آگهی کسب و کارها

معرفی 8 مورد از مکان های تفریحی شیراز برای جوانان

اگر فرد جوانی هستید، بدون‌شک دوست دارید ساعاتی را هم با دوستان و همسالان خود سپری کنید. در این راستا، شاید یکی از گزینه‌های تفریحی شما، سفر باشد. در این صورت، سفر به شیراز آن هم تفریح در مکان‌های مهیج و بانشاط، پیشنهاد ما به شماست. شهر شیراز، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی معروف، کلی مکان‌های […]

مکان های تفریحی شیراز برای جواناناگر فرد جوانی هستید، بدون‌شک دوست دارید ساعاتی را هم با دوستان و همسالان خود سپری کنید. در این راستا، شاید یکی از گزینه‌های تفریحی شما، سفر باشد. در این صورت، سفر به شیراز آن هم تفریح در مکان‌های مهیج و بانشاط، پیشنهاد ما به شماست. شهر شیراز، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی معروف، کلی مکان‌های تفریحی جذابی دارد که برای جوانانی که دوست دارند یک روز با آدرنالین بالا را تجربه کنند، بهترین انتخاب است. در ادامه با ما همراه باشید با معرفی بهترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان.

بهترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان کدام‌اند؟

شیراز فقط تخت جمشید، سعدیه یا حافظیه معروف نیست! این شهر، یکی از نمونه‌های جذاب برای تفریح و سرگرمی به خصوص برای جوانان به حساب می‌آید. انجام هر کدام از این تفریحات، حس هیجان، شور و نشاط را در شما به وجود می‌آورند. برای تجربه این همه تفریح با رزرو هتل در شیراز ایران هتل از مزایای رزرو آسان، قیمت مناسب و پشتیبانی ۲۴ ساعته هتل نیز بهره‌مند می‌شوید.

1. باشگاه پینت‌بال جنگلی شهید چمران؛ کانون هیجان و شادی

دلتان می‌خواهد در یک فضای جنگلی و هیجان‌انگیز، آدرنالین خونتان را بالا ببرید؟ باشگاه پینت‌بال چمران، یکی از بهترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان است که در دل جنگل اجرا می‌شود. بازی به این شکل است که ابتدا به دو گروه تقسیم می‌شوید. سپس تفنگ‌های مخصوصی به شما داده می‌شود. با این تفنگ‌ها که گلوله‌های رنگی شلیک می‌کنند، باید بتوانید حریف را از پا در بیاورید و از ورود او به زمین خود جلوگیری کنید. برای این بازی هیجان‌انگیز، دقت و سرعت عمل بالا، حرف اول را می‌زند.

برای سلامتی خودتان هم نگران نباشید! باشگاه تمام امکانات ایمنی لازم برای شما در نظر گرفته تا یک روز پر از هیجان بدون هیچ دغدغه‌ای تجربه کنید. استفاده از جلیقه ضد ضربه، دستکش، ماسک، لباس نظامی و کلاه برای شروع بازی پینت‌بال ضروری است تا شما را در برابر گلوله‌های رنگی محافظت کند. به یاد داشته باشید، برای بازی پینت‌بال کفش‌های راحتی و مناسب بپوشید. استفاده از لباس مناسب نیز ضروری است تا به راحتی در آن حرکت کنید. برای این‌که بازی پرهیجان پینت‌بال را تجربه کنید باید از قبل زمین و سانس دلخواه خود را رزرو کنید. خبر خوبی که برای شما داریم، امکان رزرو آنلاین و تلفنی بازی پینت‌بال در باشگاه چمران است.

آدرس پینت‌بال جنگلی شهید چمران: شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران، باشگاه پینت‌بال جنگلی چمران

باشگاه پینت‌بال جنگلی شهید چمران

2. فان دی‌لند؛ دنیایی پر از هیجان و سرگرمی

یکی دیگر از مکان های تفریحی شیراز برای جوانان، فان دی‌لند است. این مجموعه تفریحی، طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌ها را در خود جای داده که در آن خنده و هیجان حرف اول را می‌زند. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را به چالش بکشید، بیلیارد در فان دی‌لند، یک ورزش جذاب برای شماست تا با دوستانتان وارد رقابت شوید. فان دی‌لند، برای این بازی تعدادی توپ بزرگ را تدارک دیده است. مربیان مجربی نیز در این مجموعه حاضر هستند که به شما کمک می‌کنند مهارت‌هایتان را ارتقا دهید.

از دیگر امکانات تفریحی فان دی‌لند شیراز، فوتبال دارت، فوتبال دستی و فوتبال حبابی است. همه این بازی‌ها، بمب انرژی هستند که ساعت‌ها شما را سرگرم و پرنشاط نگه می‌دارند. در فوتبال دارت باید با شوت‌های پرقدرت، توپ را به سمت هدف پرتاب کنید و به این ترتیب امتیاز کسب کنید. فوتبال دستی همان بازی نوستالژیک و دوست‌داشتنی است که خاطرات کودکی شما را زنده می‌کند؛ اما جذاب‌تر از همه این‌ها، فوتبال حبابی در زمین چمن مصنوعی است که با خنده و شادی زیادی همراه است. یقیناً با این بازی، کلی از استرس‌‌های روزمره شما کم می‌شود و سبکی و انرژی بیش‌تری را درون خود احساس می‌کنید.

آدرس فان دی‌لند شیراز: قدوسی شرقی، جنب تعاونی (ارتش) ورودی تالار پذیرایی مهدا، فان دی‌لند شیراز

3. پیست اسکی پولادکف؛ بهشت اسکی‌بازان در شیراز

اگر از دسته جوانانی هستید که عاشق تفریحات زمستانی هستند، حتماً پیست اسکی پولادکف را امتحان کنید. این پیست در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح زمین و ۸۵ کیلومتری شیراز واقع شده است. پیست پولادکف با ارائه تفریحات برفی جذاب، به یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان تبدیل شده است. پیست اسکی پولادکف، پکیج کاملی از تله اسکی، تله کابین، موتور برفی، اسنومبیل‌سواری و سورتمه‌سواری است که شما را به یک سفر زمستانی رؤیایی در شیراز دعوت می‌کند. اوج لذت و هیجان را در این مکان می‌توانید تجربه کنید. بعد از کلی تفریح، استراحت در کافه و رستوران‌های پیست با صرف غذاهای خوشمزه، عجیب به دلتان می‌نشیند. جذابیت‌های پیست اسکی پولادکف فقط محدود به فصل زمستان نیست. در فصل تابستان نیز می‌توانید میهمان عشایری‌های مهربان و میهمان‌نواز باشید و از فرآورده‌های لبنی تازه و مقوی آن‌ها نوش جان کنید یا ساعت‌ها به تماشای مناظر کوهستانی بنشینید و لذت ببرید.

آدرس پیست اسکی پولادکف شیراز: استان فارس، ۱۰۰کیلومتری شیراز، سپیدان، مارگون، مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف

فان دی‌لند

4. مجتمع ورزشی کوثر؛ پاتوق ورزشکاران

در بلوار فرهنگ شهر شیراز، مجموعه‌ای عظیم از تفریحات مهیج و جذاب به نام مجتمع کوثر واقع شده است. اگر از شیرازی‌ها سراغ یکی از بهترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان بگیرید، بی‌شک مجتمع کوثر را به شما معرفی می‌کنند. مجتمع با دارابودن امکانات بی‌نظیری مثل سالن‌های ورزشی، پرورش اندام و آمادگی جسمانی بهترین مکان برای جوانانی است که دوستدار ورزش و تناسب اندام هستند.

اما از بی‌نظیرترین بخش مجتمع کوثر بگوییم که شامل سونا، جکوزی، استخر، سالن ماساژ و سرسره‌های آبی مهیج می‌شوند. همه این امکانات به آخرین تکنولوژ‌ی‌های روز دنیا مجهز شده‌اند. با رفتن به این قسمت از مجتمع، یک تفریح پر از آدرنالین بالا همراه با حسی از آرامش را تجربه خواهید کرد. اگر می‌خواهید بلیط پارک آبی کوثر را تهیه کنید باید به سایت مجموعه مراجعه کنید. ضمناً، امکان خرید بلیط به صورت حضوری نیز در محل مجموعه برای شما عزیزان وجود دارد. مد نظر داشته باشید که قیمت بلیط بر اساس نوع تفریح انتخابی شما متفاوت است. همچنین برای استفاده از برخی از امکانات این مجموعه پر از هیجان، باید لباس مخصوص همراه خود داشته باشید.

آدرس مجتمع ورزشی کوثر: شیراز، بلوار فرهنگ شیراز، ایستگاه ۱۱

5. مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس؛ تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید و تفریح

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس نیز دیگر مکان جذابی است که در لیست مکان های تفریحی شیراز برای جوانان جای می‌گیرد. همه جوان‌ها دوست دارند لباس شیک و به روزی بپوشند. در این مجتمع ۲۵۰۰ واحد تجاری وجود دارد که انواع اجناس را در معروف‌ترین برندهای ایرانی و خارجی برای جوانان دوستدار مد و فشن عرضه می‌کند. اما مجتمع تجاری فراتر از یک مرکز خرید است. امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی هم از جمله شهربازی، بولینگ، بیلیارد و سینما با جدیدترین فیلم‌های اکشن و روز دنیا از بخش‌های محبوب و پرطرفدار این مجتمع همه چیز تمام است.

در شهربازی مجتمع می‌توانید بازی‌های بولینگ و بیلیارد را تجربه کنید. از آن گذشته، در کنسرت‌های زنده‌ای که در مجتمع برگزار می‌شود، می‌توانید ساعت‌ها به موسیقی خوانندگان محبوب خود گوش بدهید. مطمئناً بعد از کلی تفریح، خسته و گرسنه می‌شوید. رستوران و کافی‌شاپی که در این مجموعه وجود دارد، مکان دنج و دلنشینی است برای استراحت شما و صرف یک وعده غذایی دلپذیر. خبر خوب برای رانندگان جوان نیز، وجود پارکینگ ۶ طبقه در مجتمع است تا بدون نگرانی از محل پارک به تفریح و خوشگذرانی بپردازند.

آدرس مجتمع تجاری تفریحی خلیج ‌فارس: شیراز، بلوار دکتر حسابی

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

6. کارتینگ و جامپینگ تپه کاج؛ آدرنالین خالص در تپه کاج شیراز

اگر می‌خواهید آدرنالین خونتان را به اوج برسانید، کارتینگ و جامپینگ تپه کاج، بهترین انتخاب برای شما است. این مجموعه دقیقاً همان جایی است که حس پرواز و سرعت را یکجا تجربه می‌کنید. در پیست کارتینگ تپه کاج، می‌توانید با دوستانتان وارد یک رقابت تنگاتنگ شوید، پشت فرمان کارتینگ‌های قدرتمند بنشینید و مسیرهای پرپیچ را با سرعت طی کنید. حسی از قدرت تمام وجود شما را در بر می‌گیرد و از سبقت‌گرفتن لذت می‌برید.

اما اگر هیجان بیش‌تری مد نظر شما باشد، جامپینگ را امتحان کنید که لذتی غیر قابل توصیف دارد. در این بازی از ارتفاع خیلی بلندی، معمولاً ارتفاعی بیش از ۳۰ متر، با طنابی فنری به پایین می‌پرید. حس سقوط آزاد و معلق‌شدن در هوا، تجربه‌ بی‌نظیری است که پیشنهاد می‌کنم برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید. انتخاب ارتفاع به جسارت شما بستگی دارد. ناگفته نماند، تپه کاج، فقط یک مجموعه تفریحی نیست، بلکه کلکسیونی از تفریحات مهیج مانند پینت‌بال، زیپ‌لاین، تنیس، فوتبال، والیبال و بسکتبال را نیز شامل می‌شود. بعد از یک روز پرماجرا و هیجان‌انگیز هم، یک غذای خوشمزه یا یک نوشیدنی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های تپه کاج، خیلی می‌چسبد.

آدرس تپه کاج: شیراز، شهر جدید صدرا، فاز ۲، بلوار ولایت، روبروی نگهبانی

کارتینگ و جامپینگ تپه کاج

7. شهربازی لونا پارک؛ یک روز شاد و خاطره‌انگیز

یکی از تفریحات جوانان در شیراز، رفتن به شهربازی است. لونا پارک شیراز، یکی از قدیمی‌ترین مکان های تفریحی شیراز برای جوانان است که با بازی‌های متنوعی مثل لیزر تگ، سازه‌های بادی، رنجر، بشقاب پرنده، تاب‌های برقی، ماشین مسابقه‌ای، اسب‌گردان و جامپینگ‌ بادی، حال و هوای شما را عوض می‌کند. علاوه بر وسایل بازی هیجان‌انگیز در شهربازی لونا پارک، غرفه‌های بازی متعددی نیز وجود دارد تا بیش‌تر با دوستانتان خوش بگذرانید. در این غرفه‌ها، می‌توانید مهارت و شانس خودتان را به چالش بکشید و در نهایت از جوایز و سرگرمی‌های متنوع آن لذت ببرید.

اما جذاب‌ترین تفریح لونا پارک، چرخ‌وفلک ۱۰متری است که سوار شدن بر آن، حسی از رهایی و سبکی را به شما منتقل می‌کند. از ارتفاعات بالا هم می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهر شیراز را زیر پایتان تماشا کنید. لونا پارک، شکم شما را هم در نظر گرفته است. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد پارک، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را تدارک دیده‌اند تا طعم تفریح شما را کامل کنند. از رستوران‌های سنتی ایرانی تا فست‌فودهای جذاب، همه نوع سلیقه را در نظر گرفته است.

آدرس شهربازی لونا پارک: شیراز، بلوار آیت‌الله ربانی

8. پارک کوهستانی دراک؛ سفری به دل کوه دراک

اگر عاشق کوهنوردی هستید، پارک کوهستانی دراک را از دست ندهید. در دامنه کوهی سر به فلک‌کشیده به نام دراک، پارک کوهستانی دراک با مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار، مکانی تفریحی برای جوانان ماجراجو و طبیعت‌دوست به شمار می‌آید. اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید، طبیعت بکر کوه دراک، مکانی مناسب برای ورزش دوچرخه‌سواری شما محسوب می‌شود. به قله که رسیدید، می‌توانید منظره زیبای طلوع و غروب خورشید را نظاره‌گر باشید.

پرواز بر فراز کوهستان با زیپ‌لاین، عبور از پل معلق دراک، کوهنوردی، موتورسواری و اسب‌سواری از دیگر تفریحات پارک دراک به حساب می‌آیند. هر قدم که روی پل معلق دراک می‌گذارید، صدای چوب‌های زیر پایتان، همچون نغمه‌ای دلنشین، در فضای کوهستان طنین‌انداز می‌شود. در زیر پایتان، دره شگفت‌انگیز دراک نیز با عظمت تمام خودنمایی می‌کند و منظره‌ای بی‌نظیر را مقابل چشمانتان به نمایش می‌گذارد. مادامی که روی پل معلق دراک قدم می‌زنید، می‌توانید مناظر چشم‌نواز کوهستان را نیز تماشا کنید و از هوای پاک و خنک بهره ببرید. این تجربه، روح و جسم شما را جلا می‌دهد و خاطره‌ای خوش را در ذهنتان به یادگار می‌گذارد. اگر ترجیح می‌دهید چند ساعتی را هم با دوستانتان در مکانی دنج بگذرانید، آلاچیق‌ها و کافه‌های پارک، بهترین گزینه برای تفریحات و دورهمی‌های دوستانه شما هستند. در این کافه رستوران‌ها، انواع غذاها، نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک، دسرها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای برای شما و دوستانتان سرو می‌شود.

آدرس پارک دراک: ابتدای بلوار حسینی الهاشمی پارک کوهستانی دراک

جمع‌بندی

در زندگی پرمشغله امروزی، گاهی لازم است تا از روزمرگی‌ها فاصله بگیریم و سفر کنیم. مکان های تفریحی شیراز برای جوانان، گزینه بسیار مناسبی هستند تا لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان خود سپری کنند، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، شیراز کافه‌های دنج و جذابی هم دارد.

همه جوانان دوست دارند تا گاهی اوقات فارغ از کار و زندگی، در محیط دنجی کنار دوستانشان قهوه بنوشند و گپ‌وگفت کنند. به همین دلیل کافه‌ها به پاتوق محبوب جوانان مبدل شده است. اکثر جوان‌ها در این محیط با افراد هم‌فکر خود آشنا می‌شوند، کلی گپ می‌زنند و لذت می‌برند. سبک و منوی کافه‌های شیراز نیز به قدری متنوع است تا هر سلیقه‌ای را راضی کند. از قهوه‌های کلاسیگ گرفته تا کیک و دسر و …. خلاصه که تنوع جاذبه در شهر شیراز برای تفریح جوانان به قدری زیاد است که بازگوکردن تک‌تک آن‌ها از حوصله مقاله خارج است. ما در این مقاله به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

salb-techna