هوش مصنوعی توانست ترکیباتی برای از بین بردن باکتری‌های مقاوم به دارو کشف کند

در حال حاضر باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک سالانه جان بسیاری از افراد را در جهان می‌گیرند. محققان با استفاده از هوش مصنوعی توانستند به ترکیباتی دست پیدا کنند که باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین می‌برد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان هوش مصنوعی توانسته در کشف دسته […]

در حال حاضر باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک سالانه جان بسیاری از افراد را در جهان می‌گیرند. محققان با استفاده از هوش مصنوعی توانستند به ترکیباتی دست پیدا کنند که باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین می‌برد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته محققان هوش مصنوعی توانسته در کشف دسته جدیدی از آنتی بیوتیک ها موثر باشد. آنتی بیوتیک‌های جدید کشف شده قادر هستند عفونت‌های ایجاد شده از طریق باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین برده و آن را درمان کنند. در حال حاضر سالانه حدود 1.2 میلیون نفر در اثر باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست می‌دهند.

مقاله‌ای که در این مورد در مجله نیچر منتشر شده است نشان می دهد محققان دانشگاه ام آی تی با کمک هوش مصنوعی ترکیبات جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌توانند باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین ببرند.

آزمایش انجام شده این ترکیبات جدید توانسته‌اند باکتری استافیلو کوکوس ارئوس مقاوم به متی سیلین که نوعی باکتری مقاوم است در یک موش آزمایشگاهی از بین ببرد. ترکیبات جدید به دلیل ایجاد میزان بسیار پایین سم در سلول‌های انسانی امکان تولید دارو را نیز خواهند داشت. محققان در ایجاد ترکیبات جدید از مدل‌های یادگیری عمیق برای شناسایی و کشف استفاده کردند. ساختارهای شیمیایی مرتبط با فعالیت ضد میکروبی را آموزش دیده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال