آگهی کسب و کارها

تشخیص اصل بودن ایفون | چگونه آیفون اصل و تقلبی را تشخیص دهیم

خرید آیفون جدید به همان اندازه که خوشایند است به همان اندازه نیز دلهره آور است. گوشی آیفون یک کالای لوکس به شمار می آید و یک کالای گران قیمت است به همین دلیل برخی افراد سودجو برای سود بیشتر، به فروش آیفون های تقلبی روی می آورند. از این جهت لازم است قبل از […]

خرید آیفون جدید به همان اندازه که خوشایند است به همان اندازه نیز دلهره آور است. گوشی آیفون یک کالای لوکس به شمار می آید و یک کالای گران قیمت است به همین دلیل برخی افراد سودجو برای سود بیشتر، به فروش آیفون های تقلبی روی می آورند. از این جهت لازم است قبل از خرید آیفون، راه هایی برای تشخیص اصل بودن ایفون را بدانید تا دچار ضرر نشوید. اما آیا راهی برای تشخیص ایفون فیک و اصل وجود دارد؟ بله، در ادامه چند روش برای تشخیص آیفون اصل را به شما خواهیم گفت که می تواند به شما کمک کند یک خرید مطمئن و بدون دردسر داشته باشید.

تشخیص آیفون اصل با بررسی شماره سریال

بهترین روش تشخیص اصل بودن ایفون از روی شماره سریال است. اگر به تازگی پول زیادی بابت خرید ایفون ۱۴ و یا هر مدل دیگری پرداخت کرده اید و می خواهید بفهمید که آیا گوشی خریداری شده اصل است می توانید با چک کردن سریال نامبر آن از فیک و یا اصل بودن گوشی مطمئن شوید. کافی است سریال نامبر گوشی آیفون خود که در قسمت Settings > General > About درج شده را در سایت اصل بودن ایفون به آدرس checkcoverage.apple.com وارد کنید.

البته این روش برای زمانی است که گوشی شما روشن باشد اما اگر گوشی شما خاموش است باید از طریق شیار سیم کارت اقدام کنید. اپل شماره سریال گوشی را بر روی شیار سیم کارت نیز درج می کند که شما می توانید با خارج کردن شیار سیم کارت آن را مشاهده کنید. قابل ذکر است که نباید به سریال روی کارتن گوشی اعتماد کرد چون ممکن است فروشنده باکس را عوض کرده باشد و سریال روی باکس با سریال گوشی یکی نباشد.

تشخیص ایفون فیک و اصل با بررسی ظاهری

بررسی ظاهری گوشی نیز یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن ایفون است. اپل به کیفیت محصولات خود اهمیت زیادی می دهد و از این جهت نیز آیفون های اصل از موارد با کیفیت بسیار بالایی ساخته می شوند. مخصوصا در سری 15 که در طراحی بدنه از تیتانیوم استفاده کرده و از این جهت نیز قیمت ایفون ۱۵ در مقایسه با سری های قبلی گرانتر عرضه می شود. اما تولید کنندگان آیفون های فیک برای صرفه جویی در هزینه از مواد بی کیفیت در ساخت گوشی استفاده می کنند و به طراحی ظاهری نیز اهمیت زیادی نمی دهند.

در هنگام خرید آیفون به خوبی ظاهر گوشی را بررسی کنید و به دنبال نقص هایی همچون خطوط ناهموار، پیچ هایی با ظاهر نامناسب، لبه هایی با طراحی نامنظم و طراحی متفاوت لوگوی اپل در پشت گوشی باشید. برخی تولید کنندگان گوشی هایی با ظاهر بسیار شبیه به مدل های اصلی را تولید می کنند که در نگاه اول شاید تفاوتی احساس نشود اما اگر با دقت بررسی شود قطعا تفاوت ها را خواهید دید.

با بررسی عملکرد آیفون از اصل بودن آن مطمئن شوید

روش های مذکور برای تشخیص اصل بودن ایفون ۱۳ و یا هر مدل دیگری کافی است اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. از آنجا که آیفون های اصل عملکرد روان و بدون لگی دارند شما می توانید با بررسی عملکرد آیفون، از اصل و یا فیک بودن آن مطمئن شوید. اگر در هنگام کار کردن با گوشی آیفون متوجه مشکلاتی همچون کندی در اجرا و یا باز کردن برنامه و یا خاموش شدن تصادفی شدید باید در اصل بودن آن شک داشته باشید.

بررسی نرم افزار برای تشخیص آیفون اصل

برای چک کردن اصل بودن گوشی اپل می توانید نرم افزار آن را بررسی کنید. آیفون با سیستم عامل IOS که مختص شرکت اپل است، اجرا می شود اما گوشی آیفون فیک از سیستم عامل دیگری استفاده می کند، معمولا اندروید. این یعنی اگر سیستم عامل گوشی آیفون شما چیزی غیر از IOS بود، متاسفانه شما یک آیفون تقلبی تهیه کرده اید.

تست نرم افزاری در گوشی های آیفون مخصوصا مدل های استوک و کارکرده لازم است و باید انجام داده شود. علاوه بر گوشی آیفون، برای سایر دیوایس های دیگر همچون لپ تاپ مخصوصا لپ تاپ استوک گیمینگ که قیمت بالایی دارد و کیفیت سخت افزار نیز مهم است، می توانید با تست نرم افزار از اصالت و سلامت محصول خود اطمینان حاصل کنید.

با کمک iTunes آیفون اصلی را تشخیص دهید

یکی دیگر از روش های پیشنهادی برای تشخیص ایفون فیک و اصل، استفاده از برنامه iTunes است. از آنجا که برنامه هایی همچون iTunes و App Store تنها در سیستم عامل IOS قابل اجرا هستند بنابراین به آسانی می توانید از طریق آنها گوشی اصلی را تشخیص دهید. به این منظور اگر آیفون شما این برنامه ها را به آسانی باز کرد، تبریک می گم گوشی شما اصل است اما اگر قادر به اجرای آنها نبود متاسفانه باید گفت یک آیفون تقلبی به شما فروخته اند.

نکاتی برای خرید آیفون اصل

شما می توانید با استفاده از روش های مذکور در این مقاله به آسانی آیفون اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای تشخیص ایفون ۱۳ فیک و اصل و یا هر مدل دیگری هستید می توانید از روش های مذکور در هنگام خرید استفاده کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. اما در اینجا لازم است چند نکته مهم را نیز ذکر کنیم که شاید به شما در تشخیص آیفون اصل کمک کند.

  • از خرید آیفون از فروشگاه های غیر معتبر خودداری کنید.
  • قبل از خرید، آیفون را به طور کامل بررسی کنید.
  • اگر در مورد اصالت آیفون شک دارید، از خرید آن خودداری کنید.
  • در هنگام خرید سریال نامبر آن را در سایت اپل وارد کنید و از مدل و اصل بودن آن مطمئن شوید.

salb-techna