آشنایی با شغل تعمیر موبایل و بررسی درآمد ماهیانه و بازار کار

برای آشنایی با شغل تعمیر موبایل در ابتدا باید خاطر نشان کرد که در این زمینه نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید و با هر تحصیلاتی اگر علاقمندی داشته باشید میتوانید بسیار موفق عمل کنید، فقط نیاز است که دوره های تخصصی را به خوبی بگذرانید و این تخصص را بصورت حرفه ای فرا بگیرید؛ […]

برای آشنایی با شغل تعمیر موبایل در ابتدا باید خاطر نشان کرد که در این زمینه نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید و با هر تحصیلاتی اگر علاقمندی داشته باشید میتوانید بسیار موفق عمل کنید، فقط نیاز است که دوره های تخصصی را به خوبی بگذرانید و این تخصص را بصورت حرفه ای فرا بگیرید؛ شاید قبل از وارد شدن به بازار کار مورد علاقیتان سوالات و ابهاماتی برایتان به وجود بی آید از جمله آینده ی شغلی آن چطور است؟ درآمد ماهیانه ی این کار در چه رنج و حدودی است؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد در ادامه باما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیرات موبایل

در هنگام معرفی شغل تعمیرات موبایل باید به تمامی جوانب ممکن بپردازیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم، همانطور که میدانید با فراگیری گوشی و موبایل در همه ی سنین و همچنین اینترنتی شدن اکثر امور مانند:

  • ثبت نام در سایت های ارائه خدمات اداری و غیر اداری
  • پرداخت انلاین با گوشی
  • تدریس و تحصیل انلاین

باعث شده است که مراجعه کنندگان بالایی از تمامی سنین به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل و گوشی داشته باشند چه برای مشکلات سخت افزاری، چه نرم افزاری پس میتوان گفت بازار شغلی مطلوبی دارد و بسیاری مشغول به انجام این امور هستند؛ از جمله نقاط مثبت یادگیری این تخصص این است که نیاز نیست وقت خیلی زیادی برای این کار مصرف کنید تا متخصص شوید طبق معمول می توانید طی 3 ماه تعمیرات بخش های مختلف گوشی موبایل را فرا بگیرید و سایر زمانتان را صرف کسب تجربه ی بیشتر و چالش های روبرو کنید.

اما این یادگیری میتواند به مواردی بستگی داشته باشد از جمله:

  • سطح مهارت و دانش فعلی کارآموز
  • نوع روزهای برگزاری دوره
  • مباحث آموزش
  • روش یادگیری
  • سطح دوره

همچنین بسیار مهم است که بصورت فشرده به یادگیری بپردازید یا با زمان بندی خاص کلاس های دیگری پیش بروید همه ی این موارد بسته به انتخاب و هدف شما دارد. در نتیجه بعد سه ماه یادگیری و در طی یک الی دو سال تجربه تخصصی شما یک تعمیر کار حرفه ای به همراه کلی مشتری ثابت هستید که حتی می توانید به آموزش این تخصص نیز بپردازید.

تعمیرات سخت افزار موبایل و گوشی

برخی تعمیرات سخت افزار موبایل و گوشی را می پسندند و علاقه ای به کار با ابزار های تخصصی همانند مولتی متر، هیتر و هویه و از این دست ابزار آلات و همچنین به مباحث برق و الکترونیک دارند بدین سبب می توانند در زمینه ی سخت افزار فعالیت مطلوبی داشته باشند حوضه ی سخت افزار منتهی به چه مواردی می شود؟ در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

تعمیر سخت افزار موبایل شامل مواردی است همچون:

  • میکروفون و اسپیکر گوشی
  • مشکلات مربوط به دوربین
  • صفحه نمایش و تاچ
  • مشکلات مربوط به برد

که همانطور که گفتیم برای تعمیر نیازمند ابزار الاتی همچون مولتی متر، پیچ گوشتی، لوپ، هیتر، هویه، پنس می باشد

تعمیرات نرم افزار موبایل و گوشی

تعمیرات نرم افزار موبایل و گوشی از جمله حوضه هایی است که از گستردگی بالایی برخوردار است از جمله نصب ساده ی برنامه ها مثل انتی ویروس و برنامه های کاربردی تا فلش کردن و موارد متعدد دیگر؛ این تخصص درخواست و محبوبیت بالایی دارد که اگر بخواهیم برخی از موارد منتهی به نرم افزار را ذکر کنیم میتوان به مواردی اشاره کرد همچون:

  • فلش کردن گوشی
  • روت کردن آیفون
  • آنلاک کردن گوشی
  • روت کردن گوشی
  • برداشتن اف آر پی

تعمیرات نرم افزار موبایل بهتر است یا تعمیرات سخت افزار؟

تعمیرات نرم افزار موبایل بهتر است یا تعمیرات سخت افزار؟ اینکه کدام یک از دیگری در شغل تعمیرات موبایل بهتر است بستگی به علاقه و روحیات اصلی شما دارد و بدون علاقه سخت می توان در کاری پیشرفت کرد به فرض مثال شخصی تبهر خاصی در استفاده از ابزار آلات تعمیراتی دارد و مباحث برق و الکترونیک و از این دست موارد را بهتر انجام می دهد و شخص دیگر در مسائل نرم افزاری عملکرد بهتری دارد.

بدین سبب بر اساس علایق و روحیاتتان می توانید تصمیم مناسب تری بگیرید اما همواره به یاد داشته باشید که در هنگام یادگیری ممکن است که عملکرد ضعیف تری داشته باشید این مورد نباید باعث شود که شما صرف نظر کنید و در نتیجه با انجام فعالیت هایی و آزمون خطا میتوانید متوجه ی علاقه و حوضه ی مناسبتان را پیدا کنید.

آیا تعمیرات موبایل درآمد دارد؟

در ایران با وجود تحریمات فعلی، صنعت موبایل همچنان از بازارکار مطلوبی برخوردار است برای کسب درآمد خوب میبایست در کار خود بهترین باشید و آموزش تخصصی دیده باشید؛ همچنین با بکار بردن اندکی خلاقیت میتوانید به روش های مختلفی در این زمینه فعالیت داشته باشید، همانند خرید گوشی های خراب و تعمیر آن و در نهایت فروش آن.

ارائه هرگونه خدمات تعمیرات تبلت تخصصی اضافی مرتبط با لوازم هوشمند و فناوری می تواند هم از طرفی به کسب درآمد شما بی افزاید و هم شعاع بالاتری از مشتری را خواهید داشت و صرفا جهت تعمیرات موبایل نخواهند بود؛ همچنین جلب اعتماد مشتری و ارائه خدمات اضافی همچون ضمانت محصولات، ضمانت تعمیرات خاص، در ادامه به موارد متعدد دیگری در باب اشنایی با شغل تعمیر موبایل پرداخته ایم.

درآمد ماهیانه شغل تعمیرات گوشی موبایل

درآمد ماهیانه تعمیرات موبایل را به راحتی نمیتوان تخمین زد اما طی گزارشات ارائه شده تعمیر کاران حال حاضر چیزی حدود 20 میلیون تومان در ماه درآمد دارند و این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله مهارت شخص تا تجربه و سابقه ی آن، همچنین موارد هائز اهمیت دیگری در این شغل وجود دارد از جمله مشتری مداری، تعهد به کار که در نهایت فرد تبدیل به مشتری ثابت شما می شود که تاثیر بسزایی در درآمد در این شغل دارد.

از عواملی که موجب این امر میشوند میتوان اشاره کرد به:

  • ساعت کاری منعطف:
    اگر از اول روز تا اخر وقت امکان ارائه خدمات داشته باشید هیچ مشتری و مراجعی به در بسته نمیخورد و شما حتی میتوانید این مورد را بصورت شیفتی امکان پذیر نمایید که بدین سبب موجب افزایش درآمد ماهیانه از تعمیرات موبایل شود
  • تبلیغات و منصحر بفردی:
    زمانی که برای وجه ی کاریتان ارزش قائل باشید و از تبلیغات استفاده کنید و در مواردی برای منحصر بفرد بودن خلاقیت بخرج دهید از بسیاری از تعمیر کاران راکت پیشی میگیرید.
  • سرعت روند تعمیر و تحویل
    تحویل بدون تاخیر و در اولین فرصت از جمله اقدامات دیگریست که میتواند تاثیر بسیار مثبتی در افزایش درآمدتان خواهد داشت و درصد رضایت بالایی از مشتری های جدید کسب می کنید.

درآمد روزانه تعمیرات موبایل

درآمد روزانه تعمیرات موبایل هر فرد نیزمتغییر است معقولا بستگی دارد که شما یک کارآموز تعمیرات موبایل باشید یا یک فرد متخصص، جدا از این موارد بستگی به عواملی همچون :

  • محل کار شما
  • شعای ارائه انواع خدمات
  • ساعت فعالیت روزانه

در مثالی دیگر فرض کنید شما تعمیر کار استخدامی یک مجموعه باشید نیاز به تهیه لوازم اولیه و یا ابزار و مکان کار ندارید و با در اختیار داشتن این موارد صرفا به انجام تعمیرات میپردازید که این درآمد روزانه ی شما در مجموعه های مختلف با توجه به یک سری موارد درآمدتان متغییر است و یا حتی ممکن است شما با آن مجموعه بصورت درصدی کار کنید که این مدل نیز درآمد روزانه ی خوبی دارد که خیلی از تعمیر کاران به همین شکل درحال همکاری هستند.

در نهایت شما با اجاره مغازه و خرید ابزار آلات مخصوص کار خود میتوانید بصورت مستقل به کسب درآمد تعمیرات موبایل بپردازید.

بازار کار شغل تعمیرات موبایل

بازار کار شغل تعمیرات موبایل بصورت کلی چطور است؟ ایا با پیشرفت تکنولوژی، گوشی و موبایل های مدل جدید بازار به سمت روند سعودی است یا رو به افول است؟ بطور کلی شغل تعمیرات از جمله تعمیرات کامپیوتر تا گوشی پیوسته بازار پر تقاضایی دارد اما موردی که قابل توجه است این است که هر بازار کاری رقابت خاص خود را دارد.

  • اگر شما فردی حرفه ای هستید و یا دانش قبلی دارید برای جا نماندن از رقبا نیاز دارید که همواره با متود های جدید مهارات خود را بروز کنید.
  • و اگر فرد تازه واردی هستید که قصد وارد شدن به این بازار کار دارید بهتر است در مکانی آموزش ببینید که متود های جدید و بروز را به شما بی آموزند.

برخلاف باور عموم بازار تعمیرات موبایل اشباع نشده است و به دلیل افزایش روند خرید و فروش بازار و همچنین کاهش نرخ تعمیرات از سوی شرکت های تولید کننده نیاز به نیروی متخصص تعمیر کار در این بازار احساس میشود که در نتیجه میتوان گفت که هنوز فرصت های شغلی مناسب و مشتریان متعددی در بازار وجود دارد که شما با داشتن مزیت های رقابتی و تخصص بروز میتوانید سهم زیادی از بازار را بدست آورید.

آینده شغلی تعمیرات موبایل

آینده شغلی تعمیرات موبایل با انقلاب روزافزون تکنولوژی و نفوذ به نیاز های اصلی مردم از جمله موارد بسیار مهم حساب می آید و طبعا میتوان آینده شغلی چه تعمیرات تخصصی لپ تاپ باشد چه سایر لوازم هوشمند را بسیار مطلوب دانست؛ بنابرین برای سهولت زندگی و پیشرفت، آینده ی بشریت با تکنولوژی پیوند خورده است پس شما با متخصص بودن در هر قسمتی از دنیای فناوری و تکنولوژی چه درحال حاضر و چه در آینده از درآمد خوبی بهره مند خواهید بود.

شما با یادگیری و پیشروی همواره در این حرفه حتی می توانید متخصص بخش خاصی از تعمیرات شوید و یا خلاقیت هایی که باعث تحول بازار این تخصص شود بنابرین خلاقیت و پیشروی شما در تضمین آینده شغلیتان بسیار ملاک می باشد.

مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل

احتمالا برایتان جالب باشد بدانید مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل چیست؟ با چه چالش هایی روبر هستیم و چه نقاط مثبتی دارد؟ معقولا هرکاری مزایا و معایبی نیز دارد که باتوجه به شخصیت شما میتواند متغیر باشد بدین سبب در ادامه به موارد متداول خوبی و بدی های شغل تعمیرات موبایل میپردازیم:

مزایا کار تعمیرات موبایل و گوشی

  • برای شروع نیاز به سرمایه ی زیادی ندارید
  • متخصصین از محبوبیت خوبی در بازار برخوردارند
  • محدودیتی برای کسب درآمد روزانه ندارید و با توجه به زمان، دانش که می گذارید
  • متخصص بودن در هر زمینه ای از جمله تعمیرات اپل تا اندروید موجب کسب اعتبار شما میشود
  • تعمیرات موبایل باعث ایجاد سابقه در زمینه ی تعمیرات لوازم هوشمند میشود و تجربیات خوبی کسب میکنید

معایب شغل تعمیرات گوشی و موبایل

  • نیازمند پذیرش چالش و مسئولیت های احتمالی
  • جذب آهسته تر مشتریان و درآمد کتر روز های اول
  • ریسک پذیر بودن تعمیرات گوشی های مدل جدید
  • پاسخگویی همواره به تماس مشتریان( در صورت در دسترس نبودن امکان از دست دادن مشتریتان بالا می رود)

مورد دیگری که شایان به ذکر است اینکه اکثر مشتری ها در روز های تعطیل جهت امر تعمیرات مراجعه می کنند و گاها باید در روز های تعطیل نیز کار کنید و تعهد بالایی رو نیاز مند است.

مهاجرت از طریق شغل تعمیرات موبایل

برای مهاجرت از طریق شغل تعمیرات موبایل در ابتدا نیاز به یک مدرک تخصصی دارید ، با اینکه ذکر کردیم نیاز به مدرک خاصی ندارد اما امر مهاجرت قوانین خاص خود را دارد و شما بدون مدرک تخصصی شانس کمتری نسبت به سایر درخواست کنندگان دارید؛ به هرحال برای بالا بردن شانس مهاجرتتان باید از امتیاز های خاصی مثل مدرک زبان، مدرک تخصصی، و سایر موارد مورد نیاز برخوردار باشید.

بطور کلی امکان مهاجرت از طریق این مهارت و تخصص تعمیرات و ارتقا سیستم کامپیوتر امکان پذیر می باشد و افراد زیادی به کشور های مختلف سفر کرده اند؛ اما همانطور که متوجه شدید فارغ از پتانسیل مهاجرت توسط این شغل باید امکان پذیر بودن و شرایط مهاجرت را بررسی نمایید.

بهترین کشور استخدام تعمیر کار موبایل

استخدام تعمیر کار موبایل در آلمان

استخدام تعمیر کار موبایل در آلمان در شهر های هامبورگ، فرانکفورت که جزو شهر های کشور صنعتی آلمان می باشد که علاقمندان مهاجرت میتوانند برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنند اما قبل از هرگونه اقدامی حتما باید مدرک فنی حرفه ای معتبر داشته باشند و بلد بودن زبان آلمانی جزو امتیازات محسوب می شود.

مهاجرت تعمیر کار موبایل به کشور کانادا

مهاجرت تعمیر کار موبایل و گوشی به کشور کانادا از جمله بهترین کشور هایی است که بازار کار تعمیرات موبایل مطلوبی دارد که حدودا 25 دلار در ساعت درآمد دارند اما این مورد یک چیز ثابت نیست و ممکن است در مواقعی متغییر باشد.

مهاجرت با شغل تعمیرات موبایل به کشور سوئد

مهاجرت با شغل تعمیرات موبایل به کشور سوئد در ابتدا نیازمند سابقه کار معتبر در کار مرتبط است و بدین ترتیب شانس دریافت پیشنهاد شغلیتان بیشتر خواهد بود و در ادامه نیاز به یک مدرک زبان دارید و در نتیجه شانس زیادی در برابر جاب آفر کارفرمایان کشور سوئد دارید

این مورد را در نظر داشته باشید که برای مهاجرت هزینه های اولیه ای و یا حتی احتمالا هزینه های اقامت در روز های اول در کشور های خارجی را خواهید داشت پس به نتیجه رسیدن این فرایند نیازمند تخصیص بودجه ای مالی و زمانی می باشد.