چهره های ایجاد شده به صورت مصنوعی واقع گرایانه تر هستند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد چهره های جعلی می‌تواند بیشتر مورد اعتماد افراد باشد. به طوری که علاوه بر غیرقابل تشخیص بودن واقع گرایانه تر بوده و توسط افراد قابل اعتماد تر ارزیابی می شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً تحقیق جدیدی در مورد چهره های جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی […]

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد چهره های جعلی می‌تواند بیشتر مورد اعتماد افراد باشد. به طوری که علاوه بر غیرقابل تشخیص بودن واقع گرایانه تر بوده و توسط افراد قابل اعتماد تر ارزیابی می شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً تحقیق جدیدی در مورد چهره های جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی انجام گرفته است. در این مطالعه که سوفی نایتینگل از دانشگاه لنکستر و هانی فرید از دانشگاه کالیفرنیا برکلی انجام داده‌اند مشخص شد این چهره های جعلی که با الگوریتم های یادگیری ماشینی ایجاد می شوند بسیار واقع گرایانه تر هستند و می توانند بسیار قابل اعتماد تر از چهره افراد واقعی به نظر برسند. به همین دلیل جلوگیری از پخش آنلاین جعل عمیق توسط محققان با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

تاکنون از این تصاویر تنها برای ایجاد تصاویر جعلی کلاهبرداری و تبلیغات از افراد مشهور و دردسرهای زیاد پس از این اخبار جعلی استفاده شده است. طبق گفته محققان ارزیابی واقع گرایی عکس چهره های مصنوعی نشان می دهد موتور های تولید این تصاویر قادر به ایجاد چهره های غیر قابل تشخیص و قابل اعتماد تر از چهره های واقعی هستند.

این فناوری می تواند هر تصویر و ویدیویی را در دنیای دیجیتال جعل کند و به این ترتیب صحت هر گونه تصویر و ویدئو زیر سوال خواهد رفت و این زیان بار ترین نتیجه استفاده از آن خواهد بود.

در آزمایشی که در رابطه با چهره های واقعی و چهره های مصنوعی انجام گرفت مشخص شد چهره های سیاه پوست قابل اعتماد تر بوده اما هیچ تاثیری بین نژادها وجود نداشته است. همچنین چهره زنان نسبت به مردان قابل اعتمادتر رتبه‌بندی شد.

پس از این تحقیق پژوهشگران خواستار وضع دستورالعمل هایی برای محافظت از مردم در برابر این تصاویر مصنوعی شدند. آنها معتقدند با استفاده از اقدامات حفاظتی همانند اضافه شدن نشانه در شبکه های ترکیب تصویر و ویدئو میتوان سیستمی را برای شناسایی تصاویر قابل اعتماد ارائه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال