هوش مصنوعی می‌تواند در زمانی اندک وقوع آتش سوزی را گزارش کند

استفاده از دوربین‌های با وضوح بالا و به کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند حدود ۲۴ کیلومتر مربع را در هر چهار جهت نظارت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن وقوع آتش سوزی را اطلاع رسانی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر آتش‌سوزی‌های گسترده در کشورهایی مانند یونان، ایتالیا ، آمریکا […]

استفاده از دوربین‌های با وضوح بالا و به کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند حدود ۲۴ کیلومتر مربع را در هر چهار جهت نظارت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن وقوع آتش سوزی را اطلاع رسانی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر آتش‌سوزی‌های گسترده در کشورهایی مانند یونان، ایتالیا ، آمریکا و … که به دلیل پدیده النینو صورت گرفته است باعث ایجاد یک تابستان بسیار تلخ در این کشورها شده است. همین موضوع باعث شد تا فناوری‌های مربوط به واکنش سریع و پیش‌بینی دقیق شیوع آتش سوزی توسعه یابد.

بهترین روش برای مهار آتش‌سوزی واکنش سریع به آن است. به همین دلیل در مدل‌های جدید نظارت از هوش مصنوعی استفاده شده که می‌تواند با نظارت مداوم از شیوع آن جلوگیری کند.

شرکت پانو ای آی، یک استارتاپ پیشرو در زمینه هوش مصنوعی است که در حال حاضر با استفاده از فناوری خود توانسته حدود ۲.۴ میلیون هکتار زمین را در کالیفرنیا، کلرادو، ارگان، واشنگتن، آیداهو و مونتانا تحت نظر بگیرد. در حال حاضر این شرکت شبکه شناسایی آتش‌سوزی خود را در استرالیا نیز توسعه داده است.

با کمک فناوری جدید می‌توان بصورت لحظه‌ای آتش‌سوزی را شناسایی و تهدیدها و هشدارها را ارزیابی کرده و به تیم‌های واکنش سریع اطلاع داد. ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در زمان میتوان از وقوع فاجعه و عدم توانایی در مهارتش سوزی جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال