مقاله های با موضوعات سیاسی پربازدیدترین ویکی‌پدیای فارسی سال ۲۰۲۱ شدند

ویکی پدیا پس از پایان یافتن سال میلادی مقالات پر بازدید خود طی سال را منتشر می کند. در این بین یکی از پر بازدید ترین مقاله های ویکی پدیای فارسی نیز مربوط به موضوعات و چهره های سیاسی بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویکی پدیا به عنوان مهمترین دانشنامه […]

ویکی پدیا پس از پایان یافتن سال میلادی مقالات پر بازدید خود طی سال را منتشر می کند. در این بین یکی از پر بازدید ترین مقاله های ویکی پدیای فارسی نیز مربوط به موضوعات و چهره های سیاسی بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویکی پدیا به عنوان مهمترین دانشنامه اینترنتی دنیا از سال ۲۰۰۱ و با شعار دانشنامه آزاد اینترنتی راه اندازی شد. موسس اصلی ویکی‌پدیا نیز بنیاد غیرانتفاعی ویکی‌مدیا محسوب می شود. کلیه افراد در زبان های مختلف می توانند به این دانشنامه دسترسی داشته باشند و حتی امکان ویرایش آن نیز وجود دارد.

 تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار مقاله به زبان فارسی نیز در آن منتشر شده است. در بین ۱۰ مقاله پربازدید فارسی ۴ مورد مربوط به اشخاص و رویدادهای سیاسی و ۴ مورد نیز به موضوعات غیر اخلاقی مربوط بوده است. در این بین کسب اطلاعات در حوزه سیاست نشان دهنده علاقه کاربران به این حوزه می باشد. پس از آن نیز پربازدیدترین مقاله ها طبق موضوعات مختلف دسته‌بندی شدند.

در این بین موضوعات سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری ایران از پربازدید ترین مقاله ها در ویکی‌پدیای فارسی محسوب شد به طوریکه 2 میلیون و 600 هزار بازدید داشته و ۲۵۴ نفر نیز تا ۱۶۰۰ بار آن را ویرایش کردند.

دیگر مقاله های فارسی بخش سیاست که توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته مربوط به ریاست جمهوری فعلی، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است که نام آنها به عنوان چهره های سیاسی در بین ۱۰ مقاله پربازدید ویکی پدیا فارسی دیده می شود.

 پس از آن مواردی از جمله طالبان، رضاشاه به عنوان موسسه حکومت پهلوی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی به عنوان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و روح الله خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران و همچنین احمد شاه مسعود وزیر دفاع پیشین افغانستان در بین چهره های سرشناس سیاسی مقالات ویکی‌پدیای فارسی بودند.

 پس از آن کاربران به دنبال مقالات ورزشی، فرهنگی و هنری بودند. در بین آنها نیز اسامی افرادی مانند مرحوم علی انصاریان و همچنین مرحوم آزاده نامداری از بازیگرانی که در سال گذشته و فروردین امسال درگذشتند دیده می شود. از دیگر مقالات مورد استفاده کاربران در موضوعات اجتماعی اقتصادی و سیاسی بوده است. یکی از پربازدیدترین ویکی پدیا فارسی طی سال گذشته مربوط به ایران است. به طوری که مقالات مربوط به آن حدود ۲ میلیون بازدید داشته و در آن اطلاعات بسیار زیادی درباره کشورمان منتشر شده است. در این بین به عنوان مقالات فرهنگی هنری نیز برخی سریال های اختصاصی نماوا و بازیگران سرشناس آن نیز طی مقالاتی در ویکی پدیا فارسی بازدید داشته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال