ربات های هوش مصنوعی با عملکردشان به مرحله باورپذیری وارد شدند

محققان آزمایش های روی هوش مصنوعی را همانند بازی Sims می دانند. با این تفاوت که کاراکترهای اصلی شهر بدون مداخله کاربر بازی می کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استفورد و گول برای آزمایش خود از ۲۵ ربات هوش مصنوعی استفاده کردند و آنها را درون شهری قرار دادند. […]

محققان آزمایش های روی هوش مصنوعی را همانند بازی Sims می دانند. با این تفاوت که کاراکترهای اصلی شهر بدون مداخله کاربر بازی می کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استفورد و گول برای آزمایش خود از ۲۵ ربات هوش مصنوعی استفاده کردند و آنها را درون شهری قرار دادند. در این آزمایش مشخص شد رفتار آنها شبهات زیادی به انسان ها دارد.

این تیم تحقیقاتی از ۲۵ هوش مصنوعی مولد استفاده کرده و برای آموزش آنها نیز از مدل زبانی بزرگ 5.GPT-3 استفاده کردند. این آموزش ها برای انجام کارهایی مانند آماده کردن صبحانه، انجام وظایفی مانند نقاشی و یا نویسندگی بوده است.

در این آزمایش از محیط بازی الهام گرفته شد تا در آن امکان تعامل با ۲۵ عامل هوش مصنوعی توسط کاربران فراهم شود.محققان متوجه رفتارهای اجتماعی باورپذیر و ۵ردی هوش مصنوعی شدند.

مایکل وولدریج، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه استنفورد که مطالعه روی هوش مصنوعی را آغاز کرده است می گوید: داده های بدست آمده از آزمایشات مربوط به محققان استنفورد گام مهمی در استفاده از هوش مصنوعی عمومی محسوب میشود. زیرا نشان دهنده تکمیل کردن وظایف انسانی توسط این فناوری است. البته وی در مصاحبه با اینسایدر به نکته مهمی اشاره کرده و آن هم راه طولانی برای رسیدن به هوش مصنوعی عمومی است.

آزمایشات تیم دانشمندان استفورد برخی افراد را به اشتباه انداخته است. آنها تصور می کنند ما اکنون در محیطی شبیه سازی شده زندگی می کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال