کدام هوش مصنوعی تصاویر حرف اول را می‌زند؟ (قاتل جدید Chat-GPT)

اگر می‌خواهید بدانید بهترین هوش مصنوعی تصاویر کدام است با ما همراه شوید که به مقایسه غول‌های این صنعت پرداخته‌ایم.

اگر می‌خواهید بدانید که هوش مصنوعی تصاویر چه کسی را به تخت سلطنت می‌نشاند؟ یا بهترین هوش مصنوعی تصاویر کدام است با ما همراه شوید.

در دنیای هوش مصنوعی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولید متن و تصویر هستیم. چت جی پی تی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های زبانی، در این زمینه پیشرو بوده است. با این حال، رقبای جدیدی در حال ظهور هستند که به دنبال چالش کشیدن این غول هوش مصنوعی می‌باشند.

امروزه هوش مصنوعی تصاویر از رقبای قدرتمند چت جی پی تی هستند که با خلق تصاویر خلاقانه و واقعی، دنیای جدیدی را پیش روی ما می‌گشاید. در این مقاله، به بررسی این هوش مصنوعی‌های جدید و مقایسه آنها با چت جی پی تی می‌پردازیم.

مقایسه ابزارهای هوش مصنوعی‌ تصاویر

دو ابزار قدرتمند هوش مصنوعی در این زمینه DALL-E و Midjourney هستند که همیشه دعوای سنگینی بین این غول‌ها وجود داشته است. و بعد دو ابزار Imagin و VQGAN+CLIP بین مردم محبوبیت دارند را معرفی کرده‌ایم. همچنین خروجی از تصاویر آن‌ها با یک دستور مشابه آورده‌ایم تا بهتر متوجه مقایسه آن‌ها شوید.

DALL-E 3:

این هوش مصنوعی که تازگی توسط شرکت OpenAI توسعه یافته و آپدیت جدید از آن منتشر شده، به دلیل توانایی خارق‌العاده‌اش در خلق تصاویر واقع‌گرایانه از متن، مشهور شده است. DALL-E 3 می‌تواند تصاویر را از طیف وسیعی از موضوعات، از جمله مناظر طبیعی، اشیاء و افراد، به صورت دقیق و با جزئیات بالا تولید کند. شاید در روزگاری نه چندان دور شما بتوانید برای تمام کارهای گرافیک مانند طراحی هویت بصری، طراحی انواع بسته بندی و غیره از هوش مصنوعی کمک بگیرید.

آخرین آپدیت‌های DALL-E3 چه بوده است؟

شرکت OpenAI به‌روزرسانی‌هایی را برای DALL-E منتشر کرده‌است. این به‌روزرسانی به کاربران در بهبود خروجی‌های تولیدشده با هوش مصنوعی کمک می‌کند. از این آپدیت می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1. ابزار ویرایش تصویر درون چت‌جی‌پی‌تی: کاربران اکنون هنگام استفاده از DALL-E درون چت‌جی‌پی‌تی، هم بر روی وب و هم بر روی موبایل، به ابزار ویرایش تصویر دسترسی خواهند داشت.

  2. پیشنهادات سبک: DALL-E اکنون پیشنهادات از پیش تنظیم‌شده برای سبک ارائه می‌دهد تا به کاربران در ایده‌پردازی برای خلق تصاویر یاری رساند.

چطور می‌توان از DALL-E3 به صورت رایگان استفاده کرد؟

چت بات ماکروسافت بینگ از این ابزار برای خروجی تصاویرش استفاده می‌کند. پس شما به راحتی و کاملا رایگان می‌توانید از این ابزار هوشمند به کمک بینگ استفاده کنید.

Midjourney

این هوش مصنوعی توسط شرکت Midjourney AI توسعه یافته و به دلیل توانایی‌اش در خلق تصاویر خلاقانه و هنری مشهور شده است. Midjourney می‌تواند تصاویر را با سبک‌های مختلف هنری، از جمله رئالیستی، انتزاعی و سورئالیستی، تولید کند.

آخرین آپدیت میدجرنی

قابلیت جدید Midjourney تشخیص اخبار جعلی و تصاویر نادرست ساخته‌شده با هوش مصنوعی را به چالش می‌کشد. این قابلیت با عنوان Character Reference به کاربران اجازه می‌دهد تا شخصیتی را از یک تصویر استخراج کرده و در سناریوهای مختلف قرار دهند، به گونه‌ای که در تمامی تصاویر ظاهری یکسان داشته باشد.

مقایسه DALL-E3 با Midjourney

تصویر پایین خروجی از یک دستور مشابه را در این ابزار آورده شده که به خوبی می‌توانید مقایسه کنید. عکس بالا سمت راست خروجی ابزار Midjourney و عکس پایین سمت چپ خروجی DALL-E3 می‌باشد.

پرامپت: a little girl with light brown short wavy curly hair and blue eyes floating in space, gazing in wonder at a quasar, Clear, detailed face. Clean Cel shaded vector art by lois van baarle, artgerm, Helen huang, by makoto shinkai and ilya kuvshinov, rossdraws, illustration

شما هم امتحان کنید ببینید براش شما چی به نمایش میاد؟

Imagen

این هوش مصنوعی توسط شرکت Google AI توسعه یافته و با استفاده از مجموعه داده‌های عظیم تصاویر و متن، آموزش دیده است. Imagen می‌تواند تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا و با تنوع موضوعی گسترده تولید کند.

VQGAN+CLIP

این هوش مصنوعی توسط گروهی از محققان به صورت متن باز توسعه یافته و به دلیل سرعت و انعطاف‌پذیری بالایش در خلق تصاویر معروف شده است. VQGAN+CLIP می‌تواند تصاویر را با استفاده از دستورات متنی ساده و با سرعت بالا تولید کند.

معیار

DALL-E 2 Imagen VQGAN+CLIP Midjourney ChatGPT

قابلیت اصلی

خلق تصاویر واقع‌گرایانه از متن

خلق تصاویر با وضوح و کیفیت بالا

خلق تصاویر با سرعت بالا

خلق تصاویر خلاقانه و هنری

تولید متن

کیفیت تصاویر

بالا

بسیار بالا

بالا

بالا

پایین

تنوع موضوعی

گسترده

گسترده

گسترده

گسترده

محدود

سرعت

متوسط

بالا

بالا

بالا

پایین

قابلیت‌های دیگر

ویرایش تصاویر، افزودن جزئیات

ویرایش تصاویر، افزودن افکت

ویرایش تصاویر، تغییر سبک

ویرایش تصاویر، افزودن متن

دسترسی

محدود (نسخه بتا)

محدود (نسخه بتا)

متن باز

محدود (نسخه آزمایشی)

رایگان

قیمت

اشتراک ماهیانه

اشتراک ماهیانه

رایگان

اشتراک ماهیانه

رایگان

آیا می‌توان با هوش مصنوعی لوگو طراحی کرد؟

بله حتما، چرا که نه؟ طراحی لوگو سنتی، فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است که نیازمند تخصص و مهارت طراحان گرافیک مجرب می‌باشد. با این حال، ظهور هوش مصنوعی (AI) در این زمینه، انقلابی به پا کرده و طراحی لوگو را به فرآیندی سریع، آسان و مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

قطعا روزی می‌رسد که شما نه تنها لوگو بلکه تعریف هویت بصری برند خود را به طور کامل با هوش مصنوعی انجام می‌دهید.

نکات مهم در طراحی لوگو با هوش مصنوعی:

  • از دستورات واضح و دقیق استفاده کنید. هر چه دستورات شما واضح‌تر باشد، هوش مصنوعی می‌تواند لوگوی بهتری را برای شما طراحی کند.

  • از تصاویر نمونه استفاده کنید. می‌توانید از تصاویر نمونه برای الهام گرفتن و راهنمایی هوش مصنوعی استفاده کنید.

  • از لوگوهای مختلف امتحان کنید. هوش مصنوعی چندین لوگو را برای شما طراحی می‌کند. از امتحان کردن لوگوهای مختلف نترسید تا لوگوی مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • از لوگوی خود به طور صحیح استفاده کنید. پس از طراحی لوگو، از آن به طور صحیح و در تمامی پلتفرم‌های برندتان استفاده کنید.

نحوه طراحی لوگو با هوش مصنوعی:

  • انتخاب یک ابزار مناسب: ابزارهای مختلفی برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی وجود دارند. برخی از این ابزارها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. قبل از انتخاب ابزار، ویژگی‌ها و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی که در بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم هم کمک بگیرید.

  • شروع به کار: پس از انتخاب ابزار، باید دستورات لازم را به هوش مصنوعی بدهید. این دستورات شامل مواردی مانند نام برند شما، نوع کسب و کارتان، رنگ‌های مورد علاقه‌تان و سبک لوگوی دلخواهتان می‌شود. اگر پرامپت نویسی را برای خروجی تصاویر بلد نیستید،‌ حتما سری به وبسایت روزرنگ بزنید.

  • انتخاب لوگوی مورد نظر: هوش مصنوعی چندین لوگو را بر اساس دستورات شما طراحی می‌کند. شما می‌توانید از بین این لوگوها، لوگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • شخصی‌سازی: در نهایت، می‌توانید لوگوی انتخابی خود را با جزئیات دلخواهتان شخصی‌سازی کنید.

کاربردهای دیگه هوش مصنوعی تصاویر

از کاربردهای دیگر هوش مصنوعی میتوان به موارد زیر برای خلق تصاویر اشاره کرد.

  1. هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را در سبک‌های مختلف هنری مانند نقاشی‌های رنسانس، آثار امپرسیونیسم یا نقاشی‌های انتزاعی خلق کند.

  2. با هوش مصنوعی می‌توانید سبک‌های مختلف هنری را با یکدیگر ترکیب کنید و آثار هنری منحصر به فرد و خلاقانه‌ای را خلق کنید.

  3. هوش مصنوعی می‌تواند از تصاویر موجود برای بازسازی آثار هنری آسیب‌دیده یا گمشده استفاده کند.

  4. AI می‌تواند به طراحان و گرافیست‌ها در ایده‌پردازی و خلق طرح‌های خلاقانه و نوآورانه کمک کند.

  5. توسط این ابزار می‌توانید تصاویر جذاب و گیرا را برای تبلیغات، پوسترها و سایر مواد بازاریابی تولید کنید.

  6. هوش مصنوعی می‌تواند در طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شما کمک کند.

  7. یکی دیگر از توانایی‌های هوش مصنوعی طراحی لباس است که به طراحان لباس در طراحی جدید و خلاقانه کمک می‌کند.

  8. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر مدلینگ واقع‌گرایانه‌ای را برای لباس‌ها و اکسسوری‌ها تولید کند.

  9. و…

درنهایت کدام ابزار هوش مصنوعی تصاویر بهتر عمل می‌کند؟

در نهایت باید بگویم که کارکردن با ابزار DALL-E3 بسیار راحت‌تر از Midjourney است و به راحتی به کمک چت بات Bing یا همان Copilot به آن دسترسی رایگان دارید. پیشنهاد میکنم که قبل از انتخاب شما هم مثل ما مقایسه کنید و نتیجه ی آن را با ما به اشتراک بگذارید.