کدام صرافی های ارز دیجیتال توکن صرافی مخصوص به خود را دارند؟

احتمالا تا کنون تعاریف متعددی از بازار ارزهای دیجیتال شنیده‌اید و اگر در این حوزه دستی داشته باشید، با اصطلاحات مختلفی آشنا شده‌اید. بازار کریپتوکارنسی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و گستردگی آن سبب شده که این پیچیدگی کمی چالش برانگیزتر شود. توکن‌ها و کوین‌ها بیشترین اصطلاحاتی هستند که در این بازار می‌شنوید و با آن‌ها […]

احتمالا تا کنون تعاریف متعددی از بازار ارزهای دیجیتال شنیده‌اید و اگر در این حوزه دستی داشته باشید، با اصطلاحات مختلفی آشنا شده‌اید. بازار کریپتوکارنسی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و گستردگی آن سبب شده که این پیچیدگی کمی چالش برانگیزتر شود. توکن‌ها و کوین‌ها بیشترین اصطلاحاتی هستند که در این بازار می‌شنوید و با آن‌ها سر و کار دارید. توکن‌های کریپتوکارنسی در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و توکن صرافی یکی از این دسته‌بندی‌هاست. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، شناخت صرافی‌هایی است که توکن صرافی مخصوص به خود را دارند؛ در واقع مهم آن است که بدانید صرافی‌های رمز ارزی که توکن مخصوص به خود را دارند، از چه برتری و مزیتی برخورداراند.

توکن صرافی چیست؟

قبل از اینکه به معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال که دارای توکن صرافی مخصوص به خود هستند، بپردازیم، بهتر است مختصری راجع به توکن صرافی صحبت کنیم تا درک موضوع برایتان ملموس‌تر شود. این نوع توکن در واقع ارز دیجیتال صرافی است که با هدف ارتقای کیفیت خدمات صرافی و راهکاری برای کسب سرمایه در دنیای کریپتو توسعه می‌یابد؛ در واقع توکن‌های صرافی توسط صرافی‌های ارز دیجیتال توسعه می‌یابند. هدف اصلی از ایجاد و توسعه توکن‌های صرافی، جذب سرمایه بیشتر است؛ اما می‌توان از این رمز ارزها برای اهداف دیگر از جمله: افزایش سرعت انتقال، کاهش کارمزدها و … استفاده کرد. بهتر است بگوییم توسعه توکن‌های صرافی یک استراتژی هدفمند است که برخی از صرافی‌های رمز ارز، آن را اتخاذ کرده‌اند و شما می‌توانید قیمت توکن های صرافی را از Wallex و سایت‌هایی همانند Coinmarketcap مشاهده کنید.

اهمیت توسعه توکن صرافی

حتما برایتان جالب خواهد بود، اگر بدانید که گاهی ممکن است توکن صرافی رمز ارز، آنچنان به محبوبیت برسد که جزو پنج ارز برتر کریپتوکارنسی دسته‌بندی شود‌. توکن مخصوص هر صرافی، در واقع نوعی ارز بومی برای آن محسوب می‌شود. حال صرافی‌ها می‌توانند از توکن‌های بومی خود برای ایجاد بازارهای جدید، در راستای خرید و فروش رمز ارز و جذب سرمایه بیشتر استفاده کنند.

با توجه به اینکه در بازارهای مبتنی بر توکن صرافی، سرعت تراکنش بالا بوده و کارمزدها کم هستند، این بازارها با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. توسعه توکن‌های صرافی برای افزایش نقدینگی نیز بسیار کارآمد به نظر می‌رسد. طبیعتا مزایای این نوع صرافی‌ها سبب می‌شود که تعداد کاربران آن‌ها افزایش پیدا کند و در نهایت سود بیشتری برای صرافی باقی بماند. ناگفته نماند که این فرآیند، یعنی توسعه توکن برای کاربران صرافی نیز مفید واقع می‌شود و کاربران می‌توانند نوسانات کم‌تری را حین معامله تجربه کنند.

برترین صرافی‌های دارای توکن صرافی

صرافی‌های کریپتوکارنسی به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم بلاکچین موظف‌اند که یک محیط کاربرپسند را جهت انجام معاملات و مبادلات مالی برای کاربران خود فراهم کنند. ضمن اینکه صرافی‌ها باید لیست ارزهای دیجیتال را برای دسترسی بهتر کاربران به دارایی‌های دیجیتال در سایت خود قرار دهند. در این بین برخی از صرافی‌های کریپتو برای مرتفع ساختن نیازهای در حال رشد کاربران خود، توسعه‌های مختلفی را تجربه می‌کنند‌. در ادامه چند مورد از برترین صرافی‌هایی که با توسعه توکن صرافی به عنوان ارز بومی خود، به دنبال جلب اعتماد همه جانبه، افزایش نقدینگی، تخفیف‌های کارمزد و مکانیزم حاکمیت هستند را معرفی می‌کنیم.

صرافی بایننس

بایننس یکی از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال است که امکانات و ابزارهای معاملاتی بسیار گسترده و متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این صرافی دارای توکن اختصاصی BNB است و از توکن بومی خود برای معامله با سایر کوین‌ها استفاده می‌کند. کاربرانی که از توکن صرافی بایننس در معاملات خود استفاده کنند، از تخفیف‌های قابل‌توجهی بهره‌مند می‌شوند. توکن بایننس به عنوان توکن محلی صرافی بایننس، برای پرداخت کارمزد معاملات و برخی هزینه‌های دیگر استفاده می‌‌شود؛ اما قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را ندارد. این صرافی برای تثبیت قیمت بایننس کوین، به عنوان توکن بومی خود، هرسه ماه یکبار فرایند توکن سوزی را تکرار می‌کند.

صرافی هیوبی چین

این صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک صرافی متمرکز دارای توکن صرافی اختصاصی با نام توکن هیوبی است. این توکن مبانی بر بلاکچین اتریوم است و از مزایای قابل‌توجهی برای کاربران برخوردار است. این صرافی به کاربران خود به ویژه نهنگ‌ها امکان می‌دهد که از تخفیفات ویژه در پرداخت کارمزدها استفاده کنند.

صرافی کوکوین

این صرافی نیز با توکن اختصاصی خود جزو پرطرفدارترین صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود.‌ دارندگان توکن صرافی کوکوین می‌توانند تخفیفات قابل‌توجهی را در پرداخت کارمزد معاملات خود، دریافت کنند. صرافی کوکوین علاوه بر کارمزد کم، از امنیت بالایی برخوردار است.

صرافی فینکس

این صرافی ارز دیجیتال دارای توکن اختصاصی لئو، یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. این صرافی به کاربران خود امکان می‌دهد که با استفاده از توکن لئو با کاهش کارمزدها، هزینه‌های معاملاتی خود را پس انداز کنند.

نکته: برای اینکه بتوانید صرافی‌های دارای توکن اختصاصی را پیدا کنید، باید لیست ارزهای صرافی را بررسی کنید. با توجه به اینکه بیشتر توکن‌ها در بستر شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند، می‌توانید در لیست صرافی‌ها به دنبال توکن‌های مبتنی بر اتریوم باشید. در مورد صرافی‌های ارز دیحیتال که توکن صرافی مخصوص دارند، باید یک نکته را ذکر کنیم؛ هرچه تعداد کاربران یک شبکه بلاکچین بیشتر باشد، از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود. حال صرافی‌هایی که فعالیت خود را در بستر بلاکچین‌های بزرگی نظیر اتریوم دنبال می‌کنند، امنیت بالایی دارند.

به این ترتیب سرمایه‌گذاران بیشتری در صرافی‌های دارای توکن اختصاصی، سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر قصد خرید توکن را دارید، باید ابتدا نسبت به توکن بودن یا کوین بودن ارز دیجیتال اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می‌توانید در سایت رسمی صرافی‌ها، لیست ارزهای صرافی را بررسی کنید. در ضمن در انتخاب صرافی‌ها باید به موضوع توکن‌سوزی توجه کنید؛ برای مثال صرافی بایننس و صرافی ریپل برای توکن‌های بومی خود، فرآیند توکن‌سوزی را انجام می‌دهند. توکن‌سوزی برای کاربران کریپتوکارنسی مزایای بسیاری دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن بررسی چیستی توکن صرافی و اهمیت استفاده از آن، به معرفی چند صرافی معتبر دارای توکن بومی پرداختیم. صرافی‌هایی مانند باینسس، ریپل، کوکوین، هیوبی چین، هیت و … جزو صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال هستند که با توسعه رمز ارز بومی خود، مزایای قابل‌توجهی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و در این بین سود بیشتری کسب می‌کنند. برخی از صرافی‌ها از جمله بایننس با استفاده از فرآیند توکن‌سوزی سعی می‌کنند که ارزش رمز ارز خود را حفظ کنند.