هوش مصنوعی تصویر هولوگرامی از مونالیزا تهیه کرد

هوش مصنوعی توانست شاهکار مشهور لئوناردو داوینچی را به صورت هولوگرامی زنده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تابلو مونالیزا توسط یک شبکه عصبی رایانه ای پیشرفته با حزئیات کامل بازسازی شده است. این ابزار می تواند در آینده در حوزه پزشکی کاربرد داشته باشد. هولوگرام ها اکنون ابزار ارزشمند پزشکی محسوب […]

هوش مصنوعی توانست شاهکار مشهور لئوناردو داوینچی را به صورت هولوگرامی زنده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تابلو مونالیزا توسط یک شبکه عصبی رایانه ای پیشرفته با حزئیات کامل بازسازی شده است. این ابزار می تواند در آینده در حوزه پزشکی کاربرد داشته باشد. هولوگرام ها اکنون ابزار ارزشمند پزشکی محسوب میشوند. آنها قادرند از اندام های بدن حین جراحی تصاویر سه بعدی تهیه کنند. همچنین امکان دید مستقیم از ابزارهایی مانند کاتتر را فراهم می کنند.

دکتر یوشنگ وانگ از دانشگاه تیانجین و نویسنده این مقاله می گوید: ما برای اثبات مفهوم بازسازی تصمیم گرفتیم تا مونالیزا را مورد استفاده قرار دهیم زیرا این نقاشی به اندازه کافی معروف است

این تیم تحقیقاتی بین المللی اعلام کرد اگرچه در داستان‌های علمی تخیلی شاهد تصاویری از هولوگرام به شکل رنگارنگ هستیم اما بیشتر آنها مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفته هستند.

هولوگرام میتواند الگوی تداخل امواج نور یا صدا را دریافت کرده و آنها را بازسازی کند همچنین امکان ارائه تجربیات دیداری و شنیداری به صورت موقعی است که هم اکنون در حوزه سرگرمی و تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. طبق توضیحات دکتر وانگ هولوگرام های مبتنی بر فراسطح است می‌توانند فاز و دامنه امواج را کنترل کرده و طبق تعامل آنها با فراسطح کار کنند.

هدف محققان در توسعه این الگوریتم با ساختارهای آنتن مانند افزایش کارایی و دقت این نوع از هولوگرام بوده است و همچنین در این پروژه تفاوت بین تصویر اصلی و هولوگرافیک کاهش یافته و یک کیلو گرام با کیفیت بالا ارائه شده است. همچنین می‌توان در آینده از این روش برای تولید تصاویر سه بعدی گسترده استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال