راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ

همان‌طور که طرفدارهای اپل برای خرید گوشی‌های جدید این برند صف‌های چند صد متری تشکیل می‌دهند، اندروید نیز هولیگان‌های خود را دارد و منتظر هستند و برای خرید بهترین گوشی‌های اندروید موجود در بازار ماه‌ها منتظر می‌مانند. گوشی‌های هوشمندی که سامسونگ معرفی می‌کند، همیشه جز بهترین و محبوبترین‌های بازار بوده‌اند و طرفدارهای بسیار زیادی نیز […]

همان‌طور که طرفدارهای اپل برای خرید گوشی‌های جدید این برند صف‌های چند صد متری تشکیل می‌دهند، اندروید نیز هولیگان‌های خود را دارد و منتظر هستند و برای خرید بهترین گوشی‌های اندروید موجود در بازار ماه‌ها منتظر می‌مانند.

گوشی‌های هوشمندی که سامسونگ معرفی می‌کند، همیشه جز بهترین و محبوبترین‌های بازار بوده‌اند و طرفدارهای بسیار زیادی نیز در جامعه دارند. طرفدارهای سامسونگ بر این باور هستند که بهترین گوشی‌های اندروید موجود در بازار توسط سامسونگ تولید می‌شود و سایر برندهای موجود در بازار مانند شیائومی، هواوی و .. در رده‌های بعدی جای خواهند گرفت (با درست یا اشتباه بودن این قضیه کاری نداریم).

مهم نیست طرفدار شیائومی هستید یا آیفون، گوشی‌های سامسونگ قابل احترام هستند. زمانی‌که صحبت از گوشی‌های اندروید می‌شود، گوشی‌های سامسونگ در صدر اخبار هستند به ویژه گوشی‌های که این برند تحت عنوان پرچمداران خود به بازار معرفی می‌کند.

معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ

معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ اس 22، اس 22 اولترا و اس 23 جمله گوشی‌های فوق‌العاده سامسونگ به شمار می‌روند که از روز معرفی تا به امروز توانسته‌اند، طرفدارهای بسیار زیادی را برای خود دست و پا کنند. در این مقاله که تحت عنوان راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ منتشر شده است، قصد داریم تا در خصوص این تلفن‌های همراه به‌طور کامل صحبت کنیم.

بررسی سامسونگ اس 22

در این بخش به بررسی گوشی سامسونگ اس 22 می‌پردازیم.

طراحی بهترین گوشی سامسونگ S22

اولین نکته که در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ به‌ آن پرداخته شده است، طراحی است. طراحی این گوشی زایدالوصف است و بعید است که کلمات قادر به توصیف این مقدار از زیبایی باشند. از پنل جلویی و پشتی این گوشی با گوریلا گلس وکتوس پلاس محافظت می‌شود. فریم آن از آلومینیوم است و طراحی کاملا تختی دارد، این گوشی به معنای واقعی زیبا و خوش دست است.

نمایشگر این گوشی 6.1 اینچ است و نسبت نمایشگر به بدنه گوشی 87.4 درصد است. این گوشی در مجموعه دوربین‌های خود سه لنز با مقدار بیرون‌زدگی بسیار کم دارد. سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا یک رقیب تمام قد و زیبا برای گوشی‌های آیفون وارد بازار کند.

این گوشی در رنگ‌های صورتی، طلایی، سفید و سبز به بازار عرضه می‌شود. در قسمت زیر این گوشی درگاه تایپ سی، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون وجود دارد. در قسمت سمت راست دکمه پاور و کلید‌های کنترل صدا وجود دارد.

 در قسمت بالای گوشی هم یک میکروفون ثانویه وجود دارد و در سمت چپ گوشی هم چیزی وجود ندارد. این گوشی دارای گواهی  IP68 است و متریالی که در ساخت آن به کار رفته شده است، بسیار با کیفیت است.

صفحه نمایش سامسونگ اس 22

دومین عنوانی که در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ به آن پرداخته خواهد شد، صفحه نمایش است. یکی از نقطه قوت‌های گوشی‌های سامسونگ همیشه صفحه نمایش بوده است که گوشی سامسونگ s 22 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این گوشی صفحه نمایش فوق‌العاده دینامیکی امولد 2x دارد که نرخ نوسازی تصویر آن 120 هرتز است. رزولوشن این صفحه نمایشگر 2340*1080 است که روشنایی بی‌نهایت خوبی (1058 نیت) دارد. اگر بخواهیم به صفحه نمایش این گوشی از 20 نمره دهیم، قطعا سامسونگ اس 22 نمره 21 را دریافت خواهد کرد. از بهترین گوشی سامسونگ غیر از این انتظار دارید؟

گوشی سامسونگ اس 22

باتری گوشی s22

مورد بعدی که در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ به آن پرداخته می‌شود، باتری است. باتری این گوشی 3700 میلی‌آمپر است که بسیاری از افراد از باتری این گوشی به عنوان بزرگترین ضعف آن نام می‌برند، اما آیا این موضوع درست است؟

 اجازه دهید تا با هم بررسی کنیم. درست است که در بازار گوشی‌های میان‌رده و بعضا اقتصادی دیده می‌شود که ظرفیت باتری آن‌ها بالای 5000 هزار میلی‌آمپر است، اما این به این معنی نیست که باتری اس 22 ضعیف است، قطعا اینگونه نیست. این گوشی در استفاده‌های معمولی به راحتی می‌تواند یک روز شارژ نگه می‌دارد و اگر خیلی با گوشی بازی می‌کنید و در شبکه‌های مجازی می‌گردید، شاید مجبور شوید در طول روز دو بار آن را شارژ کنید.

امنیت گوشی سامسونگ اس 22

حسگر اثر انگشت اس 22 زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که واقعا سرعت بی‌نظیری دارد. سیستم اولترا سونیکی که زیر نمایشگر این گوشی کار گذاشته شده است، واقعا عملکرد خوبی دارد و قطعا یکی از بهترین‌های بازار است.

 البته علاوه بر اثر انگشت این گوشی سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم دارد که عملکرد آن بسیار خوب و عالی است. شما بر حسب علاقه می‌توانید از حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره دو بعدی این گوشی استفاده کنید و از سرعت عالی آن‌ها لذت ببرید.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ s22

سنسور اصلی دوربین این گوشی 50 مگاپیکسل است، عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی گرفته می‌شود، داینامیک رنج و شفافیت بسیار عالی دارند. عکس‌های پرتره‌ای گرفته شده با این گوشی واقعا عالی هستند و جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نخواهند گذاشت. دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی نیز عملکرد خوبی دارد و شما می‌توانید با آن عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید.

با کمک دوربین 10 مگاپیکسلی اس 22 تله فوتو می‌توانید، 30 برابر بر روی سوژه خود زوم کنید. در بخش فیلمبرداری این گوشی هیچ کم و کسری ندارد و توانایی فیلمبرداری 8K را دارد. دوربین سلفی این گوشی را یک سنسور 10 مگاپیکسلی (لنز f/2.2) تشکیل داده است که به لطف استفاده از قابلیت Auto HDR، عکس‌های که دوربین سلفی این گوشی ثبت می‌کند داینامیک رنج بسیار بالایی دارند.

بررسی پردازنده و سخت افزار گوشی سامسونگ اس 22

سامسونگ تمام گوشی‌های سری اس 22 را با دو پردازنده اگزینوس 2200 (Exynos 2200) یا اسنپدراگون 8 نسل ا به بازار عرضه کرده است. پردازنده قدرتمند این گوشی در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 730 یک پکیج کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد و خیال شما را از لگ خوردن در هنگام بازی راحت می‌کند. در مجموع عملکرد پردازنده این گوشی فوق‌العاده است و توانایی انجام هر کاری را دارد.

بررسی اسپیکرهای استریوی سامسونگ اس 22

در بخش صدا سامسونگ اس 22 از اسپیکرهای استریو استفاده کرده است که همان‌طور که انتظار می‌رود، کیفیت بسیار بالایی دارند. بلندی صدای این گوشی واقعا عالی است و شما می‌توانید به معنای واقعی روی آن حساب کنید.

تا اینجای مقاله اس 22 را به‌طور کامل بررسی کردیم، علاوه بر اس 22 گوشی‌های جذاب و خوب دیگری مانند اس 2 اولترا، اس 23 و اس 23 اولترا وجود دارد که در ادامه در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بررسی سامسونگ اس 22 اولترا

دومین گوشی که در مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ مورد بررسی قرار می‌گیرد اس 22 اولترا است. این گوشی طراحی بدون نقص و بی‌نظیری دارد. از نظر طراحی این گوشی کاملا با اس 22 متفاوت است. این گوشی هم مانند نمونه قبلی از استاندارد IP68 برخوردار است، قاب جلویی و پشتی با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

 این گوشی واقعا خوش‌دست و باکیفیت است. ابعاد  8.9 × 77.9۷۰٫۶ × 163.3 میلی‌متر بوده و وزن آن 227 گرم است. این گوشی مانند نسل قبل دارای نمایشگر Dynamic AMOLED 2X است، این صفحه نمایش رزولوشن 1440 × 3088 دارد و نرخ نوسازی تصویر در آن120 هرتز است. در بخش طراحی و صفحه نمایش، اس 22 اولترا بی‌نظیر است و کمتر گوشی را پیدا خواهید کرد که بتواند با آن رقابت کند.

یکی از قسمت‌های مهم راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ بخش دوربین است. دوربین این گوشی نقطه قوت آن است و سامسونگ در این بخش جای هیچ کم و کسری را باقی نگذاشته است، سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی این دوربین می‌تواند عکس‌هایی فوق‌العاده با کیفیتی بگیرد.

نکته بسیار مهمی که در خصوص دوربین گوشی‌های سری اس 22 وجود دارد، قدرت بالای تصویربرداری در شب است که شما را شگفت‌زده می‌کند. این گوشی توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K دارد و با دو دوربین تله فوتو معمولی و پریسکوپی می‌تواند تا 100 برابر بر روی سوژه زوم کند. دوربین 40 مگاپیکسلی این گوشی به شما کمک می‌کند تا سلفی‌های بی‌نظیری بگیرد و برای کارهای بلاگری بسیار مناسب است.

 بررسی سامسونگ اس 23

در ادامه بحث راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ به اس 23 می‌رسیم. با یک نگاه کلی می‌توان متوجه شد که این گوشی نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی در بخش طراحی داشته است. قاب فلزی دور دوربین‌ها که در سری اس 22 وجود داشت در این سری کاملا از بین رفته است.

 یک محافظ فلزی دور دوربین‌ها قرار دارد که گوشی را زیباتر کرده است. هر دو بخش قاب پشتی و صفحه نمایش این گوشی با استفاده از نسل جدید گوریلا گلس یعنی ویکتوس 2 محافظت می‌شود، فریم این گوشی، آلومینیوم است که مقاومت بسیار خوبی دارد. این گوشی مانند نسل قبلی گواهی IP68 دارد.

صفحه نمایش این گوشی جایی است که شما را راضی خواهد کرد، این گوشی صفحه نمایش داینامیک امولد 2x دارد که نرخ نوسازی تصویر آن 120 هرتز است و روشنایی ماکزیمم آن 120 نیت است.

دوربین پشت این گوشی دقیقا همان نسل قبلی (اس 22) است و تغییرات زیادی در این قسمت دیده نمی‌شود؛ اما دوربین سلفی این گوشی جدید است و عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبل دارد.

سامسونگ برای اس 23 از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده است و همه گوشی‌های سری اس 23 خود را تنها با این پردازنده به بازار عرضه کرده است. اس 23 یک باتری با ظرفیت 3900 میلی‌آمپری دارد که عملکرد بسیار قابل قبولی دارد.

بررسی سامسونگ اس 23 اولترا

آخرین گوشی که در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ بررسی شده است، اس 23 اولترا است که به‌نظر بسیاری از کاربران بهترین گوشی اندروید بازار است. در بخش طراحی باید به احترام این گوشی کلاه از سر برداشت و فقط به آن احترام گذاشت.

 این گوشی طراحی شبیه به اس 22 اولترا دارد، اما تغییرات کوچک ایجاد شده آن را فوق‌العاده زیباتر و خوش‌دست‌تر کرده است. وزن این گوشی 234 گرم است و از قاب پشتی و جلویی با گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود. فریم این گوشی آلومینیومی است و گواهی IP68 هم دارد.

نمایشگر، باتری و اسپیکر این گوشی تقریبا مشابه اس 22 اولترا است و تغییرات زیادی در این بخش مشاهده نشده است. در بخش دوربین این گوشی تغییرات محسوسی داشته و عملکرد آن نسبت به اس 2 اولترا بهتر شده است. ب

جای دوربین 108 مگاپیکسلی در این گوشی دوربین 200 مگاپیکسلی کار گذشته شده است و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی هم جای خود را به دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ داده است که عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد.

کلام آخر

در این مقاله بهترین گوشی‌های جدید عرضه شده سامسونگ مورد بررسی قرار گرفتند. با بررسی ویژگی‌های هر کدام متناسب با نیاز و بودجه خود هر کدام از این مدل‌ها را انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد.