هوش مصنوعی می‌تواند با دقت ۹۳ درصد عفونت گوش را تشخیص دهد

اپلیکیشن جدید تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با دقت بالایی عفونت‌های گوش را تشخیص دهد. بدین ترتیب دیگر نیاز به مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک حتی در کودکان نیست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر اپلیکیشن محققان می‌تواند عفونت گوش یا عفونت گوش میانی را از طریق هوش […]

اپلیکیشن جدید تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با دقت بالایی عفونت‌های گوش را تشخیص دهد. بدین ترتیب دیگر نیاز به مصرف غیر ضروری آنتی بیوتیک حتی در کودکان نیست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر اپلیکیشن محققان می‌تواند عفونت گوش یا عفونت گوش میانی را از طریق هوش مصنوعی تشخیص دهد. با استفاده از تحقیقات جدید یک ابزار هوش مصنوعی نوین ارائه شده که تنها با تجزیه و تحلیل ویدیوی کوتاه از پرده گوش که از طریق استوسکوپ تهیه شده می‌تواند عفونت را در گوش تشخیص دهد.

دانشمندان در مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ این اپلیکیشن تلفن همراه را توسعه داده و می‌گویند این ابزار به سادگی می‌تواند تشخیص خود را ارائه کند. با استفاده از نوآوری جدید دیگر نیازی به استفاده غیر ضروری از آنتی بیوتیک در کودکان خردسال نبوده و کارآمدی برنامه توسعه یافته به گونه‌ای است که می‌تواند از دقت پزشکان نیز فراتر رود.

در حال حاضر عفونت حاد گوش میانی یک نوع شایع از عفونت گوش است که بیشتر در کودکان دیده می‌شود. در این بیماری عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی باعث التهاب در گوش میانی خواهد شد. علائم ایجاد این عفونت معمولاً شامل تخلیه مایع از گوش، تحریک پذیری و گوش درد است.

آلخاندرو هوبرمن از نویسندگان ارشد این مطالعه در مورد آن می‌گوید: اغلب این عفونت به اشتباه تشخیص داده شده و تشخیص نامناسب می‌تواند باعث ایجاد مراقبت ناکافی شود. همچنین در اثر تشخیص نادرست درمان غیر ضروری با آنتی بیوتیک انجام می‌گیرد که در آینده اثربخشی آنتی بیوتیک‌های موجود را کاهش خواهد داد. به این ترتیب با استفاده از ابزار جدید می‌توان به طور مناسب تشخیصی صحیح و راهنمایی درمان دریافت کرد.

حدود ۷۰ درصد از کودکان پیش از یک سالگی به این عفونت دچار شده و یکی از بیماری‌های رایج بوده و یک تشخیص چالش برانگیز برای نوزادان محسوب می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال