت برخوردارند. یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین محصولات این برند، تلویزیون‌های […]

برند «ال جی» یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که طی سالیان طولانی امتحان خود را پس داده و کیفیت محصولاتش در سراسر جهان تضمین شده است. از یخچال و لباسشویی تا تلفن همراه و لپ‌تاپ ال جی، همگی از بالاترین سطح کیفیت برخوردارند. یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین محصولات این برند، تلویزیون‌های ال جی است که آن‌ها را می‌توان در بالاترین سطح کیفیت طبقه‌بندی کرد. این تلویزیون‌ها تا سال‌ها بدون خرابی کار می‌کنند و پس از آن نیز با تعمیرات جزئی قابل استفاده‌اند. یکی از مواردی که پس از سال‌ها استفاده از تلویزیون ال جی ممکن است با آن مواجه شوید، تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی است. در این مقاله به علت این اتفاق و نحوه رفع آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

چرا صفحه تلویزیون ال جی تاریک می‌شود؟

تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی و همچنین سایر تلویزیون‌ها را می‌توان یکی از مشکلات رایج و اساسی در آن‌ها دانست. این اتفاق می‌تواند به چند دلیل اتفاق بیفتد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. نکته مهم این است که به محض مواجهه با چنین مشکلاتی تلویزیون را به یک متخصص در زمینه تعمیرات نشان دهید تا از پیش‌روی ایراد و آسیب به سایر بخش‌های تلویزیون جلوگیری کنید. در ادامه علل تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی را به اختصار شرح داده ایم:

مشکلات بک لایت

اختلال در بک لایت را شاید بتوان رایج‌ترین علت تاریک شدن و تیره شدن تصویر تلویویزن‌ها دانست که اغلب بعد از ۵ سال استفاده از تلویزیون اتفاق می‌افتد. زمانی که صفحه تلویزیون به صورت ناگهانی تاریک شود، به طوری که صدای تلویزیون باز باشد و بتوان شبکه‌ها را تعویض کرد، می‌توان به بروز مشکل در بک لایت شک کرد. این مسئله می‌تواند به دلیل تمام شدن عمر لامپ ال‌ای‌دی یا نوسانات برق باشد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی به علت تاریک شدن صفحه

بک لایت در واقع همان نور زمینه است که به واسطه ال‌ای‌دی‌ها تأمین می شود. اگر تلویزیون را به مدت طولانی و دائم روشن بگذارید یا نور ال‌ای‌دی‌ها زیاد باشند، ممکن است بک لایت تلویویزن دچار اختلال شود. در این حالت لکه‌های تیره و تاریکی روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌شوند که نشان از خراب شدن ال‌ای‌دی‌های آن قسمت است.

توجه داشته باشید که با خراب شدن بک لایت یک قسمت از تلویویزن، ولتاژ لامپ‌های آن قسمت بین لامپ‌های دیگر پخش می‌شود و در نتیجه نور بیشتری از آن‌ها متساعد خواهد شد. همین مسئله بستر را برای خراب شدن سایر لامپ‌ها نیز فراهم می‌کند. گاهی نیز ممکن است پیش از خراب شدن کامل ال‌ای‌دی، به حالت چشمک زدن برسد. بهتر است در همین مرحله تلویزیون را تعمیر کنید تا بک لایت در سایر نقاط دچار مشکل نشود. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی با توجه به نرخ نامه اتحادیه انجام می شود، تمامی قطعات مصرفی اورجینال و شامل 180 روز گارانتی کتبی می باشند. تکنسین های ال جی سرویس تعمیرات بک لایت تلویزیون را در محل و منزل شما انجام می دهند. تعمیرات بک لایت توسط تکنسین های متخصص دوره دیده انجام می شود .

بهم خوردن تنظیمات تصویر تلویزیون

یک موضوع مهم در کم نور و تیره شدن تصویر تلویزیون ال جی فعال شدن گزینه صرفه جویی انرژی می باشد، این گزینه وقتی در حالت حداکثر قرار بگیرد، صفحه نمایش تلویزیون به شدت کم نور می شود و به سختی تصویر دیده می شود، برای حل این مشکل به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و گزینه تنظیمات تصویر را انتخاب کنید و گزینه صرفه جویی انرژی را خاموش کنید.

تنظیمات بک لایت نیز باعث تاریک شدن صفحه تلویزیون می شود، برای تنظیمات بک لایت به قسمت تنظیمات تصویر بروید و گزینه بک لایت یا نور زمینه را انتخاب کنید، این گزینه را تا عادی شدن صفحه نمایش افزایش دهید.

خرابی برد پاور

خرابی برد پاور را نمی‌توان به طور مستقیم دلیلی بر تاریک شدن صفحه تلویزیون دانست. در واقع برد پاور، ولت لامپ‌های بک لایت را تأمین می‌کند و ایراد در برد پاور، می‌تواند منجر به بروز ایراد در بک لایت شود. هزینه تعمیر یا تعویض برد پاور زیاد نیست و می‌توان آن را در منزل و با کمک متخصصین تعمیر تلویزیون اصلاح کرد.

سوختن پیکسل‌ها

سوختن پیکسل‌ها از دیگر دلایل تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی است که ممکن است شاهد آن باشید. هر پیکسل، سه عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ‌ها دارد و گروهی از پیکسل‌ها توسط عاملی به نام ترانزیستور، کنترل می‌شوند. حال اگر در این ترانزیستورها مشکلی ایجاد شود، کنترل پیکسل‌ها مختل شده و اصلاحاً به آن « پیکسل سوختگی» گفته می‌شود.

اگر چه این مشکل در فناوری‌های جدید به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در صورت بروز چنین مشکلی برای تلویزیون، هرگز دست به دامن روش‌های سنتی و اشتباه نشوید. بهترین کار این است که به یک تعمیرکار حرفه‌ای برای تعمیر تلویزیون مراجعه کنید. البته اگر پیکسل‌سوختگی بیش از سه پیکسل را شامل شود، می‌توانید از خدمات گارانتی تلویزیون ال جی نیز استفاده کنید.

تاریک شدن صفحه تلویزیون ال سی دی ال جی

تقریبا 15 سال از تولید اولین تلویزیون LCD گذشته است، تلویزیون های ال سی دی یک شاهکار در صنعت تلویزیون بوند و باعث شد که تلویزیون با سایزهای بالا وارد بازار شود، اما باید بدانید با گذشت زمان و بالا رفتن عمر این تلویزیون ها آنها دچار فرسودگی می شوند و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. مهمترین موضوع در این رابطه پایین آمدن کیفیت تصویر و تاریک شدن صفحه تلویزیون می باشد، عواملی همچون خراب شدن لامپ های فلورسنت بک لایت تلویزیون یکی از عوامل تاریک شدن صفحه تلویزیون ال سی دی می باشد.

خرابی قطعات برد پاور نیز باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون می شود. بهتر است هر 6 سال تلویزیون ال سی دی سرویس شود. قطعات دیفیوزر و ال جی پی وظیفه پخش نور و یکنواخت کردن نور را در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی دارند، این قطعات به مرور زمان تغییر رنگ می دهند و این تغییر رنگ باعث کم شدن کیفیت صفحه تلویزیون می شود.

ایراد در پنل تلویزیون

ایراد در پنل تلویزیون نیز افزون بر اختلال بک لایت، خرابی برد پاور و پیکسل سوختگی می‌تواند دلیلی بر سیاه شدن صفحه تلویزیون ال جی باشد. این مشکل پس از ایراد بک لایت، بیشترین فراوانی را دارد و زیاد اتفاق می‌افتد. پنل تلویزیون در واقع اصلی‌ترین بخش تلویزیون است که تصاویر را به شما نمایش می‌دهد و آن را تحت عنوان « نمایش کریستال مایع» نیز معرفی می‌کنند.

تاریک شدن صفحه تلویزیون به علت خرابی پنل تلویزیون

پنل‌ها طول عمر مشخصی دارند و با بالا رفتن مدت زمان استفاده از تلویزیون، ممکن است دچار اشکالاتی شوند. اگر لکه‌های ابر مانندی را روی صفحه تلویزیون خود مشاهده کردید، امکان بروز ایراد در پنل وجود دارد. برای تعمیر این مشکل نیز نباید خودتان اقدام کنید. بهتر است در اسرع وقت با کارشناسان تعمیر تلویزیون ارتباط بگیرید.

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی

گاهی اوقات تصویر تلویزیون سیاه می شود در حالی که صدا باقی می ماند، در اکثر مواقع قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی مربوط به بک لایت تلویزیون می باشد، در این صورت بهتر است که بک لایت تلویزیون به صورت کامل تعویض شود. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون با توجه به شرکت سازنده و سایز تلویزیون متغییر می باشد. هر چقدر سایز تلویزیون بیشتر باشد هزینه تعویض بک لایت بیشتر می شود.

یک مورد دیگر که باعث قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود، خرابی برد پاور و اینورتر بک لایت تلویزیون می باشد. در این حالت ولت مورد نیاز بک لایت تامین نمی شود و صفحه تلویزیون سیاه می شود. تعمیر برد پاور در اکثر اوقات در محل مشتری انجام می شود.

هنگام تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی به کجا مراجعه کنیم؟

زمانی که بنا به هر دلیلی با تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی مواجه شدید، به هیچ عنوان نباید خودتان بدون داشتن دانش و مهارت کافی اقدام به تعمیر تلویزیون کنید. در چنین شرایطی بهترین کار مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای در حوزه تعمیر تلویزیون است. « ال جی سرویس» بهترین گزینه پیش روی شما برای رفع ایرادات تلویزیون‌های ال جی است.

ال جی سرویس با به کارگیری حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران و داشتن تیم مهندسی قدرتمند، به تعمیر تضمینی تلویزیون‌های شما می‌پردازد. نکته مهم درباره نمایندگی ال جی، امکان تعمیر در محل برای هر یک از مشکلات بک لایت، برد پاور، پنل و … است. این مجموعه با تجربه ۳۰ ساله خود می‌تواند بهترین متخصص در تعمیر تلویزیون‌های ال جی باشد.

کلام آخر

در این مقاله با علل تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی آشنا شده و دانستید که اختلال در بک لایت، مشکل برد پاور، پیکسل سوختگی و ایراد در پنل تلویزیون می‌توانند از علل رایج آن باشند. همچنین با ال جی سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی آشنا شدید. تیم ال جی سرویس به پشتوانه تجربه و تخصص خود می‌تواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، سری به وب‌سایت ال جی سرویس زده و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

سلب مسئولیت : این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی تبلیغاتی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب لزوما بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از محتوای این مطلب بعهده کاربر میباشد.