آگهی کسب و کارها

راهنمای خرید دی جی کنترلر برای موزیسین ها

دی جی کنترلر یکی از ابزارهایی است که هر موزیسینی حداقل یک بار نام آن را شنیده است. این ابزار برای اکثر دی جی‌ها یکی از وسایل ضروری می‌باشد که در زمینه‌های مختلفی کاربردی است. این کنترلر دارای برندها و مدل‌های مختلفی می‌باشد که هر کدام دارای ویژگی‌های و قابلیت‌های جذابی هستند. برای اشاره به […]

دی جی کنترلر یکی از ابزارهایی است که هر موزیسینی حداقل یک بار نام آن را شنیده است. این ابزار برای اکثر دی جی‌ها یکی از وسایل ضروری می‌باشد که در زمینه‌های مختلفی کاربردی است. این کنترلر دارای برندها و مدل‌های مختلفی می‌باشد که هر کدام دارای ویژگی‌های و قابلیت‌های جذابی هستند. برای اشاره به چندتا از بهترین‌ برندهای تولید کننده دی جی کنترلر می‌توان کمپانی Pioneer, Roland و… را نام برد.

در خرید دی جی کنترلر و ابزارهایی این چنین همیشه باید دقتی فراوان داشته باشید و به نیازهای خود توجه کنید. چرا که انتخاب گزینه مناسب در میان تنوع فراوان مدل‌های مختلف گاهی می‌تواند سخت باشد. شما می‌توانید بهترین مدل‌های دی جی کنترلر را از مبتدی گرفته تا پیشرفته در سازکالا به صورت نقد یا اقساط تهیه بفرمایید. همچنین اگر در خرید دستگاه دی جی نیازمند راهنمایی هستید، کارشناسان مجرب سازکالا در این زمینه به صورت تخصصی به شما عزیزان مشاوره خواهند داد.

در ادامه 5 مدل مناسب دی جی کنترلر را به شما معرفی می‌کنیم و جزئیات هرکدام را شرح می‌دهیم:

Roland DJ 202 .1

این دی جی کنترلر یکی از گزینه‌های مناسب است که علی رغم قیمت خود از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد. یکی از دلایلی که این مدل را بهتر از همرده‌های خود تبدیل می‌کند، بهره مندی آن از درام ماشین می‌باشد. درام ماشین آن از سری درام ماشین‌های TR بوده و 8 پد برای این محصول در نظر گرفته شده است. با استفاده از 8 پد این دی جی که در بخش پایینی آن قرار دارد امکان این را دارید که سمپل‌های خود را تریگرنمایید. DJ 202 به دی جی‌ها یک دی جی کنترلر کامپکت و ساده می‌دهد که اندازه یک کنترلر حرفه‌ای فول-سایز امکانات ارائه می‌کند.

این مدل دارای دو کانال بوده و چهار کنترلر Deck دارد که با استفاده از USB تغذیه می‌شوند. درام ماشین Roland TR تمام صداهای موسیقی مدرن را درون خود جمع کرده است. از هیپ هاپ، House، تکنو و الکترونیک در دهه 80 و 90 گرفته تا موسیقی ترپ و امروزی. تکنولوژی ACB از Roland در این مدل باعث شده تا صدایی طبیعی و بهبود یافته داشته باشد. DJ 202 دارای الگوهای کم تاخیری می‌باشد که در کلاس خود جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به صدای مورد نظر دست یابید و تغییرات مورد علاقه تان را روی صدا اعمال نمایید.

Native Instruments Traktor Kontrol S3 .2

دی جی کنترلر Native Instruments Traktor Kontrol S3 یکی از آن کنترلرهایی است که کیفیتی فوق العاده و اصیل دارند که امکانات فراوانی را در قالب یک یونیت کامپکت در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن می‌توان به ویژگی‌هایی همچون قابلیت اتصال میکروفون، Track Layering و … اشاره نمود. با Traktor Kontrol S3 با آزادی کامل عمل ‌می‌نمایید! اگر تا کنون از دو کانال برای دی جی استفاده می‌نمودید اکنون امکان استفاده از 4 کانال را دارید. در نتیجه دست‌تان بازتر بوده و در میکس نیز آزادی بیشتری دارید. Traktor Kontrol S3 دارای فیدر، EQ، Mixer FX Control و … است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را روی سمپل‌ها، لوپ‌ها و …. اعمال کنید.

این مدل دارای هشت پد RGB نیز می‌باشد. همچنین هنگامی که روی میکس کار می‌کنید، تعداد فراوانی Wheel در اختیار دارید که بسیار روان هستند و قابلیت Touch Sensitive دارند. بخش Mixer FX آن نیز برای خود دنیایی دیگر است! افکت‌های مختلف و پارامترهای متنوع باعث شده‌اند تا از هر لحاظ این مدل به دی جی کنترلری کامل و ایده‌آل بدل گردد. در واقع Native Instruments Traktor Kontrol S3 یک دی جی کنترلر حرفه‌ای و درجه یک می‌باشد که بهترین ویژگی‌هایی را که یک دی جی کنترلر می‌تواند داشته باشد درون خود جمع نموده است.

Pioneer DJ XDJ-RX3 .3

دی جی کنترلر دو کاناله XDJ-RX3 ویژگی‌هایی فوق العاده دارد که هرکسی را جذب خود می‌نماید. این مدل یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی دارد که با استفاده از آن می‌توانید به پلی لیست‌های خود دسترسی داشته باشید، ترک‌ها را میکس نمایید و افکت‌های مورد علاقه‌تان را اعمال کنید. علاوه بر قابلیت‌های تخصصی، دیزاین خاص و چشم نواز این دی جی کنترلر آن را به گزینه‌ای منتخب تبدیل نموده است. صفحه نمایش 10 اینچی آن بزرگ‌ترین صفحه نمایشی است که شرکت Pioneer روی محصولات خود قرار داده و کیفیت و Frame Rate آن بسیار بالا است.

با مراجعه به FX Mode و بخش Performance Pads امکان این را خواهید داشت که حال و هوا و انرژی میکس خود را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید حس و دراما بیشتری به ترک خود بیفزایید و… . این مدل دارای هشت نوع افکت بوده که شامل : Vinyl Brake (Short/Long)، Backspin (Short/Long)، Echo Out، Build Up، Mute، Ducking می‌شود. این مدل شامل تمام افکت‌های XDJ-RX2 می‌شود و علاوه بر آن 6 Beat FX و 2 Sound Color FX نیز دارد. این امر رنج گسترده‌ای از افکت‌ها را در اخیتارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام تنظیمات مورد نظر خود را بر روی موزیک اعمال نمایید. دیگر افکت‌ها شامل 14 Beat FX (Ping Pong, Filter, Phaser, Slip Roll و.. ) به همراه Helix و 6 Sound Color FX می‌شوند.

Pioneer DDJ-XP2 .4

این مدل یک ساب کنترلر بسیار با کیفیت است که برای RekordBox و Serato DJ و … استفاده می‌شود. فرقی ندارد از دی جی کنترلر خود برای چه نوع فعالیتی استفاده می‌کنید؛ این ساب کنترلر این امکان را به شما می‌دهد تا از دی جی کنترلر خود حداکثر استفاده را ببرید. DDJ-XP2 باعث تکمیل شدن و بهبود دیگر ابزارهای شما می‌شود و پدهای چند رنگ به همراه 32 Robust باعث تسریع این امر می‌شوند. این مدل 32 پد رنگی دارد که با استفاده از آن‌ها اجرایی به مراتب بهتر خواهید داشت. پدهای آن تاخیر فوق العاده کم داشته و قابلیت Touch-sensitive نیز دارند. این مدل افکت‌هایی کامل و باکیفیت نیز دارد که با استفاده از بخش Slide FX امکان اعمال و تنظیم آن‌ها را دارید. Pioneer DDJ-XP2 امکانات مختلف و متنوعی دارد که آن را برای هرکسی به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل نموده است.

Pioneer DDJ-FLX6-GT .5

DDJ-FLX6-GT دی جی کنترلری 4 کاناله است که برای انواع فعالیت‌های دی جی کاربردی می‌باشد. اینترفیس و محیط کار این دی جی کنترلر همانند سری‌های قبل است؛ با این تفاوت که استاندارد CDJ+DJM به آن افزوده شده است. همچنین بدنه خاکستری و گرافیتی رنگ آن جذابیت بیشتری به آن افزوده است. این مدل از VirtualDJ نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از افکت‌های فراوان و حرفه‌ای این دی جی کنترلر دراما و حس بیشتری به موزیک خود بیفزایید و استایل‌های مختلف موسیقی را با یکدیگر ترکیب نمایید.

اهمیتی ندارد BPM یا گام موزیک‌تان چه باشد، با DDJ-FLX6 می‌توانید Transitionهای فوق العاده‌ای را خلق نمایید. کافی‌ست ناب‌ها را تغییر دهید تا حس و تنظیمات موزیک‌تان را تغییر دهید. این مدل 10 Scratch Pattern مختلف دارد که با استفاده از Playhead Position می‌توانید به راحتی آن‌ها را تغییر دهید. به لطف Jog Wheel های بزرگ این مدل، Scratching و Pitch Bending حسی طبیعی دارند. در واقع Pioneer DDJ-FLX6 یکی از بهترین دی جی کنترلرهایی است که هر دی جی می‌تواند داشته باشد و امکانات زیاد و تکنولوژی‌های جذاب آن باعث شده‌اند تا این دی جی کنترلر به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل گردد. Pioneer DDJ-FLX6 حس یک دی جی واقعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

salb-techna