هوش مصنوعی می تواند زمان وقوع آتش سوزی جنگلی را پیش بینی کند

الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است مکان و زمان آتش سوزی های جنگلی را پیش بینی کند. با این روش می توان از آتش سوزی های آینده جلوگیری کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با هدف کاهش آتش سوزی در جنگل ها از هوش مصنوعی استفاده کردند. الگوریتم جدید […]

الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است مکان و زمان آتش سوزی های جنگلی را پیش بینی کند. با این روش می توان از آتش سوزی های آینده جلوگیری کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با هدف کاهش آتش سوزی در جنگل ها از هوش مصنوعی استفاده کردند. الگوریتم جدید آنها قادر است با دقت بالا مکان و زمان وقوع را تشخیص دهد.

هر ساله جنگل زیادی در سراسر جهان در اثر آتش سوزی از بین می روند و خسارت های زیادی نیز به محیط زیست وارد می شود. با کمک این الگوریتم و دانستن این که آتش سوزی در کدام مناطق و در چه زمانی گسترش می یابد، می تواند به کاهش تلفات انسانی و حیوانی کمک کرد. به دلائلی مانند وضعیت پیچیده پوشش گیاهی و وضعیت آب و هوا نمی توان بطور دقیق وقوع آتش سوزی و مکان آن را پیش بینی کرد. اما دانشمندان با کمک سیستم جدید خود می توانند آن را پیش بینی کنند.

البته در این بین مشکلاتی نیز وجود دارد. با توسعه این فرآیند چالش های پیش رو نیز کاهش خواهد یافت. سیمون وانگ، از محققان این پژوهش و استاد دانشگاه می گوید: با ترکیب هوش مصنوعی و مدل های کامپیوتری که مبتنی بر فیزیک هستند، می توان آتش سوزی جنگل ها را بطور موثری پیش بینی کرد. این پیش بینی ها می تواند نقش موثری در نجات جنگل ها ایفا کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال