هوش مصنوعی می‌تواند از طریق صدای افراد میزان افسردگی آنها را تشخیص دهد

هوش مصنوعی می‌تواند از طریق صدای افراد افسردگی و اضطراب را در آنها تشخیص دهد. در این روش تنها با پردازش ۲۰ ثانیه از مکالمه فرد میزان اضطراب و افسردگی وی تعیین خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Kintsugi قصد دارد با کمک فناوری هوش مصنوعی و تنها از طریق […]

هوش مصنوعی می‌تواند از طریق صدای افراد افسردگی و اضطراب را در آنها تشخیص دهد. در این روش تنها با پردازش ۲۰ ثانیه از مکالمه فرد میزان اضطراب و افسردگی وی تعیین خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ Kintsugi قصد دارد با کمک فناوری هوش مصنوعی و تنها از طریق صدای افراد افسردگی و اضطراب را در آن ها تشخیص دهد. از مهمترین مزیت این نرم افزار استفاده از آن در مراکز درمان از راه دور است. در این روش پس از پردازش مکالمه فرد نمره دهی PHQ-9 و GAD-7 سطح افسردگی وی را تعیین خواهد کرد.

سیلوا اولسون از بنیانگذاران این استارتاپ مدعی است صداها بسیار با ارزش بوده و می تواند به روانشناسان در تشخیص ابتلای فرد به افسردگی و اضطراب کمک کند. هوش مصنوعی شرکت Kintsugi Mindful Wellness که هم اکنون مراحل تکمیلی خود را طی می کند برای تشخیص افسردگی از کلیپ های کوتاه گفتاری افراد استفاده خواهد کرد.

 پس از تجزیه و تحلیل این نشانگر زیستی صدا می‌تواند برای پشتیبانی از افرادی که به این بیماری دچار هستند مورد استفاده قرار بگیرد. گریس چانگ از دیگر بنیانگذاران این استارتاپ سالهای متمادی دچار افسردگی بوده و به همین دلیل تحت سلطه دیگر افراد قرار گرفته بود. آنها پس از درک نیاز افراد به روانشناس و مراقبت های درمانی از راه دور تصمیم گرفتند تا چنین استارتاپی را تاسیس کنند. پیش از این نیز شرکت‌های مانند Ellipsis Health و Winter Light قصد داشتند تا با استفاده از نشانگر زیستی صوتی به چنین تشخیصی برسند. زیرا تمامی تحقیقات انجام شده نشان می دهد صدای فرد می تواند نشان دهنده شرایط سلامت روحی باشد.

در مراکز بهداشت روانی برای سنجش میزان اضطراب و افسردگی بیماران از پرسشنامه هایی استفاده می کنند اما تشخیص وضعیت تنها با کمک یک تماس تلفنی بسیار دشوار خواهد بود. فناوری هوش مصنوعی این استارتاپ می‌تواند از طریق ابزار تجزیه و تحلیل خود مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار چندی پیش در یک مرکز درمانی مورد آزمایش قرار گرفت و در تشخیص افسردگی زنان باردار با موفقیت عمل کرد.

 در هنگام تماس بیمار با مرکز درمانی این هوش مصنوعی صدای فرد را ضبط می کند و پس از پردازش ۲۰ ثانیه ای گفتار نمرات پرسشنامه PHQ-9 و GAD-7 تعیین می شود. به این ترتیب کارمند مرکز درمانی می‌تواند با تشخیص آزمایش های مورد نیاز بهترین درمان را برای فرد مشخص کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال