هوش مصنوعی در جستجوگر گوگل می تواند ترافیک سایت ها را کاهش دهد

گوگل در مراسم اخیر خود اعلام کرد در موتور جستجوی خود از هوش مصنوعی استفاده می کند. این قابلیت باعث میشود تا نتیجه جستجو به صورت متن در بالای صفحه قرار بگیرد. این موضوع باعث شد تا بسیاری از ناشران محتوا نسبت به کاهش ترافیک سایت ها ابراز نگرانی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

گوگل در مراسم اخیر خود اعلام کرد در موتور جستجوی خود از هوش مصنوعی استفاده می کند. این قابلیت باعث میشود تا نتیجه جستجو به صورت متن در بالای صفحه قرار بگیرد. این موضوع باعث شد تا بسیاری از ناشران محتوا نسبت به کاهش ترافیک سایت ها ابراز نگرانی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تغییرات مربوط به موتور جستجوی گوگل اکنون از حالت آزمایشی خارج شده و به حالت پیش فرض درآمده است. این قابلیت جدید می تواند به کاهش بازدیدکنندگان سایت ها منجر شود.

طبق گزارش CNBC، گوگل تغییرات مربوط به موتور جستجوی خود را در مراسم I/O 2023 در هفته گذشته اعلام کرد. طبق این تغییرات اکنون قابلیت تجربه مولد جستجو تنها متونی را پر بالای صفحه جستجو نشان می دهد و دیگر خبری از فهرست لینک های آبی نیست.

با وجود اینکه این قابلیت هنوز به صورت عمومی عرضه نشده اما باعث نگرانی ناشران محتوا شده است. زیرا به گفته آنان تغییرات جدید می تواند باعث کاهش بازدیدکنندگان آنها شود. با توجه به اینکه این قابلیت اطلاعات جستجو شده را از وبسایت ها گرفته و به کاربر نمایش می دهد بنابراین سایت ها ترافیک پایینی را تجربه خواهند کرد.

یکی از مدیران عامل این وبسایت ها اعلام کرد تصمیم گوگل برای راه اندازی این قابلیت بدون در نظر گرفتن منافع وب سایت های نشر محتوا انجام شده است. به بیان دیگر هوش مصنوعی اکنون در حال استفاده از محتوای سایت ها است در حالیکه هیچ منفعتی را برای آنها در نظر نمی‌گیرد.

لوتر لویی، منتقد سیاست های گوگل و مدیر بخش حریم خصوصی در شرکت Yelp در این باره می گوید: تغییرات انجام شده توسط گوگل قسمتی از سیاست های این شرکت است. این سیاست ها باعث میشود تا کاربران بیشتری در این وبسایت ها نگه داشته شوند. البته وی نیز معتقد است این امر تنها در صورتی محقق خواهد شد که گوگل کاربران را به همان وبسایت ها با محتواهای تولید شده برگرداند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال