لبخند مصنوعی باعث احساس شادی می شود

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد حتی با لبخند زدن بصورت مصنوعی نیز می توان احساس شاد بودن داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لبخند زدن حتی بصورت مصنوعی در زمان احساس غم و اندوه می تواند راهی برای تسکین باشد. مطالعه جدید نشان می دهد لبخند مصنوعی و یا همان شکل […]

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد حتی با لبخند زدن بصورت مصنوعی نیز می توان احساس شاد بودن داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لبخند زدن حتی بصورت مصنوعی در زمان احساس غم و اندوه می تواند راهی برای تسکین باشد. مطالعه جدید نشان می دهد لبخند مصنوعی و یا همان شکل دادن گونه ها به شکل لبخند نیز می تواند باعث احساس شادی در فرد شود.

اینکه لبخند مصنوعی نیز قادر است احساس ناراحتی را کاهش دهد، برای مدت ها ذهن محققان را مشغول کرده بود. یک گروه بین المللی از محققان به سرپرستی دانشگاه استنفورد برای اثبات این موضوع داده های را از ۳۸۷۸ شرکت کننده جمع آوری کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. یک سوم آنها باید خودکاری را در دهان خود نگه می داشتند. یک سوم دیگر نیز باید حرکات چهره بازیگران خندان را تقلید کنند و بقیه نیز باید حالت لبخند مصنوعی داشته باشند. نیمی از هر سه گروه مجبور بودن در حین آزمایش به تصاویر شادی مانند گلها، بچه گربه ها، آتش بازی و غیره نگاه کنند. اما نیم دیگر تنها به تصاویر خالی نگاه کردند.یعد از پایان آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد تا میزان شادی خود را اعلام کنند. سپس این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتیجه بدست آمده نشان داد که یادی شرکت کنندگانی که تصویر خندان بازیگران را تقلید کرده بودن بیش از بقیه بود. افرادی که تصاویر شاد را مشاهده کرده بودن نیز احساس بهتری داشتند. در مقابل افرادی که خودکار به دهان داشتند تغییرات زیادی را تجربه نکردند. این تحقیق نشان می دهد لبخند زدن حتی بصورت مصنوعی می تواند باعث احساس شادی شود و بالعکس ابروهایی درهم کشیده نیز احساس عصبانیت را در فرد افزایش می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال