هوش مصنوعی نقشه کاملی از مغز تهیه می کند

دانشمندان برای ساخت اطلسی از سلول های مغزی از هوش مصنوعی استفاده می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به اینکه پیشرفت علم در زمینه بیماری های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر بسیار زیاد بوده اما هنوز نتوانسته از طریق اقدامات پزشکی آن را درمان کند. به همین دلیل موسسه […]

دانشمندان برای ساخت اطلسی از سلول های مغزی از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به اینکه پیشرفت علم در زمینه بیماری های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر بسیار زیاد بوده اما هنوز نتوانسته از طریق اقدامات پزشکی آن را درمان کند. به همین دلیل موسسه علوم مغزی آلن با همکاری خدمات وب آمازون قصد دارند از هوش مصنوعی برای اهداف خود استفاده کنند.

آنها قصد دارند برای این کار نقشه ای از مغز با هدف درمان اختلالات مغزی ایجاد کنند. اد لین، از پژوهشگران ارشد این مطالعه از موسسه آلن می گوید: سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام شده و اطلاعات زیادی نیز در اختیار داریم اما هیچ کدام متمرکز نبوده و قابل ترکیب نیستند.

این گروه از محققان قصد دارند نقشه کاملی از مغز تهیه کنند و آن را به عنوان یک پایگاه داده مربوط به سلول های مغز در جهان معرفی کنند.‌ به گفته آنان با استفاده از یادگیری ماشینی می توان داده های مربوط به ساختار و عملکرد مغز در پستاندارن برای تهیه نقشه استانداردسازی خواهد شد.

ار فناوری ژنومیک تک سلولی برای تهیه این نقشه استفاده خواهد شد. همچنین این فناوری با اندازه گیری ژن های درون مغز می تواند به دانشمندان در درک پیچیدگی های سلول های مغز و عملکرد شناختی کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال