هوش مصنوعی به مدت ۲۴ ساعت کنترل ماهواره چینی را در اختیار گرفت

رسانه های دولتی چین اعلام کردند گروهی از پژوهشگران این کشور کنترل یک ماهواره را به مدت ۲۴ ساعت به هوش مصنوعی سپردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام پژوهشگران چینی کنترل یک ماهواره پر مدار نزدیک به زمین به مدت ۲۴ ساعت به هوش مصنوعی سپرده شد تا ببیند این […]

رسانه های دولتی چین اعلام کردند گروهی از پژوهشگران این کشور کنترل یک ماهواره را به مدت ۲۴ ساعت به هوش مصنوعی سپردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام پژوهشگران چینی کنترل یک ماهواره پر مدار نزدیک به زمین به مدت ۲۴ ساعت به هوش مصنوعی سپرده شد تا ببیند این فناوری چگونه عمل می کند.

هدف از انجام این آزمایش نحوه رفتار این فناوری با یک ماهواره در خارج از زمین بوده است. این آزمایش با نام آزمایش برجسته توسط یک هوش مصنوعی روی زمین انجام گرفت. این فناوری توانست این ماهواره کوچک را به مدت ۲۴ ساعت بدون دخالت انسانی کنترل کند. این هوش مصنوعی در این آزمایش پس از انتخاب چند نقطه روی زمین آب طریق ماهواره نگاه دقیق تری به این مناطق انداخت. هنوز مشخص نیست چرا هوش مصنوعی این مناطق را انتخاب کرده بود. یکی از این مناطق با نام پانتا یک شهر قدیمی در هند و در نزدیکی رود گنگ بوده است.

همچنین این هوش مصنوعی اولویت خود را روی شهر اوزاکا از شلوغ ترین بنادر در ژاپن قرار داد. برخی کشتی های ژاپنی گاهی در آنجا لنگر می اندازند. طبق اعلام این گروه پژوهشی این نخستین بار است که کنترل یک ماهواره به پست هوش مصنوعی سپرده میشود. پیش از این فناوری هوش مصنوعی در تشخیص تصویر، ترسیم مسیر پرواز و جلوگیری از برخوردها مورد استفاده قرار گرفته بود.

چین در حال حاضر ۲۶۰ ماهواره سنجش از راه دور دارد که اغلب آنها کار خاصی انجام نمی‌دهند. این ماهواره های گرانقیمت عمر کوتاهی دارند و می توان از آنها در کاربردهای جدید بطور حداکثری استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال