آگهی

نکات تدوین ویدئو برای یوتیوبرها

ایجاد ویدیوهایی با کیفیت خوب به طور معمول می‌تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که مبتدی هستید. مهمترین بخش ساخت یک ویدیو، ویرایش یا تدوین آن است. این قسمتی است که باید به تمامی جزییات توجه کنید. این قسمتی است که در آن قسمت‌های ناخواسته را حذف می‌کنید و عکس های مفید را در موقعیت […]

ایجاد ویدیوهایی با کیفیت خوب به طور معمول می‌تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که مبتدی هستید. مهمترین بخش ساخت یک ویدیو، ویرایش یا تدوین آن است. این قسمتی است که باید به تمامی جزییات توجه کنید. این قسمتی است که در آن قسمت‌های ناخواسته را حذف می‌کنید و عکس های مفید را در موقعیت خود قرار می دهید. هر سازنده ای سبک ویرایش خود را دارد که با آن علامتش را بر روی ویدیوهایش می‌گذارد.
ویرایش می‌تواند یک فرآیند طولانی و خسته کننده باشد. برای ایجاد یک ویدیو به اندازه کافی خوب که بتواند بینندگان را تحت تاثیر قرار دهد، صبر و خلاقیت بسیار زیادی لازم است. در اینجا می‌خواهیم چند نکته ذکر کنیم که فرآیند ویرایش‌تان را آسان‌تر می‌کند و زمان آن را به نصف کاهش می‌دهد.

10 نکته طلایی ویرایش ویدیو یوتیوب برای مبتدیان

موارد زیر به شما نمی‌گویند که چگونه ویدیوهای YouTube خود را ویرایش کنید یا آموزش 0 تا 100 نیست، بلکه روش‌هایی است که مطمئناً ویرایش‌تان را کمی راحت‌تر می‌کند.

1. یک ویرایشگر ویدیوی خوب انتخاب کنید

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید ویرایشگر ویدیویی که انتخاب کردید برای شما بهترین است.
استفاده از یک ویرایشگر ویدیوی خیلی پیچیده یا خیلی ساده فقط می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. یک ویرایشگر ویدیوی پیشرفته ممکن است ویدیوهای بسیار پیشرفته و حرفه‌ای ایجاد کند، اما ماه‌ها طول می‌کشد تا به نرم‌افزار تسلط پیدا کنید. در حالی که یک ویرایشگر ویدیوی مبتدی که احتمالا رایگان هم هست، ممکن است گزینه‌های زیادی را که برای ویرایش صحیح ویدیوهای خود نیاز دارید را بهتان ارائه ندهد.

2. از سیستم‌های سریع استفاده کنید

به عنوان یک تدوین‌گر ویدیو، باید فایل‌های بزرگ زیادی را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. برای بهبود سیستم فعلی خود، می‌توانید روی یک هارد SSD سرمایه گذاری کنید، که بسیار سریعتر از هارد دیسک سنتی است.
SSD نه تنها زمان بارگذاری و رندر شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما امکان می‌دهد به فایل‌ها و نرم افزارهای ویرایش بسیار سریعتر دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که می‌توانید برای سریع‌تر کردن فرآیند ویرایش خود انجام دهید، افزایش رم سیستم شما است (حداقل باید 8 گیگابایت باشد). همچنین، مطمئن شوید که کارت گرافیک و پردازنده توصیه شده برای ویرایشگر ویدیوی خود را دریافت کنید.

3. وقت خود را در آموزش‌های اِدیت ویدیو سرمایه‌گذاری کنید

برای یادگیری و تکمیل هنر ویرایش یا تدوین ویدیو می‌توانید آموزش‌های اِدیت ویدیو را تماشا کنید. می‌توانید به راحتی آموزش‌های رایگان را به صورت آنلاین پیدا کنید. آموزش‌هایی را جستجو کنید که مخصوص نرم افزار ویرایشی است که استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید آموزش هایی را جستجو کنید که به بهبود محتوای شما کمک می کند.

4. از میانبرهای صفحه کلید استفاده کنید

میانبرهای صفحه کلید را برای عملکردهای مختلف در نرم افزار یاد بگیرید، به خصوص آنهایی که معمولاً در طول فرآیند تکرار می‌شوند مانند لغو، انجام مجدد، حذف و غیره.
همچنین می‌توانید روی صفحه‌کلید ویرایش سرمایه‌گذاری کنید، این صفحه‌کلید مخصوص نرم‌افزار است و از قبل آیکون‌های میانبر صفحه‌کلید در آن‌ها وجود دارد.

5. به فکر اضافه کردن یک موسیقی خوب باشید.

یکی دیگر از نکات مهم برای حفظ و جلب توجه مخاطبان این است که یک موسیقی خوب را به ویدیوهایتان اضافه کنید. چه موسیقی پس‌زمینه باشد یا یک موسیقی متن در بین عکس‌ها. البته توجه داشته باشید که موزیک باید به خوبی با ویدیوی شما جفت شود.
به خاطر داشته باشید که حتما حق انتشار موسیقی را چک کنید تا در انتشار ویدیو به مشکل نخورید. اگر بودجه تهیه موسیقی را ندارید، بهتر است که از موسیقی‌های رایگان استفاده کنید.

6. متن، عنوان و گرافیک اضافه کنید

می‌توانید از میان متون و عنوان‌های بسیار متنوعی انتخاب کنید. همچنین ابزارهایی برای بهبود گرافیک ویدیوی خود خواهید داشت. وقتی گزینه های زیادی دارید، انتخاب گزینه مناسب می تواند دشوار باشد. بنابراین بهتر است فونت متن را ساده نگه دارید.
همچنین می‌توانید از ویرایشگرهای ویدئویی برای اضافه کردن موشن گرافیک‌های درخشان به فیلم‌های خود استفاده کنید. شما هم می‌توانید گرافیک خود را به صورت دستی ایجاد کنید و هم می‌توانید از بین انواع قالب های گرافیکی آماده انتخاب کنید.

7. تصحیح رنگ را فراموش نکنید

عدم تصحیح رنگ ویدیوهای شما ممکن است ویدیو‌هایتان را کسل کننده و بی روح کند. رنگ یکی از عناصر اصلی‌ای است که نقش مهمی در تنظیم حال و هوای ویدیوی شما دارد. بسته به نوع محتوایی که در ویدیو به تصویر می‌کشید، می‌توانید از یک طرح رنگی برای برجسته کردن جنبه‌های خاص یا برانگیختن احساسات خاص در مخاطب استفاده کنید.
تصحیح رنگ برای ثابت نشان دادن ویدیوی شما در تمام صحنه ها استفاده می‌شود. در حالی که از درجه بندی رنگ برای برجسته کردن ویدیوها استفاده می شود. هر دو برای متمایز ساختن صحنه های خاص از باقی صحنه‌ها ضروری هستند.

8. اصطلاحات مهم را یاد بگیرید

اصطلاحات رایج در ویرایش ویدیو را بیاموزید. این به شما کمک می کند تا در نرم افزار و فرآیند ویرایش با باقی افراد هم زبان بشوید. برخی از اصطلاحات رایج مورد استفاده در حوزه ویرایش عبارتند از:
• کات ویز(Cutaways)
• جامپ کات
• برش های مچ/ مونتاژ مَچ-اکشن(Match Cuts/Match-Action Montage)
• برش های J و L
• برش بر روی حرکت (Cutting on Action)

9. فایل‌های ویدیویی خود را در یک درایو خارجی ذخیره کنید

ذخیره فایل‌های ویدئویی عظیم خود در یک درایو خارجی فضای زیادی را در کامپیوتر شما آزاد میکند. وجود فضای آزاد کافی، دستگاه‌تان را سریع‌تر می‌کند و از طرفی به شما کمک می‌کند که نگران رندر آهسته نباشید.

10. از فایل‌های خود کپی تهیه کنید

همیشه بیش از دو کپی از فایل‌های خود تهیه کنید. می‌توانید از قانون 321 استفاده کنید. این قانون به این معنی است که 3 کپی از فایل‌های خود تهیه کنید، آنها را در دو مکان مختلف ذخیره کنید، که یکی از این مکان‌ها باید به صورت فیزیکی، مجزا از مکان دیگر باشد.

جمع‌بندی

به عنوان یک مبتدی، با پیروی از چند ترفند ساده که حرفه‌ای‌ها روزانه از آنها استفاده می‌کنند، می‌توانید زمان و تلاشی که صرف تدوین ویدیو می‌کنید را بسیار کاهش دهید. این موضوع همان مفهوم هوشمندانه کار کردن است نه سخت‌تر. با یادگیری عبارت ویرایش و میانبرهای صفحه کلید می‌توانید در زمان‌تان صرفه جویی کنید. می‌توانید فایل‌های خود را در یک درایو خارجی ذخیره کنید تا در فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل، نسخه پشتیبانی که تهیه کردید استفاده کنید. درجه رنگ را به یاد داشته باشید، متن‌های جالب و موسیقی‌های جذاب به ویدیو‌یتان اضافه کنید تا آن‌ها را از سایر ویدیو‌های موجود متمایز کنید.

salb-techna