مقاله تبلیغاتی

راهنمای خرید بهترین یو پی اس کامپیوتر (Computer UPS)

دستگاه UPS یکی از پرکاربردترین دستگاه های تامین برق اضطراری در انواع سازه ها، مناطق عمومی، ارگان های دولتی و خصوصی و … است. این دستگاه ها با تامین جریان برق اضطراری محیط مانع از قطع برق انواع دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتر ها می شود. در این مقاله از تکنا قصد داریم تا شما […]

دستگاه UPS یکی از پرکاربردترین دستگاه های تامین برق اضطراری در انواع سازه ها، مناطق عمومی، ارگان های دولتی و خصوصی و … است. این دستگاه ها با تامین جریان برق اضطراری محیط مانع از قطع برق انواع دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتر ها می شود.

در این مقاله از تکنا قصد داریم تا شما عزیزان را با انواع دستگاه یو پی اس مناسب کامپیوتر آشنا کنیم و از ویژگی های آن و نحوه خرید و قیمت انواع دستگاه UPS کامپیوتر مطلع کنیم.

نحوه عملکرد یو پی اس

یو پی اس یا دستگاه برق اضطراری، با دارا بودن ویژگی ذخیره انرژی می تواند به صورت منحصر بفرد در زمان قطعی برق از اختلال در روند کار کرد سیستم ها و ابزار های متنوع و متصل به آن جلوگیری کند و مانع از خاموش شدن آن ها شود. این ابزار به هنگام قطعی برق وارد جریان الکتریسیته شده و مانع از شوک الکتریکی به دستگاه های متصل می شود.

اهمیت خرید یو پی اس برای کامپیوتر

کامپیوتر ها جزوی از سیستم های الکترونیکی بسیار حساس و حیاتی هستند و دارای اطلاعات و داده های مهمی می باشند. از کامپیوتر ها در ارگان های مختلف نظیر بانک ها، بیمارستان ها، شرکت ها و … استفاده می شود. حال شما تصور کنید این دستگاه های پیشرفته با قطعی برق به یک باره ممکن است از کار بیفتند و حتی منجر به اختلال در روند فعالیت های روزمره کاربران شود.

به همین خاطر اهمیت خرید دستگاه یو پی اس برای کامپیوتر ها اهمیت بالایی دارد.

مزایا UPS کامپیوتر

  • یو پی اس ها می توانند مانع ایجاد اختلال الکترونیکی در دستگاه ها شود.
  • تبدیل جریان مستقیم برق شهری DC به جریان متناوب AC
  • نصب آسان و سریع
  • بالا بردن راندمان کاری و گسترش فعالیت های روزمره
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • مانع از خرابی و آسیب جدی به وسایل الکترونیکی بویژه کامپیوتر ها

راهنمای خرید بهترین یو پی اس کامپیوتر (Computer UPS)

انواع یو پی اس کامپیوتر

کامپیوتر ها با توجه به نوع کارکرد و فعالیت خود در دو قالب شناخته می شوند.

  • کامپیوتر های شبکه یا سرور
  • کامپیوتر های شخصی و شرکتی

از همین رو در خصوص انواع یو پی اس کامپیوتر هم همین مبانی را داریم یعنی کاربران بر اساس نوع کاربری سیستم خود اقدام به خرید یو پی اس مخصوص شبکه و سرور یا سیستم های شخصی و شرکتی می کنند.

به عنوان مثال در سیستم های شبکه ای و سرور از یو پی اس های آنلاین استفاده می شود و برای سیستم های شخصی از یو پی اس های آفلاین و لاین اینتراکتیو می توان استفاده کرد.

اما این سوال پیش می آید که یو پی اس UPS آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست با ما همراه باشید تا در خصوص انواع یو پی اس ها آشنا شویم.

انواع UPS

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، برای کارکرد انواع سیستم های کامپیوتری از دستگاه های یو پی اس متفاوتی استفاده می کنیم. در ادامه با انواع آن ها آشنا می شویم و نحوه عملکرد هر کدام را با همدیگر می شناسیم.

یو پی اس آفلاین (استند بای)

یو پی اس OFFLINE که بیشتر با نام استند بای شناخته می شود، ابتدایی ترین نوع از انواع یو پی اس هاست که به کمک باتری داخلی خود و سیستم کنترل هوشمند، اقدام به جلوگیری از قطعی ناگهانی برق در سیستم های کامپیوتری می کند. این UPS ها، پس از قطعی برق سیستم را با کمترین نوسانات جریان برق خاموش می کند و پس از چند ثانیه برق ذخیره شده در خود را وارد دستگاه های مختلف می کند.

این دستگاه به دلیل همین ویژگی در اغلب موارد برای مصارف خانگی، شخصی و تجهیزات مصرفی معمولی کاربرد دارد.

دستگاه UPS آنلاین

یو پی اس آنلاین (برخط) نوع پیشرفته و ویژه UPS هست. این دستگاه با قابلیت های منحصر بفرد خود مانع از قطعی جریان برق در دستگاه ها می شود. این بدین معناست که دستگاه های یو پی اس آنلاین، پس از قطعی برق به صورت آنی و برخط انرژی ذخیره شده را وارد شبکه جریان می کند و مانع از خاموش شدن سیستم های الکترونیکی می شود.

همین امر سبب شده است از ONLINE UPS ها در تجهیز انواع دستگاه های حساس و مهم نظیر تجهیزات پزشکی، برق بیمارستان ها و مناطق ضروری، سیستم های کامپیوتری سرور و شبکه ای، سیستم های مخابراتی، دیتا سنتر ها و …

دستگاه های لاین اینتراکتیو Line-Interactive

Line interactive ups ها نوع دیگری از این دستگاه هستند که به صورت ترکیبی از یو پی اس آنلاین و آفلاین فعالیت خود را جلو می برند. این دستگاه ها در زمان اتصال برق، اقدام به ذخیره انرژی و تبدیل آن به جریان مستقیم می کند و پس از قطعی برق همان جریان برق را از مستقیم به متناوب تبدیل کرده و باعث برقراری برق در دستگاه می شود.

 از این نوع یو پی اس کامپیوتر ها مانند دستگاه های آفلاین در کاربری های معمولی و غیر حساس استفاده می کنند.

خرید بهترین یو پی اس کامپیوتر

تجهیزات داخلی دستگاه یو پی اس کامپیوتر

دستگاه های یو پی اس کامپیوتر در درون خود دارای قطعات منحصر بفرد و ویژه است که به کمک یکدیگر می توانند فعالیت مفید computer ups را جلو ببرند. این قطعات شامل موارد زیر می باشند.

  1. باتری یو پی اس (وظیفه ذخیره انرژی و تامین آن در مواقع حساس و قطعی برق)
  2. مبدل یا اینورتر ( تبدیل جریان مستقیم DC به جریان متناوب AC بالعکس را دارد)
  3. سیستم هوشمند کنترل ( مرکز اصلی فرمان ها و دستورات داخلی انواع دستگاه یو پی اس را برعهده دارد)
  4. سیستم خنک سازی دستگاه (شامل فن های خنک کننده و تهویه که مانع از داغی دستگاه می شود)
  5. شارژر باتری ( نقش شارژر انواع باتری یو پی اس را دارد تا باتری غیر فعال نباشد)
  6. برکر ها و فیوز های حفاظتی (وظیفه کنترل و حفاظت مدار های قدرت و فرمان دستگاه را به عهده دارد)

انتخاب بهترین دستگاه UPS کامپیوتر

در خصوص انتخاب بهترین یو پی اس مصرفی برای انواع سیستم های کامپیوتری باید به چند المان کلیدی و مهم توجه کنیم.

توان مصرفی دستگاه و UPS

شاخصه مهم در انتخاب بهترین UPS برای کامپیوتر و رایانه های شخصی سنجش توان مصرفی سیستم کامپیوتر است، اکثر کامپیوترها توان مصرفی بین 50 تا 200 ولت را دارند که باعث می شود تا در انتخاب سیستم یو پی اس مناسب بیشتر دقت کرد.

تعداد کامپیوتر های  متصل به دستگاه UPS هم جزوی از همین شاخصه به شمار می رود که ما باید با ضرب تعداد آن ها در توان مصرفی دستگاه، دستگاه یو پی اس خود را سفارش دهیم.

این ویژگی وقتی قابل درک است که بدانیم توان مصرفی یو پی اس هایی با توان 1 کاوا با یو پی اس 2 کاوا بسیار متفاوت است و کارکرد یو پی اس 1 کاوا از دیگری کمتر است.

نوع کاربری UPS

همانطور که اشاره کردیم، کاربری سیستم های رایانه ای با یکدیگر متفاوت است به همین جهت انتخاب بهترین یو پی اس کامپیوتر اهمیت بالایی می یابد، چرا که کارکرد سیستم ها با یکدیگر متفاوت است و همین امر سبب می شود انتخاب آن برای هر کاربری ویژه و منحصر بفرد خود باشد.

باتری یو پی اس (UPS BATTERY)

شاخصه بعدی که باید به آن در زمان خرید انواع یو پی اس کامپیوتر توجه کرد، نوع باطری مصرفی و گارانتی آن است که می تواند به ما در امر انتخاب مناسب ترین UPS رایانه کمک کند. به عنوان مثال باتری یو پی اسی که از جنس سیلد اسید باشد با باتری از جنس نیکل کادمیوم، خاصیت متفاوت تری دارد و در یو پی اس های متفاوتی استفاده می شود.

برند سازنده یو پی اس کامپیوتر

برند ها و شرکت های بسیاری وجود دارند که اقدام به تولید انواع UPS کامپیوتر در ابعاد و با مشخصات متفاوت می کنند. در خصوص انتخاب بهترین یو پی اس کامپیوتر، همین امر بسیار اهمیت دارد که از کدام برند خرید خود را انجام دهید و گارانتی های لازم را بگیرد.

  • از برندهای داخلی تولید انواع یو پی اس می توان به برند های FARAN, TACOM, FARATEL, SANAT و.. اشاره کرد.
  • از برند های خارجی یو پی اس ها هم می توان به APC, POWERTRONIX, POWERSONIC و … اشاره کرد.

بهترین یو پی اس کامپیوتر

قیمت یو پی اس کامپیوتر

همانطور که خواندیم در ساخت و کارکرد انواع یو پی اس، شاخصه های مختلفی دخیل هستند که همین شاخصه ها از قبیل نوع کاربری یو پی اس، میزان شارژدهی، برند سازنده، هزینه نصب، گارانتی، خدمات پس از فروش و … می توانند بر نوسانات قیمتی یو پی اس کامپیوتر تاثیر بگذارد.

خرید UPS رایانه

در خرید یو پی اس انواع کامپیوتر باید به نکاتی که در بخش انتخاب بهترین دستگاه یو پی اس مناسب کامپیوتر هم توجه کنیم که به راهنمای خرید UPS کامپیوتر، خدمات پس از فروش، قیمت محصول و موارد دیگر هم اضافه می شود. شما عزیزان می توانید جهت خرید و استعلام قیمت انواع دستگاه های یو پی اس (برق اضطراری) با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی با بهترین شرکت ارائه دهنده یو پی اس کامپیوتر

شماره تماس خرید انواع یو پی اس : 02188929364

شماره واتس آپ استعلام قیمت یو پی اس (برق اضطراری): 09380072200

راه های ارتباطی برای خرید بهترین یو پی اس کامپیوتر

جمع بندی

در این مقاله از تکنا، سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع دستگاه های یو پی اس مناسب کامپیوتر آشنا کنیم و در خصوص خرید و استعلام قیمت انواع آن شما عزیزان را راهنمایی کنیم. در پایان از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. اگر در خصوص خرید یا استعلام قیمت انواع UPS کامپیوتر سوالی داشتید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

salb-techna