هوش مصنوعی روی تصمیم گیری افراد در مورد مرگ و زندگی تاثیر می گذارد

محققان می گویند هوش مصنوعی می‌تواند در مورد مسائل اخلاقی نیز به کاربران توصیه هایی ارائه کند و برخی از کاربران نیز این توصیه ها را جدی گرفته و روی زندگی آنها تاثیر می گذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی آنقدر زندگی انسان ها پیشرفت کرده و قدرت گرفته است […]

محققان می گویند هوش مصنوعی می‌تواند در مورد مسائل اخلاقی نیز به کاربران توصیه هایی ارائه کند و برخی از کاربران نیز این توصیه ها را جدی گرفته و روی زندگی آنها تاثیر می گذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی آنقدر زندگی انسان ها پیشرفت کرده و قدرت گرفته است که اکنون می‌تواند روی برخی مسائل مانند مرگ و زندگی کاربران تاثیر بگذارد. گروهی از محققان در مطالعه اخیر خود پاسخگویی به سوالات اخلاقی کاربران توسط هوش مصنوعی چت جی پی تی مورد بررسی قرار دادند.

محققان در مطالعه خود آزمون مشهور مسئله تراموا را برای هوش مصنوعی بازگو کردند. آنها از هوش مصنوعی سوال کردند که میتوان برای نجات دادن جان ۵ نفر یک نفر را کشت یا خیر. این سوال توسط هوش مصنوعی با پاسخ های متفاوتی ارائه شد.

آنها همچنین ۷۶۷ نفر را در این مطالعه مورد آزمایش قرار دادند این افراد باید به همین سوال اخلاقی پاسخ می دادند محققان در کنار این سوال اظهار نظر هوش مصنوعی را نیز به عنوان یک مشاور اخلاقی برای افراد بازگو کردند. محققان متوجه شدند نظر هوش مصنوعی می‌تواند روی تصمیم گیری افراد اثر بگذارد.

البته برخی افراد شرکت کننده در این مطالعه نیز اذان کردند حتی بدون شنیدن تصمیم مشاور اخلاقی یا هوش مصنوعی نیز همین تصمیم را اتخاذ می کردند. محققان اما نظر متفاوتی در مورد تصمیم گیری افراد داشتند. آنها معتقدند افراد در ابتدا تصور می کنند که نظرات خارجی روی آن ها تاثیری ندارد و تصمیم گرفته شده همان تصمیم خودشان است. اما در نتیجه نهایی هوش مصنوعی روی تصمیم گیری های اخلاقی آنها دارای اثر منفی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال