بهترین دستگاه چاپ تاریخ مصرف روی محصولات

امروزه استفاده از دستگاه چاپ تاریخ مصرف جایگاه مهمی در کارخانجات و صنایع تولیدی که محصولاتی با مشخصات مختلف مانند تاریخ تولید، انقضا، بارکد و دیگر موارد به بازار عرضه می‌کنند، دارد. برای چاپ اطلاعات مشخص روی بسیاری از محصولات از دستگاهی به‌نام جت پرینتر استفاده شده که باعث افزایش بهره‌وری و تسریع در انجام […]

امروزه استفاده از دستگاه چاپ تاریخ مصرف جایگاه مهمی در کارخانجات و صنایع تولیدی که محصولاتی با مشخصات مختلف مانند تاریخ تولید، انقضا، بارکد و دیگر موارد به بازار عرضه می‌کنند، دارد.

برای چاپ اطلاعات مشخص روی بسیاری از محصولات از دستگاهی به‌نام جت پرینتر استفاده شده که باعث افزایش بهره‌وری و تسریع در انجام فرایند چاپ می‌شود.

این عملیات در گذشته با استفاده از تاریخ‌زن‌های دستی، به‌شدت کند پیش می‌رفت؛ تصور کنید روزانه چند محصول باید پس از درج مشخصات لازم روانه بازار می‌شدند و تاریخ‌زن دستی چه تاثیر منفی در سرعت این فرایند ایجاد می‌کرد.‌

باز هم پیشرفت تکنولوژی به کمک صنایع تولیدی آمد و باعث افزایش سرعت و دقت در انجام فرآیند چاپ مشخصات مورد نیاز روی محصولات شد.‌ در ادامه می‌خواهیم به بررسی کامل بهترین دستگاه که همان جت پرینتر است بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جت پرینتر چگونه دستگاهی است؟

از آنجایی که بیشترین استفاده از جت پرینتر برای ثبت تاریخ تولید و انقضا است به آن دستگاه چاپ تاریخ مصرف نیز گفته می‌شود.

جت پرینتر دارای تنوع زیادی است و اگر قصد خرید آن را دارید باید با مشخصات مدل‌های مختلف آشنا شوید. زیرا نحوه عملکرد این مدل‌ها متفاوت است.

در مدل‌های پیشرفته الگوریتم خاصی برای چاپ اطلاعات وجود داشته که این موضوع برای دستگاه‌های ساده صدق نمی‌کند. در ادامه با انواع این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.

از مهم‌ترین اطلاعات و ویژگی‌هایی که توسط جت پرینتر روی محصولات درج می‌شود علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء، می‌توان به نام شرکت، بارکد، لوگو، وزن محصول، قیمت و دیگر موارد اشاره کرد.

بررسی مدل‌های مختلف جت پرینتر

اگر بخواهیم انواع دستگاه چاپ تاریخ مصرف را به 2 دسته اصلی تقسیم کنیم باید گفت جت پرینتر شامل 2 دسته ثابت و دستی است که هرکدام عملکرد و کاربرد متفاوتی دارند.‌ این کاربردها به شرح زیر است:

معرفی جت پرینتر ثابت

با توجه به نام این دستگاه چاپ تاریخ مصرف، متوجه ثابت‌بودن این جت پرینتر می‌شویم. در این مدل که از سرعت بالایی برخوردار است، محصولات مد نظر را توسط یک نوار به دستگاه انتقال داده و عملیات چاپ انجام می‌شود.

از آنجایی که جت پرینتر ثابت نیازی به جا‌به‌جایی ندارد، از خطراتی مانند افتادن از بلندی و دیگر موارد مصون می‌ماند.

چاپ‌زن ثابت می‌تواند باعث اتوماتیک شدن خط تولید شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به امنیت بالا و سادگی حین کار با این دستگاه اشاره کرد.

معرفی جت پرینتر دستی

از آنجایی که امکان قرارگیری محصولات بزرگ روی نوار خط تولید نیست؛ برای چاپ مشخصات لازم بر روی آن‌ها باید از جت پرینتر دستی استفاده کرد.

با توجه به قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان به این دستگاه پرینتر پرتابل نیز گفته می‌شود. انتخاب بین این 2 مدل جت پرینتر کاملا به محصول تولیدی شما بستگی دارد.

در صورتی که تولیداتی با سایز بزرگ دارید؛ دستگاه چاپ تاریخ مصرف دستی گزینه مناسبی است. همچنین برای محصولات کوچک باید از جت پرینتر ثابت استفاده شود.

 نحوه کار جت پرینتر چگونه است؟

دستگاه چاپ تاریخ مصرف با توجه به نوع خود، عملکرد متفاوتی دارد که به آن‌ها می‌پردازیم. جت پرینتر ثابت به دو صورت اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک وجود دارد که نحوه کار آن‌ها به شرح زیر است.

در مدل نیمه‌اتوماتیک لازم است تا نیروی انسانی با تعویض مرتب اهرم، فرایند چاپ را تکمیل کند. البته با اینکه وجود عامل انسانی در تکمیل این فرایند لازم است اما باز هم نمی‌توان سرعت این مدل را با پرینتر دستی مقایسه کرد.

در جت پرینتر اتوماتیک نیروی انسانی حذف‌‌ شده و تمامی فرایند، توسط دستگاه انجام می‌شود. سرعت کار با این مدل بسیار زیاد است.

به دستگاه چاپ تاریخ مصرف تمام اتوماتیک، تاریخ‌زن رومیزی یا غلتکی نیز گفته می‌شود. در این مدل اطلاعات لازم را به دستگاه داده و پس از رسیدن محصولات، یکی پس از دیگری آن‌ها را با سرعت بالا چاپ می‌کند.

جت پرینتر دستی از مکانیزم ساده‌تری برخوردار است و برای کار با آن باید جعبه حروف مخصوصی درون پرینتر قرار داد که با توجه به این، حروف اطلاعات مشخص‌شده بر روی محصول درج می‌شود.

چاپ‌زن دستی از محدودیت‌هایی برخوردار است که استفاده از آن را با چالش مواجه می‌کند به‌عنوان مثال؛ چاپ با این مدل تنها بر روی سطوح صاف امکان‌پذیر است. همچنین درج لوگو و بارکد توسط این دستگاه ممکن نیست.

جت پرینتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی جت‌ پرینتر به‌عنوان بهترین دستگاه چاپ تاریخ مصرف معرفی شده است، لازم است به بررسی ویژگی‌های آن نیز بپردازیم. این خصوصیات عبارت‌اند از:

بالا بودن سرعت و دقت

برای ورود هرچه سریع‌تر محصولات تولیدشده به بازار باید تمامی فرایندها با سرعت بالایی انجام شود. این دستگاه به صنایع کمک می‌کند در زودترین حالت ممکن، محصول از چرخه تولید به مرحله مصرف برسد.

دقت بالای دستگاه نیز از ایجاد اشتباه و دوباره‌کاری جلوگیری می‌کند که این موضوع نیز باعث سرعت بخشیدن به اتمام فرایندهای تولید و عرضه نهایی است.

امکان چاپ بدون تماس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که برای برخی محصولات بسیار لازم است، امکان چاپ بدون تماس چاپگر است. با انتخاب جت پرینتر این خصوصیت در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد.

امکان چاپ اطلاعات متغیر

دستگاه چاپ تاریخ مصرف نیازی به تنظیم دستی نداشته و به‌صورت خودکار اطلاعات را چاپ می‌کند. برای صنایعی که نیاز به چاپ اطلاعات مختلف دارند این دستگاه بهترین گزینه است.

تکنولوژی‌های مورد استفاده در انواع جت پرینتر

تکنولوژی‌های مختلفی در تولید جت پرینتر استفاده می‌شود که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

Laser

این تکنولوژی از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و با قراردادن دستگاه چاپ لیزری در مکان مناسب، کیفیت نهایی نیز بالا می‌رود.‌

تکنولوژی لیزری برای تمام سطوح مناسب نبوده و معمولا از قیمت بالایی نیز برخوردار است. البته بسته به صنعت مورد نظر و میزان تولیدات آن می‌توان نتیجه گرفت جت پرینتر لیزری بهتر است یا سایر تکنولوژی‌ها.

صنایعی که تولیدات انبوهی دارند و همچنین جت پرینتر لیزری از سطح محصولات آن‌ها پشتیبانی می‌کند، با انتخاب این گزینه خیلی سریع رشد کرده و هزینه اولیه بابت خرید دستگاه نیز در مدت‌زمان کوتاهی بازمی‌گردد.

TTO

برای بسته‌بندی‌های منعطف مانند برچسب و مواردی که ماندگاری اطلاعات اهمیت زیادی دارد انتخاب دستگاهی با تکنولوژی TTO توصیه می‌شود.

در این پرینتر که به تکنولوژی آن، چاپ انتقال حرارت نیز می‌گویند؛ ابتدا بر اثر حرارت، ماده چاپی روی رویبون ذوب شده و پس از آن روی سطوحی مانند سلفون یا کاغذ چسبیده می‌شود.

تکنولوژی CIJ

این تکنولوژی به‌و‌فور در بازار یافت شده و به دلیل همه‌کاره بودن، محبوبیت زیادی بین خریداران دارد. زیرا از نظر پوشش سطوح مختلف و سرعت از امتیاز بالایی برخوردار است.

از آنجایی که این مدل دستگاه سرعت بالایی دارد برای استفاده در صنایعی با تولید انبوه مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که دستگاه چاپ تاریخ مصرف با تکنولوژیCIJ  محدودیت سطر داشته و نمی‌توان بیش از سطرهای مشخص‌شده با آن چاپ کرد.

تکنولوژی TIJ

از جت پرینتر‌هایی که ساختار ساده‌ای دارند و قیمت آن‌ها کاملا مناسب است می‌توان به تکنولوژی TIJ اشاره کرد.

کارتریج مناسب برای این دستگاه، توسط شرکت HP ساخته شده و به دلیل تعمیر آسان و سریع، در بین افراد به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است.

در این مدل دستگاه، با تعویض کارتریج لازم است تا هد چاپگر نیز عوض شود. با این کار هد دستگاه همیشه سالم و تازه مانده و احتمال ایجاد خرابی و وقفه در تولید کاهش می‌یابد.

استفاده از تاریخ‌زن روی چه بسته‌بندی‌هایی امکان‌پذیر است؟

استفاده از این دستگاه محدودیت‌ خاصی نداشته و می‌توان به‌وسیله آن بر روی محصولات مختلف، اطلاعات لازم را چاپ کرد. به‌طور کلی امکان استفاده از آن برای بسته‌بندی‌های زیر وجود دارد:

  • بسته‌بندی پلاستیکی: بسیاری از محصولات قابل مصرف ما از بسته‌بندی پلاستیکی استفاده می‌کنند. به همین دلیل لازم است دستگاه از این جنس پشتیبانی کند.
  • بسته‌بندی فلزی: محصولات غذایی مانند انواع کنسرو، رب گوجه‌فرنگی و برخی محصولات شیمیایی که شامل رنگ است و بسیاری از محصولات صنعتی از بسته‌بندی فلزی استفاده می‌کنند.
  • بسته‌بندی شیشه‌ای: برخی از محصولات غذایی مانند مربا، زیتون، ترشی و سایر موارد برای ترغیب بیشتر مشتری یا کاهش هزینه بسته‌بندی در بسته ظروف شیشه‌ای تولید می‌شوند.

برای مشخص‌‌شدن اطلاعات این محصولات نیز دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که از بسته‌بندی شیشه‌ای پشتیبانی کند.

مهم‌ترین نکات برای خرید دستگاه چاپ تاریخ مصرف

برای خرید دستگاه اولین کاری که انجام می‌دهید مشخص کردن هدف از خرید پرینتر است. اینکه دستگاه چاپ تاریخ مصرف باید چه کارایی برای شما داشته باشد از مهم‌ترین نکات قبل تهیه پرینتر است.

برای درک بیشتر باید گفت برخی تاریخ‌زن‌ها از محدودیت چاپ در روز برخوردارند، باید دید آیا این تعداد با میزان تولیدات شما هم‌خوانی دارد یا نه.

از دیگر موارد که برای بالا بردن کیفیت کار باید به آن توجه شود نوع جوهر مصرفی توسط دستگاه است. همچنین باید لوازم جانبی آن را بررسی کرد. برای عدم اشتباه در این موارد بهتر است محصول مد نظر خود را از برندهای معتبر موجود در بازار تهیه کنید.

با خرید دستگاه چاپ تاریخ مصرف از شرکت‌های معتبر که ضمانت و گارانتی مناسبی را همراه محصول به افراد ارائه می‌دهند، دیگر نیازی به نگرانی بابت خدمات پس از فروش دستگاه نخواهید داشت.

جت پرینتر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخی خصوصیات کاربردی وجود دارد که یک جت پرینتر خوب باید از آن‌ها بهره‌مند باشد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان نصب آن بر روی تمام خطوط تولیدی وجود داشته و به‌راحتی انجام شود.
  • از مقاومت بالایی برخوردار باشد به‌گونه‌ای که کار در چند شیفت پشت سر هم باعث خرابی آن نشود.
  • از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند باشد و همچنین بتوان نرم‌افزار آن را آپدیت کرد.

روش‌های نگه‌داری از جت پرینتر

برخی از دستگاه‌های جت پرینتر دارای حساسیت بالایی هستند و باید در نگه‌داری آن‌ها دقت کافی داشت. به‌طور کلی برخی نکات که در محافظت و بالا بردن طول عمر دستگاه چاپ تاریخ مصرف تاثیر دارند به شرح زیر است:

در صورتی که از پرینتر دستی مکانیکی استفاده کنید باید بیشتر مراقب باشید. زیرا نگه‌داری از آن‌ها کمی مشکل است.

به‌طور کلی دستگاه‌های مکانیکی به دلیل ساختاری که دارند بیش از سایرین دچار نقص و مشکلات فنی خواهند شد.

مشکلات احتمالی در مدل‌های الکترونیک بسیار کم‌تر مشاهده می‌شود. برای پیشگیری از ایجاد خرابی بهتر است روزانه دستگاه را چک کنید.

برای جت پرینتر ثابت نیز بهتر است روزانه از خط نوار تولید، بازدید کنید و حرکت محصولات را مورد بررسی قرار دهید. این کار می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند وقفه در کار جلوگیری کند.

از دیگر مواردی که باید روزانه چک شود سطح جوهر دستگاه است. در صورتی که جوهر تمام شود و کسی متوجه نشود معمولا وقفه زیادی در خط تولید به وجود می‌آید که این موضوع اصلا خوشایند نیست.

قیمت دستگاه چاپ تاریخ مصرف

متاسفانه قیمت این محصول نیز مانند تمام محصولات دیگر در اثر نوسانات ارز دچار افزایش شده و نمی‌توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید کیفیت و سرعت بالای دستگاه است. اینکه تاریخ‌زن خریداری‌شده از طول عمر بالایی برخوردار باشد، بسیار مهم‌تر از هزینه قابل پرداخت است.

به‌طور کلی باید گفت سعی کنید برای خرید این دستگاه به ویژگی‌ها و کارایی آن توجه کنید و فاکتور قیمت را خیلی مد نظر نداشته باشید.

برای خرید دستگاه چاپ تاریخ مصرف با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت می‌توانید به فروشگاه آنلاین تک الکترونیک مراجعه و محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین دستگاه چاپ تاریخ مصرف برای صنایع مختلف می‌تواند معضل بزرگی باشد. زیرا این دستگاه تاثیر زیادی در پایان فرایند تولید و عرضه محصول به بازار دارد.

از بهترین این چاپگرها می‌توان به جت پرینتر اشاره کرد. البته جت پرینتر نیز در مدل‌های مختلف با تکنولوژی‌های گوناگون تولیدشده که هرکدام کارایی خاصی دارند.

جت پرینت به 2 صورت دستی و ثابت وجود داشته که نگه‌داری از چاپگر دستی معمولا کمی مشکل‌تر است. نوع ثابت آن نیز در 2 مدل تمام و نیمه‌اتوماتیک تولید می‌شود که جت پرینتر تمام اتومات از سرعت بالاتری برخوردار است.

تکنولوژی‌های استفاده‌شده در این دستگاه شامل تکنولوژی لیزری، TTO، CIJ و تکنولوژی TIJ است که هرکدام دارای کاربردهای مختلفی هستند و قبل از خرید حتما باید به این نکات توجه کنید. برای خرید جت پرینتر باید آن را از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب کنید تا فروشندگان با ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش قدرتمند به شما در حین استفاده از آن کمک کنند.

فروشگاه تک الکترونیک با ارائه محصولات باکیفیت و داشتن بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان است.