دانشمندان هوش مصنوعی GPT-3 را مجبور به نوشتن مقاله علمی درباره خودش کردند

یک پژوهشگر به طور آزمایشی از الگوریتم هوش مصنوعی GPT-3 خواست تا یک مقاله علمی در مورد خود بنویسد. به نظر می رسد اکنون الگوریتم های کامپیوتری توانایی نوشتن مقالات آکادمیک را نیز دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک محقق سوئدی به نام المیرا عثمانوویچ تونستروم در یک آزمایش ساده از […]

یک پژوهشگر به طور آزمایشی از الگوریتم هوش مصنوعی GPT-3 خواست تا یک مقاله علمی در مورد خود بنویسد. به نظر می رسد اکنون الگوریتم های کامپیوتری توانایی نوشتن مقالات آکادمیک را نیز دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک محقق سوئدی به نام المیرا عثمانوویچ تونستروم در یک آزمایش ساده از یک الگوریتم تولید متن OpenAI درخواست کرد مقاله ای را درباره خودش بنویسد. اما این پروژه که در ابتدا تنها به عنوان یک آزمایش ساده آغاز شده بود اکنون در یک مجله علمی و در مرحله داوری قرار دارد.

تونستروم در ابتدا به این الگوریتم دستور داد تا یک مقاله 500 کلمه ای درباره خودش بنویسد. همچنین به این مقاله برخی ارجاعات و منابع علمی را نیز اضافه کند. اما در زمان نوشتن این مقاله و دیدن ارجاعات مربوط به متن باعث شگفتی محقق سوئدی شد. تونستروم از دانشگاه گوتنبرگ سوئد و فعال در زمینه علوم اعصاب و فناوری های سلامتی در این زمینه میگوید: در نهایت مقاله به دست آمده بسیار شبیه به سایر مقالات علمی بوده است. استین‌گریمسون یکی دیگر از نویسندگان این مقاله در کنار GPT-3 می گوید: برای این کار از کمترین دستورالعمل ها برای این الگوریتم استفاده شد تا بتوان مقاله ای از این برنامه کامپیوتری به دست آورد.

 در نهایت الگوریتم توانست تنها در عرض دو ساعت مقاله را با عنوان “آیا GPT-3 می توان بدون دخالت انسان مقاله آکادمیک بنویسد” را نوشت. پس از آن تونستروم توانست مجوز انتشار این مقاله را نیز بگیرد و اکنون مقاله نوشته شده توسط این هوش مصنوعی به صورت پیش چاپ در مرحله داوری قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال