آگهی

استفاده از باتری یوپی اس برای رشد امنیت و کارآیی دستگاه خودپرداز ATM

سیستم‌های بانکی از حساسیت زیادی برخوردارند. دستگاه خودپرداز نیز جزو سیستم‌های بانکی محسوب می‌شود، بنابراین باتری‌های یو پی اس که برای دستگاه خودپرداز بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بتواند در جهت حفظ امنیت و ایمنی این دستگاه‌ها کارآمد عمل کند‌. با این اوصاف تمامی اتصال‌های دستگاه ups به خودپرداز باید حفاظت شده و با […]

سیستم‌های بانکی از حساسیت زیادی برخوردارند. دستگاه خودپرداز نیز جزو سیستم‌های بانکی محسوب می‌شود، بنابراین باتری‌های یو پی اس که برای دستگاه خودپرداز بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بتواند در جهت حفظ امنیت و ایمنی این دستگاه‌ها کارآمد عمل کند‌. با این اوصاف تمامی اتصال‌های دستگاه ups به خودپرداز باید حفاظت شده و با دقت عمل بالایی صورت گیرد.

همچنین توجه داشته باشید که از داخل بانک باید به upsها دسترسی داشت. بنابراین اگر صاحب مشاغل حساس مثل نصب آسانسور یا نگهداری از داده‌های مهم هستید، پیشنهاد می‌شود برای تهیه باتری یو پی اس باکیفیت از طریق راه‌های ارتباطی با مجموعه مستر انرژی پلاس در ارتباط باشید.

استفاده از باتری یو پس اس برای دستگاه خودپردازباتری یو پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

باتری یو پی اس یا باتری منبع تغذیه بدون وقفه، نوعی سیستم برق پشتیبان است که برق را برای تجهیزات حیاتی در صورت قطع یا قطع برق تامین می کند. این دستگاه با ذخیره انرژی در باتری های قابل شارژ خود کار می کند، که می تواند برای تامین برق دستگاه های متصل در صورت عدم دسترسی به برق مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم‌ها معمولاً برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی حساس مانند رایانه‌ها، سرورها و سیستم‌های مخابراتی در برابر قطع‌های غیرمنتظره برق، نوسانات ولتاژ و سایر مسائل مربوط به برق استفاده می‌شوند. برای اطمینان از اینکه باتری یو پی اس شما به طور موثر کار می کند، مهم است که نوع باتری مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید و در طول زمان به درستی از آن نگهداری کنید. باتری یو پی اس با توانایی خود در افزایش قابلیت اطمینان و جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، جزء ضروری هر راه اندازی کسب و کار یا دفتر خانه مدرن است.

اهمیت تامین برق در مشاغل حساس به کمک باتری UPS

در زندگی امروزی نمی‌توان نقش نیروی برق را انکار کرد. در واقع این روزها برای آسان‌تر شدن زندگی افراد عملیات‌هایی به وقوع می‌پیوندند بسیاری از این عملیات‌ها در گرو وجود برق است. با این اوصاف در جوامع امروزی نیروی برق نقش پررنگی را ایفا می‌کند. حال وضعیتی را تصور کنید که نیروی برق وجود نداشته باشد و به دلایلی برای مدتی قطع شود. در این شرایط باید به وسیله تجهیزاتی نیروی برق مورد نیاز محیا گردد.

استفاده از باتری یو پی اس در مشاغل حساس

دستگاه ups همان دستگاهی است که در زمان نبود جریان برق، نیروی برق مورد نیاز را فراهم می‌کند. باتری‌های ups برای تجهیزات گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه خودپرداز اشاره کرد.

بهترین باتری ups برای دستگاه خودپرداز و UTM

در دنیای مدرن امروزی از دستگاه‌های خودپرداز استفاده زیادی می‌شود و می‌توان گفت خدماتی که دستگاه‌های خودپرداز ارائه می‌دهد در طول شبانه روز در دسترس می‌باشد. از طرفی دستگاه‌های خودپرداز نیز با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند. از این رو چنین دستگاهی نباید برای چند دقیقه نیز قطع شود، چرا که خدمات این دستگاه‌ها در هر زمان مورد نیاز است.

همچنین شرایطی را در نظر بگیرید که یک شخص در حال استفاده از دستگاه خودپرداز می‌باشد. در این حالت ممکن است فرد در خصوص انتقال پول مشغول باشد که ناگهان دستگاه خودپرداز قطع می‌شود که قطعا عملیات مربوط به انتقال پول شخص با مشکلاتی روبرو خواهد شد. پس حتما این دستگاه باید به دستگاه ups مجهز شود تا اگر نیروی برق این دستگاه قطع شد همچنان دستگاه جریان برق را دریافت نماید. باتری ups می‌تواند چنین جریانی را برای این دستگاه‌ها فراهم کند.

از آنجایی که upsها در سه نوع آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو موجود می‌باشند. می‌توان از بین آن‌ها یکی را برای دستگاه خودپرداز انتخاب کرد. با این حال بهتر است از upsهای آنلاین و لاین اینتر اکتیو برای دستگاه‌های خودپرداز استفاده نمود. دلیل استفاده از upsهای آنلاین و لاین اینتر اکتیو این است که زمان سوئیچ شدن آن‌ها به هنگام قطعی برق در صدم ثانیه اتفاق می‌افتد. به عبارت ساده‌تر در لحظه‌ای که برق قطع می‌شود مدتی طول می‌کشد که جریان برق ups به دستگاه مربوطه وصل گردد. این مدت زمان در upsهای آنلاین و لاین اینتر اکتیو بسیار کوتاه تر از upsهای آفلاین می‌باشد. زمان سوئیچ شدن آن‌ها به قدری سریع است که به احتمال زیاد شخص استفاده کننده از دستگاه شاید متوجه قطعی برق نشود.

بهترین باتری ups برای دستگاه خودپرداز چند آمپر می‌باشد؟

باتری‌ ups‌‌هایی که دارای توان KVA2 و KVA1 می‌باشند، برای دستگاه‌های خودپرداز کاربردی‌تر هستند. یکی از دلایل مناسب بودن چنین توانی برای دستگاه‌های ATM این است که آن‌ها برای مدت زمان زیادی نیروی برق را ذخیره می‌کنند. در کل طبق گفته‌های پیشین توان مصرفی ups باید از توان مصرفی دستگاه ATM بیشتر باشد تا دستگاه خودپرداز با مشکل جدی روبرو نشود.

میزان مصرف آمپر دستگاه خودپرداز چقدر است؟

در خصوص میزان مصرف آمپر دستگاه خودپرداز باید گفت که آن‌ها در حدود 500 الی 800 وات برق مصرف می‌کنند. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که این دستگاه‌ها به صورت شبانه روزی به برق شهری متصل هستند. اتصال آن‌ها بدین صورت باعث می‌شود که برد آن‌ها به مرور زمان مستهلک شود.

دستگاه خودپرداز (atm) چیست و چه کاربردی دارد؟

در گذشته‌های نه چندان دور برای انجام عملیات بانکی باید حتما به بانک مربوطه مراجعه می‌کردیم، اما با ظهور دستگاه‌های خودپرداز بسیاری از امور بانکی بدون مراجعه به بانک نیز انجام می‌شوند. از جمله این امور بانکی‌ها می‌توان به پرداخت تسهیلات، برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض و… اشاره کرد. دستگاه خودپرداز در انگلیسی Automated Teller Machine نامیده می‌شود که به اختصار به آن ATM نیز می‌گویند. این دستگاه را می‌توان یک ماشین بانکداری اتوماتیک دانست که بستری را برای مشتریان فراهم می‌کند که آن‌ها بتوانند امور بانکی روزمره خود را بدون مراجعه حضوری به بانک انجام دهند.

چگونه یک باتری UPS امنیت ATM را بهبود می بخشد؟

باتری های یو پی اس که به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه نیز شناخته می شوند، نوعی سیستم برق پشتیبان هستند که در صورت قطع یا قطع شدن برق، برق را برای تجهیزات حیاتی تامین می کنند. این دستگاه با ذخیره انرژی در باتری های قابل شارژ کار می کند که در صورت عدم دسترسی به برق می توان از آن برای تغذیه دستگاه های متصل استفاده کرد. این سیستم‌ها معمولاً برای محافظت از تجهیزات الکترونیکی حساس مانند رایانه‌ها، سرورها و سیستم‌های مخابراتی در برابر قطع‌های پیش‌بینی نشده برق، نوسانات ولتاژ و سایر مسائل مربوط به برق استفاده می‌شوند.

برای اطمینان از اینکه باتری یو پی اس شما به طور موثر کار می کند، مهم است که نوع باتری مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید و در طول زمان به درستی از آن نگهداری کنید. باتری یو پی اس با توانایی خود در افزایش قابلیت اطمینان و جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، جزء ضروری هر کسب و کار مدرن یا راه اندازی دفتر خانگی است. با گنجاندن باتری های UPS در اقدامات امنیتی خود، دستگاه های خودپرداز می توانند حتی در زمان قطع برق به کار خود ادامه دهند و اطمینان حاصل شود که کاربران می توانند در هر زمان و هر مکان به وجوه خود دسترسی داشته باشند.

ضرورت استفاده از یو پی اس برای دستگاه ATM

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که به دلیل انجام امورات بانکی توسط دستگاه خودپرداز و یا همان ATM این دستگاه از حساسیت زیادی برخوردار است، چرا که قطع شدن ناگهانی برق در حین انجام عملیات ممکن است انجام امورات بانکی شخص مربوطه را به کلی مختل نماید. با این حساب باتری یو پی اس از چنین رخدادی جلوگیری می‌کند. از طرفی یو پی اس‌ها نوسانات موجود در جریان برق را نیز از بین می‌برند و ولتاژ آن‌ را تنظیم می‌کنند. طبق این گفته دستگاه ATM جریان برق سالمی را دریافت خواهد کرد که چنین جریان برقی باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

ضرورت استفاده از یو پی اس برای دستگاه ATM

راهنمای خرید باتری UPS مناسب خودپرداز بانک

دستگاه‌های خودپرداز از حساسیت زیادی برخوردارند از این رو باید باتری ups مورد استفاده برای آن‌ها نیز بتواند جوابگوی این حساسیت باشد. توصیه می‌شود از upsهای آنلاین و لاین اینتر اکتیو استفاده شود، چرا که زمان سوئیچ شدن در این upsها بسیار کوتاه‌تر از سایر upsها می‌باشد.

در خصوص خرید باتری یو پی اس باید به توان مصرفی آن نیز توجه کنید. به عبارت دقیق‌تر توان مصرفی upsها باید از توان مصرفی خودپرداز بالاتر باشد. بهتر است توان مصرفی ups در حدود 20 درصد از توان مصرفی دستگاه خودپرداز بیشتر باشد‌. با این اوصاف نباید هیچوقت از ups با توان مصرفی کمتری استفاده نمائید، چرا که در این صورت ممکن است به قطعات دستگاه ATM آسیبی وارد شود.

هر کدام از باتری‌های ups به مدت معینی در خود برق را ذخیره می‌کنند و این مدت زمان در هر نوعی متغیر می‌باشد. برای اطمینان کار بهتر است upsهایی را خریداری نمائید که مدت زمان ذخیره نیروی برق در آن‌ها بیشتر است. در خصوص زمان ذخیره نیروی برق باید گفت که آن‌ها باید 8 ساعت باشند.

salb-techna